Vinden jullie het gevaarlijker om bitloos buiten te rijden dan met bit?
barst los
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

annebe schreef:De reden dat wij bitloos rijden is omdat een paard zonder ijzer in zijn mond net zo goed reageerd als met ijzer in zijn mond, dan is de keuze voor ons simpel.
Met alle paarden rijden we bitloos buiten, zelfs paarden die net bij ons aankomen worden gelijk omgeschoold en gaan mee op buitenrit.
Het is vaak de ruiter die er moeite mee heeft, niet het paard.
AliceTwingo schreef:Als een paard erg heet is kun je niet met een bit in de mond gaan lopen trekken..
Dus het maakt weinig uit
Johanna59 schreef:AliceTwingo schreef:Als een paard erg heet is kun je niet met een bit in de mond gaan lopen trekken..
Dus het maakt weinig uit
Nee?
Waar gebruik je een bit eigenlijk voor?
Wat doe je als een paard met een bitloze optoming er vandoor gaat?
Anker uitgooien?
Of zet je hem dan toch op de rem.
Met een bit wil dit dan iets makkelijker.
Sassiee schreef:Ik rijd mijn draver ook geregeld bitloos, remmen gaat prima hoor! Bit in de mond met druk, of druk op de neus.. Druk is druk waarop ze kunnen reageren. Maar uiteindelijk is het toch wenselijk, lijkt mij, dat je hem op je zit terug kunt rijden![]()
Weet niet of ik dit hier ook meteen mag vragen, maar doe het stiekem toch even: ik hoorde van de week, dat je niet meer verzekerd bent als je bitloos rijdt buiten. Dus mocht er wat gebeuren, ben je helemaal zelf aansprakelijk en vergoedt de verzekering niets. Weten jullie daar iets van?
arno8 schreef:Sassiee schreef:Ik rijd mijn draver ook geregeld bitloos, remmen gaat prima hoor! Bit in de mond met druk, of druk op de neus.. Druk is druk waarop ze kunnen reageren. Maar uiteindelijk is het toch wenselijk, lijkt mij, dat je hem op je zit terug kunt rijden![]()
Weet niet of ik dit hier ook meteen mag vragen, maar doe het stiekem toch even: ik hoorde van de week, dat je niet meer verzekerd bent als je bitloos rijdt buiten. Dus mocht er wat gebeuren, ben je helemaal zelf aansprakelijk en vergoedt de verzekering niets. Weten jullie daar iets van?
Dat is een roddeltje dat ooit in de wereld is gebracht, maar er is helemaal niks van waar.
arno8 schreef:Sassiee schreef:Ik rijd mijn draver ook geregeld bitloos, remmen gaat prima hoor! Bit in de mond met druk, of druk op de neus.. Druk is druk waarop ze kunnen reageren. Maar uiteindelijk is het toch wenselijk, lijkt mij, dat je hem op je zit terug kunt rijden![]()
Dat is een roddeltje dat ooit in de wereld is gebracht, maar er is helemaal niks van waar.
Kan ik zorgeloos verder rijden.