Verslag Zadelmarkt: uit de 'winkel' gegooid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 04:46

Hahaha Nou onze situatie daar was ook erg hilarisch! hahaha... Ik kon mijn oren niet geloven toen die mevrouw tegen ons zei: eruit... ik wil jullie niet meer zien hahaha GE-WEL-DIG! Haha!
Tussen het 1e gesprekje van de vrouw en Calippo zei ik nog:
Dus Mevrouw u beweert nu dat deze zadels zo scheef horen?
Haar antw:
Je snapt de functie van het zadel niet, hij is handgemaakt :S?

Hahaha Nou ik vond de kwaliteit om te janken bijna..... Het enige was je er misschien wel zou kunnen kopen is de Voltigesingel en de leren dresuursingel met elastiek. Verder waren de dresuurzadels dusopzich wel redelijk zoals Calippo het hierboven beschrijft.... wat me wel erg stoorde was dat er bij t zweetblad, (ter hoogte van je knie) lucht zat ipv gelvullig of iets anders zachts.... Maar ach we zijn zo weer een ervaring rijker Lachen lekker even in bataviastad geweest en even utrecht in Lachen was n geslaagde meeting, ondanks t "uitzetting" Knipoog Lachen

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:02

Nounou, wat een kritische noot, ik snap niet at jullie niet even deknop hebben omgezet, zo snap je ook de functie van het zadel niet }>

Valt een beetje in dezelfde categorie als: tinkers worden met een zadel op geboren, die hoef je niks te leren

en: mijn paard pakt de leugel vast wat moet ik doen? in ieder geval niet meer trekken

en:een paard heeft geen frisse lucht maar beweging nodig, dat is belangrijker. Kijk maar eens naar paarden in de natuur, die bewegen de hele dag. Verward

Ach aj, goed dat jullie je in ieer geval niet hebben laten afschepoen en het geeft wel aan dat je daar dus echt niet heen hoeft te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:35

Ik heb er vreselijk om moeten lachen *LOL*
Als je de foto's zien dan lijkt het allemaal heel wat. Maar eigenlijk kan het ook niet voor dat geld. Ik vraag me af waar ze de zadels laten maken. Waarschijnlijk worden die zadels ergens in India of China door kinderen van 7 jaar in elkaar geknutseld in ruil voor een kopje rijst per dag. Anders kan het nooit voor dat geld.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:35

Keek net nog ff op die site. Wat vinden jullie trouwens van die "belachelijke" prijsverlagingen. Eerst een zadel iets van 900 euro en dan 150 euro Verward:? lekker vaag!

Wel goed dat er eens verslag van is uitgebracht. Nu weet IEDEREEN die ooit heeft overwogen iets bij zadelmarkt te kopen dat niet (had) moet(en) doen!

Op die foto's op de site zie je trouwens dat de zadels net plastic lijken Misselijk

De knop omzetten...yeah right...je hebt van die mensen Boos!

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 11:15

Die VAN-VOOR prijzen kloppen natuurlijk helemaal niet.
Waarschijnlijk zijn deze zadels gewoon nagemaakt van merk-zadels met een hoge prijs, maar dan alleen qua model. Het hele zadel is vervolgens van goedkoop materiaal inelkaar gezet. Op de foto's valt dit niet op, maar denk je nou echt dat een origineel stock-zadel ook een dunne vilten onderkant heeft????

Helaas was het Uncle Tom zadel uitverkocht. Dit leek me op de foto's het beste zadel. In de praktijk was het waarschijnlijk ook vet tegengevallen, maar toch jammer...

Nog zo'n stomme opmerking: [i]deze zadels zijn handgemaakt[i/]
ja, natuurlijk zijn ze handgemaakt, denk je nou echt dat ze een machine kunnen maken die een compleet zadel inelkaar zet????

