Soms te twijfelen ... Waarom??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Soms te twijfelen ... Waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:28

Beste mede-bokkers,

Ik en mijn paard hebben heel wat mee gemaakt. Ik ben er laatst er hard vanaf geknikkerd waardoor ik een maand heb moeten revalideren. :\
Ik heb een aardig pittig paardje, die dus wel van een spelletje houd. Ook is ze soms wat zenuwachtig, maar 't is een schat. :+:
Mijn paard heeft ook een blessure en staat sinds 1,5 maand op een nieuwe stal waar ze het onzettend naar d'r zin heeft.
De stal is ongeveer 40 min. fietsen dus prima te doen. :)

Nu zit ik met een soort 'probleempje'.

Ik zit heel vaak te twijfelen of ik die dag wel naar me paard zou gaan. Dit ook omdat ik eerst nu alleen nog maar kan poetsen, en dan kan ik eigenlijk als het ware weer gaan.
Ook omdat ik zelf het nog wel een beetje spannend vind om helemaal alleen naar de mensen toe te gaan. 'T zijn eigenlijk harstikke aardig leuke amsterdamse mensen. Maar, toch vind ik het op 1 of ander manier gewoon best spannend ..

Soms denk ik bij mezelf; Man, je hebt vakantie. Ga je gewoon! Maar aan de andere kant denk ik dan: Ja, maar je ben een dag geleden ook al geweest..

Ben ik nou gek of ...

loriene

Re: Soms te twijfelen ... Waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:30

nee hoor je bent niet gek.
gewoon naar je paard gaan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:33

Ik snap je verhaal niet zo goed. Hoezo twijfel je nu om naar je paard te gaan? Lijkt me toch hartstikke leuk? En hoezo over die 'amsterdamse mensen'? Dat zijn neem ik aan de staleigenaren? Wat is er spannend aan? :))

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:34

Henrieke schreef:
Ik snap je verhaal niet zo goed. Hoezo twijfel je nu om naar je paard te gaan? Lijkt me toch hartstikke leuk? En hoezo over die 'amsterdamse mensen'? Dat zijn neem ik aan de staleigenaren? Wat is er spannend aan? :))

Dat zijn inderdaad de stal eigenaren. Nou die hebben hun mondje wel open zeg maar. Nu wil ik absoluut niks zeggen dat ik iets tegen Amsterdamse mensen heb! Want ze zijn hartstikke gezellig. ;)
Nou, ik heb d'r nu ongeveer nog maar 6x geweest... Ik heb geen idee maar ik vind 't echt spannend als ik daar kom ..

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:35

Ik ga elke dag naar mijn paardje (maar da's maar 3 minuten fietsen).
Heb je er wel lol in naar je paard te gaan? Een nieuwe stal is altijd een beetje spannend, maar als je er maar vaak genoeg komt, leer je die mensen vanzelf kennen en zal je zien dat je er gauw vrienden hebt.
Ikzelf poets en longeer mijn paard sinds een paar maanden alleen nog maar en rijd ook niet meer (zwangerschap) en merk dat de band met mijn paard enorm verbeterd is.
Zeker na een val zou ik nu wat extra tijd in de band met je paard steken, drink een kopje koffie op stal en klets met wat mensen. Krijg je er vanzelf meer lol in.
Succes!

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:36

En het is toch ook heel normaal om elke dag (of meerdere keren op een dag) naar je paard te gaan. Is ook goed voor je band met je paard.

Caily

Ik snap je wel een beetje ja. 40 min heen fietsen, half uurtje borstelen, 40 min terug fietsen, en dan is het nog eens niet bepaald lekker fietsweer...
Moet ze nog steeds helemaal stil staan of mag ze wel bijv los in de bak? Tip: Neem een camera mee :')
Dat spannende slijt er denk ik wel af :)

rii1993

Mischien omdat het nog allemaal nieuw voor je is? Hoe lang staat je paard daar nu?
In het begin is het altijd een beetje spannend om nieuwe mensen te 'ontmoeten', maar dat went wel ;)
Ik zou gewoon naar je paard toe gaan!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:37

De stal waar ze eerst stond was tegen over mijn huis. Ik heb er zeker wel plezier in om naar d'r toe te gaan. Alleen ik kan nu nog niet zo veel met d'r doen.
Ook ben ik eigenlijk best bang dat ik iets 'verkeerds' doe, en dat die mensen me dan uitlachen...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:38

je bent er nog maar 6x geweest in 1,5 maanden. Moet je paard stil staan of kan je zelf niet te rijden. Als je zelf niet kan rijden kan je ook longeren toch. En alles is wennen maar vind wel dat je de verantwooring hebt tegenover je paard.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:38

