Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Wat ik leuk vind is een braaf en goed opgevoerd PAARD, waarmee ik een klik heb en die alles voor me doet. Geslacht is daarbij onbelangrijk. Toevallig was mijn eerste paard een merrie en dat had tot gevolg dat er een veulentje kwam. Dat veulentje was ook een merrie, en dat had als gevolg dat er nog een veulen kwam. Dat is het voordeel van een merrie.
Maar jij wilt je hengstveulen naar de KWPN hengstenkeuring hebben? Niet doen. Kijk even hoeveel hengsten het redden om goedgekeurd te worden, dat zijn er maar heel weinig. Wil je hem tot die tijd hengst laten en met hengstengedrag, de problemen en vooral met het gevaar dat een hengst op kan leveren, geconfronteerd worden?
Ik zou je hengstveulen laten castreren voordat hij doorheeft wat een merrie is, of hengstengedrag gaat vertonen. Schaar hem in in een kudde met andere hengstveulens, zodat hij sociaal leert te zijn, en castreer hem op tijd voordat er hormonen bij komen kijken (leeftijd van ca 2 jaar)
Je zult hem hoe dan ook heel konsekwent op moeten voeden maar hebt dan iig het probleem niet dat hij bij een confrontatie echt doorgaat waar een ruin of een merrie zouden stoppen.
Janedieene schreef:Bedankt Cassidy,
Dit verhaal is echt heel Brrr, snap je?:
[VN] Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst
Groetjes