Maar wat shasta zegt klopt ook wel:
Citaat:
Misselijk oh, dat maakt niet uit, dat zadel scheef is, want het zadel vormt zich naar het paard. Je moet even een knop omdraaien, dit is geen engels zadel, het vormt zich naar je paard.
Ze bedoelt eigenlijk het zadel is van zulk slecht materiaal gemaakt dat het van zelf oprekt en daardoor elke willekeurige vorm aan neemt

De kussens zijn inderdaad zo zacht en slap dat ze zich volledig naar de rug van het paard gaan vormen. Maar dan is ook de hele steun weg....


Ik vindt het nog steeds jammer van dat stoere westernhoofdstel met kraaltjes en kwastjes. Maarja, bij divoza kost een westernhoofdstel slechts 10 euro meer, dus dat heb ik er dan wel voor over. Is de kwaliteit van het leer waarschijnlijk ook 10x beter Lachen

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 11:32

Eigenlijk wordt het nu wel tijd om de spullen van zadelmarkt eens te vergelijken met die van Divoza...
Zijn er toevallig nog mensen op de lijst die wel spullen van zadelmarkt hebben gekocht?

ff een prijsvergelijking zadelmarkt Misselijk -divoza :

Normale sporen____ Misselijk van 15 voor 7,50____________ 9,98
Western sporen____ Misselijk van 45 voor 15_____________ 18,13

Bustrens__________ Misselijk van 36,50 voor 20___________ 17,95(pony) of 22,67
Watertrens________ Misselijk van 14,95 voor 10___________ 4,54 (shet)
Watertrens________ Misselijk van 25,50 voor 10___________ 14,95
Hahaha, en dan staat er ook nog een watertrens die ze een bustrens noemen *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:04

Op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... m?oudei=45
'HONDERDEN SPLINTERNIEUWE MERKZADELS TEGEN GROOTHANDELS PRIJS'

Tja, je hebt merkzadels en je hebt merkzadels.... Haha!

En: Zadel Voor Zwaargebouwde Ruiters NOG SLECHTS ENKELE STUKS (= Australian Stock Saddle 19 inch)... vast iets fout gegaan toen het handgemaakt werd.. beetje groot uitgevallen Knipoog

Ik ben niet gemeen... Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:08

Ik heb hier echt in een deuk gelegen.
Eigenlijk wou ik zelf nog wel een keertje gaan kijken, mede omdat de westernpads op de foto er wel knap uitzien en ik vind het motiefje wel leuk.

Maar jullie hebben me een ritje bespaard, kan ik mijn ritje beter maken naar een westernzaak om echt iets goeds te kopen.

Maar zadels opvullen met piepschuim bollen is toch wel heel erg triest.

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 12:14

**vervolg: Dekens**

Fleece deken___ Misselijk van 69,95 voor 29_________ 49 euro
enne: de kwaliteit van dit fleece is niet echt geweldig.

Winter deken, 600D, 300 grams waterproof en ademend in blauw of rood
___ Misselijk van 189,95 voor 70
teveel dekens om op te noemen!!!
komt meest overeen met: Pagony outdoor heavy van 90 euro, maar deze heeft 60g meer vulling.

Of wat dacht je van de pagony Ultra: 840D en 550 gram in september slechts 69,95

Of pagony perfect: slechts 58 eurootjes

Voor 189,95 heb je trouwens een Weatherbeeta van 1260D, 360g vulling met halve hals en teflon coating.

Hahaha, moet je voor de gein eens vragen of op dat zadelmarkt deken ook een teflon coating zit :p

Nog een winterdeken: 200g
Misselijk van 119 voor 45 euro_______________ 45,36 euro
HAHAHAHA allemaal naar zadelmarkt voor 36 cent korting Haha!

Zomerdeken Misselijk van 79 voor 29_________ 27,20
Jaja, dat noemen ze dan super wintervoordeel *LOL*

Bij divoza ook mooie dekens van 31,74 in veeel leukere kleuren!