__Lotte schreef:
Ik snap je wel een beetje ja. 40 min heen fietsen, half uurtje borstelen, 40 min terug fietsen, en dan is het nog eens niet bepaald lekker fietsweer...
Moet ze nog steeds helemaal stil staan of mag ze wel bijv los in de bak? Tip: Neem een camera mee :')
Dat spannende slijt er denk ik wel af :)

Ze loopt gewoon in de middag lekker in de wei. :)
rii1993 schreef:
Mischien omdat het nog allemaal nieuw voor je is? Hoe lang staat je paard daar nu?
In het begin is het altijd een beetje spannend om nieuwe mensen te 'ontmoeten', maar dat went wel ;)
Ik zou gewoon naar je paard toe gaan!

Het is inderdaad allemaal nieuw, en dat vind ik zo spannend. Mijn paard staat daar nu 1 maand a 1,5. Hiervan ben ik 1 maand niet geweest, aangezien ik moest revalideren.

Daks schreef:
je bent er nog maar 6x geweest in 1,5 maanden. Moet je paard stil staan of kan je zelf niet te rijden. Als je zelf niet kan rijden kan je ook longeren toch. En alles is wennen maar vind wel dat je de verantwooring hebt tegenover je paard.

Mijn paard mag niet gelongeert, gereden of andere dingen mee worden gedaan.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-02-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, plaats aub alles in 1 post en maak niet voor ieder antwoord een nieuwe post aan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:40

_Sannee schreef:
De stal waar ze eerst stond was tegen over mijn huis. Ik heb er zeker wel plezier in om naar d'r toe te gaan. Alleen ik kan nu nog niet zo veel met d'r doen.
Ook ben ik eigenlijk best bang dat ik iets 'verkeerds' doe, en dat die mensen me dan uitlachen...

Herkenbaar :+

Wat iedereen tegen mij altijd zei/zegt gewoon doen niet kijken naar andere mensen, doe wat jij denkt dat goed is !

Melia

_Sannee schreef:
Dat zijn inderdaad de stal eigenaren. Nou die hebben hun mondje wel open zeg maar. Nu wil ik absoluut niks zeggen dat ik iets tegen Amsterdamse mensen heb! Want ze zijn hartstikke gezellig. ;)
Nou, ik heb d'r nu ongeveer nog maar 6x geweest... Ik heb geen idee maar ik vind 't echt spannend als ik daar kom ..

Dat begrijp ik ook wel, bedoelde het ook niet zo dat die "raar" moesten zijn.
Maar wat is er spannend? Vind je je paard eng of voel je je niet op je gemak bij de stal?

Daks

_Sannee schreef:

Als ze je uit zouden lachen dan zou ik twijfelen of ik daar wel zou willen staan. Ik viond dat je jezelf eroverheen moet zetten en gewoon gaan.

wat heeft je paard dan? Maar hij mag dus helemaal zijn stal niet uit. anders kan je met hem wandelen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:41

Balou_k schreef:
_Sannee schreef:

Herkenbaar :+

Wat iedereen tegen mij altijd zei/zegt gewoon doen niet kijken naar andere mensen, doe wat jij denkt dat goed is !

Gelukkig, ik ben niet de enige ..

Ik doe soms dingen, en dan zeggen hun: Nee, je moet dit zo doen.

En dan schaam ik me eigenlijk als het ware. :o

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:42

Neee joh daar hoef je je toch niet voor te schamen, ze willen juist helpen en dat is lief.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:42

Zet dr los in de bak en schiet wat plaatjes :)
Verder dingen als vrijheidsdressuur (niet de zware dingen maar dingen als lachen ed) kan je eens proberen!
Dat je iets verkeerd doet moet je niet over in zitten, iedereen moet leren dmv fouten maken, en als ze er wat van zeggen helpen ze alleen maar. En volgens mij kan je best goed met Dolly overweg :D
(Enne, hoe is het met dr manen en staart gesteld? :P Heb je nog wat te doen :') )

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:42

Henrieke schreef:
_Sannee schreef:

Dat begrijp ik ook wel, bedoelde het ook niet zo dat die "raar" moesten zijn.
Maar wat is er spannend? Vind je je paard eng of voel je je niet op je gemak bij de stal?

