Naast privéles ook naar manegelessen gaan: goed idee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Naast privéles ook naar manegelessen gaan: goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 12:12

heeey.

mijn paard heeft een hele periode gesteigerd maar het gaat nu steeds beter. Af en toe probeert ze nog wel maar dan is het heel simpel op te lossen door der gewoon goed voorwaarts te rijden. Ik zit er nu aan te denken om weer te gaan lessen op de manege. Ik krijg nu privéles bij ons op stal en daar blijf ik ook gewoon mee doorgaan. maar omdat er een prijsje aanzit mag ik van mijn ouders maar 1 keer in de 2 weken dus om de week. Maar ik wil toch verder in de sport dus dacht ik om op zaterdag ochtend weer bij de manege te gaan lessen. Die les stelt eigenlijk niet heel erg veel voor maar je krijgt er wel de juiste dingen bijgebracht zegmaar. ik wil daar weer heen omdat ze ook moet leren om op andere plaatsen gewoon normaal te doen en ik wil ook mee gaan doen aan de onderlinge wedstrijden dit jaar dus lijkt het mij wel handig als ze daar weer een beetje went en dat ik straks geen rodeo's heb.
ik zat te denken om eind maart daar weer heen te gaan maar zal ik dit doen?
Laatst bijgewerkt door Elles op 24-02-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onduidelijke topictitel aangepast en verplaatst van RT naar PP. Geen rijtechnische vraag.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:06

Gewoon doen! Je geeft zelf al voordelen aan, vreemde omgeving, meerdere paarden eromheen!
Wat versta je onder 'stelt niks voor' ? Als je een instructrice hebt die goed in de gaten kan houden of de basis in orde is, is het nooit verkeerd. Je kunt dan in je privelessen doorwerken aan moeilijkere dingen! Als ik de kams had, zou ik ook weer in de manegeles gaan rijden!

Anoniem

Re: Naast privéles ook naar manegelessen gaan: goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:57

Goed idee, zeker als je wedstrijden wilt gaan rijden. Het is dan fijn om regelmatig met je paard op pad te gaan zodat dat niet vreemd meer is, en in de groep te rijden :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:00

Zeker doen! Dan kan je paard wennen aan andere paarden en een andere omgeving, heb je met wedstrijden alleen maar profijt van! Plus dat een extra paar ogen dat meekijkt alleen maar een voordeel: twee zien er meer dan een, dus dommer zul je er zeker niet op worden ;)

Amazone_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:24

ik zou het wel proberen, je weet nooit. ik heb het ook al gedaan en bij mij gaat dit prima :-)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 20:47

bedankt voor de leuke reactie's!
ik ga kijken of ik eind maart weer kan beginnen daar omdat ik nu wel lid ben maar geen les heb maar daar kan ik over bellen en het zal vast wel kunnen.
ik hoop dat het heel veel voordelen gaat bieden en dat ze misschien minder snel heet word in der hoofd, dat gaat nu al heel goed maar het kan altijd beter!

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:51

Zou idd weer gewoon mee gaan rijden, in de manege lessen rij je meestal ook met een groep, dat is ook weer eens wat anders voor je paard :D

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:36

ik zou daar wel weer gaan rijden. dan zit je er ook op, je krijgt dan altijd weer tips mee. plus ze went er inderdaad weer aan, aan de omgeving enz. gewoon doen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:03

Já hoor gewoon doen want alle 2 de instructeurs hebben ander soort ervaring die kan je dus gaan vergelijken en eventueel ook in jou voordeel brengen.

Misschien handig ook aan je privé instructeur te vragen waar je het beste wat manege lessen kan volgen?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 10:11

kensha schreef:
Já hoor gewoon doen want alle 2 de instructeurs hebben ander soort ervaring die kan je dus gaan vergelijken en eventueel ook in jou voordeel brengen.

Misschien handig ook aan je privé instructeur te vragen waar je het beste wat manege lessen kan volgen?

er zijn hier niet zoveel maneges en de gene die het dichts bij is is ong. 3km en de rest zeker boven de 10 km en ik moet soms ook lopend heen dus dat gaat niet echt. En ik ben al lid van een manege alleen ik heb geen les.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:16

Ik doe dat ook. Ik rijd één keer in de week privéles en één keer in de week mee in de manegeles. Ik heb wel les van dezelfde instructrice, dus we werken aan dezelfde dingen. In de groepsles leert mijn paard bovendien in een groep lopen, voor de rest rijd ik altijd alleen. Ik vind het fijn om nog een keer onder het oog van mijn instructrice te rijden. Bovendien word je gedwongen soms andere figuren/oefeningen te rijden dan je gewend bent, en dat is ook wel eens leuk.

We rijden natuurlijk niet achter elkaar aan in een rijtje, gewoon ieder voor zich. We zijn met zijn drietjes in de les, als het met 12 zou zijn, zou ik het niet doen. Tarief is ook erg gunstig met je eigen paard meestal!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 10:21

het is niet een manege manege zegmaar er staan geen paarden. We zijn ongeveer met ze 6e denk ik niet echt een hele grote groep is het.

iris_arts95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:57

Je moet wel even goed kijken waar je dan gaat lessen, want je hebt manege lessen van 3/4 mensen per les en lessen van 8/9 mensen. Prive les vindt ik persoonlijk wel het fijnst, maar het is wel een stuk duurder en je moet een rijbak ter beschikking hebben ;)

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:36

ik zou het zeker doen als ik jou was
als je ouders het goedkeuren en het geen probleem is om naar die manege te gaan zie ik geen negatieve punten
er zijn zelfs veel voordelen aan zoals je opnoemt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:15

Gewoon doen, is trouwens ook gezellig :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:12

bedoel je niet een rijvereniging met clublessen?
Zoals ik je laatste bericht lees komen er mensen met eigen paarden om in een groepsles te rijden. En je bent er al lid van, alleen rijd je nu geen les.
Clublessen zijn altijd handig om te doen naast priv'eles, tenzij het niet klikt met de instructeur.
De prijs is vaak aantrekkelijk (bij ons overigens niet echt in verhouding tot priv'eles, maar bij de meeste verenigingen betaal je zo'n 5 a 6 euro per les en dat is niet zo duur) en je rijd inderdaad in een andere omgeving, met andere paarden, en in de winter heb je vaak les in een binnenbak, wat extra fijn is als je op een stal staat met alleen een buitenbak.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:15

Lijkt mij een goed idee. Van alleen prive les leert je paard zich niet te gedragen in een groep. (eigen ervaring). Dus het kan alleen maar positief gaan uitpakken. In het begin zal ze wel opspelen maar als ze eenmaal gewend is gaat het als vanzelf.