Ik voel me er wel een beetje op me gemak, maar nog niet voor de hele 100 %. Dit omdat ik zelf nooit echt een super prater ben bij nieuwe mensen, en die mensen hebben wel hun mondje klaar.
Daks schreef:
_Sannee schreef:

Als ze je uit zouden lachen dan zou ik twijfelen of ik daar wel zou willen staan. Ik viond dat je jezelf eroverheen moet zetten en gewoon gaan.

wat heeft je paard dan? Maar hij mag dus helemaal zijn stal niet uit. anders kan je met hem wandelen.

Ze mag wel uit de stal, maar verder ook niet eigenlijk. Ze heeft waarschijnlijk een onsteking in de rug, en we moeten binnenkort een foto laten maken van de kogel.

__Lotte schreef:
Zet dr los in de bak en schiet wat plaatjes :)
Verder dingen als vrijheidsdressuur (niet de zware dingen maar dingen als lachen ed) kan je eens proberen!
Dat je iets verkeerd doet moet je niet over in zitten, iedereen moet leren dmv fouten maken, en als ze er wat van zeggen helpen ze alleen maar. En volgens mij kan je best goed met Dolly overweg :D
(Enne, hoe is het met dr manen en staart gesteld? :P Heb je nog wat te doen :') )

Ja, ik deed altijd al een beetje aan VD, maar hun zijn helemaal niet van die kant. En daardoor ben ik bang dat als ik dat doe dat ze me als het ware beetje uitlachen ..
Haar manen zijn ook best wel lang, en die moeten getrokken worden. Maar ook dan ben ik bang dat ik 't weer verkeerd doe..
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-02-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Wederom berichten samengevoegd

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:44

maar daar hoef je je niet voor te schamen je bent nooit te oud om te leren. je moet juist blij zijn dat ze het zeggen en je bij wijze van aan laten kl*ten. zie net dat ze in de wei staat. JE kan dan ook uit de wei halen en stukjes wandelen in de bak enzo. Gewoon schouders eronder een gaan. alle begin kan moeilijk zijn

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:44

Scheit aan die mensen, het is jouw paard en jou plezier. Je betaalt hun toch niet om vervolgens dingen niet meer met je paard te doen omdat hun het niet willen ?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:45

__Lotte schreef:
Scheit aan die mensen, het is jouw paard en jou plezier. Je betaalt hun toch niet om vervolgens dingen niet meer met je paard te doen omdat hun het niet willen ?

Ja, maar hun zijn met z'n 4-en. Man, vrouw en 2 zonen die ook wel met paarden bezig zijn. En dan kom ik daar in me uppie, en weet ik niet zo goed wat ik moet doen ...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:46

Trouwens, als ze in de wei mag kan je idd ook wandelen, of loopt ze moeilijk ? Anders kan je dr ook een rondje mee naar buiten nemen, heb je geen last van mensen op stal ;)
Kan ook heel leuk zijn! Iets van biks mee en leer dr maar eens blijven staan als jij doorloopt. Als ze los loopt dat ze naast je blijft, als jij stil gaat staan ook stil staat enz enz enz :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:47

Gewoon doen wat je zelf leuk vindt
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt...
Lekker boeiend wat die mensen vinden gosh...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:47

__Lotte schreef:
Trouwens, als ze in de wei mag kan je idd ook wandelen, of loopt ze moeilijk ? Anders kan je dr ook een rondje mee naar buiten nemen, heb je geen last van mensen op stal ;)
Kan ook heel leuk zijn! Iets van biks mee en leer dr maar eens blijven staan als jij doorloopt. Als ze los loopt dat ze naast je blijft, als jij stil gaat staan ook stil staat enz enz enz :D

Ze staat tegen over een drukke weg, en aangezien het allemaal voor haar ook nog spannend op die nieuwe stal is, is ze een soort 'bommetje'.
En dan wil ik het niet op me geweten hebben, dat ik straks achter me paard aan het sleuren ben ..

suus_ schreef:
Gewoon doen wat je zelf leuk vindt
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt...
Lekker boeiend wat die mensen vinden gosh...

Klinkt allemaal zo lekker makkelijk, maar voor mij is dat best lastig. We zijn allemaal anders. ;)
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-02-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Wederom berichten samengevoegd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:49

_Sannee schreef:
__Lotte schreef:

Ze staat tegen over een drukke weg, en aangezien het allemaal voor haar ook nog spannend op die nieuwe stal is, is ze een soort 'bommetje'.
En dan wil ik het niet op me geweten hebben, dat ik straks achter me paard aan het sleuren ben ..

Okee, hmm. Misschien toch proberen? Gewoon elke dag een stapje verder, miss vandaag alleen de oprit af en laten kijken?