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 12:16

ff correctie:
het zijn geen piepschuim bollen waarmee de zadels gevuld zijn, maar van 'panelen' van dat witte schuimplastic. En die zijn vast met de HAND op maat gesneden, hahahaha

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:23

Calippo, bedankt voor je verslag! Nu weet ik zeker dat ik er nooit naar toe hoef. Goedkoop blijkt ook daar weer duurkoop te zijn.... Lachen

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 12:29

**hoofdstellen**

Jaja, een handgemaakt hoofdstel van topkwaliteit van 59 euro voor slechts 17,50 euro.

Jammer, ze hebben niet goed naar topkwaliteit hoofdstellen gekeken, want deze zijn al gauw over de 100 euro hoor!

Overigens zijn deze hoofdstellen stug en nog lomper dan het goedkope hoofdstel van Divoza, wat slechts 19,95 euro kost.

Maar: de gespen zijn bij zadelmarkt met ECHT GOUD verguld *LOL*

Overigens zijn de hoofdstellen die ze aanbieden allemaal precies hetzelfde, met enkel een andere frontriem eraan
Dezelfde 'fraaie frontriemen' zijn bij divoza vanaf 6,78 euro te koop.

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 12:35

Nog even 1 laatste opmerking, want het blijft gewoon veel te leuk Haha!

er is 1 zadel wat je WEL bij zadelmarkt kan kopen:
het kunststof shetlandzadel Pinokkio want deze is exact hetzelfde als bij Divoza.

maar ook hier hebben ze niet goed naar hun voorbeeld gekeken:

Bij zadelmarkt van 259 voor 79 euro en bij divoza 89 euro

jaja, wat zijn ze toch weer vreselijk goedkoop

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:37

hmmmmmm ik was al wantrouwend. zo'n goedkope zadels.... dat kan bijna niet iets zijn he. en daarbij maakt ze te veel reclame voor zichzelf. ze wil er maar al te graag van af. Dat ze jullie er uit gezet heeft zeg. Wist zich natuurlijk geen houding te geven. Natuurlijk wist ze wel dat haar zadels van flutmateriaal zijn joh, maar dat kun je toch niet zeggen tegen de klanten! Leuk verslagje toch. Leuk geschreven. Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 13:14

Whahahaha , wat heb ik gelachen met je stukjes *LOL* *LOL* *LOL*
Tis gewoon sneu , te bedenken dat er ook daadwerkelijk paarden zijn die met zo een brol moeten rond lopen

Maar volgens mij was het wel een heel geslaagde dag , je hebt dan wel niets gekocht maar je toch wel kostelijk geamuseerd ! Haha!
Tenminste zo lijkt mij het , ik kan het me allemaal perfect voorstellen ad hand van je stukjes en ik vind het gewoon jammer dat ik er niet bij was .. Tong uitsteken

Binnekort nieuw op bij Zadelmarkt -> Zadels gemaakt van 1ste kwaliteits Zeeman handdoeken Haha!
Allen daarheen !

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:11

Loolapelooza schreef:
Binnekort nieuw op bij Zadelmarkt -> Zadels gemaakt van 1ste kwaliteits Zeeman handdoeken Haha!
Allen daarheen !


*iedereen racet naar Zadelmarkt Haha! *LOL* *

Kwam trouwens net erachter dat je de plaatjes vand e zadels niet kon kopieren maar de rest wel? (hoofdstellen enz.) ze willen zeker dat niemand anders plaatjes van hun kwaliteitszadels zou kunnen gebruiken voor zijn of haar site...

Nee, we zijn heel aardig Schijnheilig *LOL* *grijns*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 15:28

Hahaha Ja wij hebben ons zeker kostelijk geamuseerd hoor }> Ik zie dat hoofd van die verkoopster nog voor me toen ze ons "bezig" zag met een zadel....*glunder* Haha!
Wat we wel jammer vonden is dat we geen fototoestel bij ons hadden.. maar aan de andere kant je kon zo wie zo geen foto's maken daar die waren dan te donker geworden, omdat het allemaal in een "schuur" is opgestald. Dus dan had je geen helder beeld gehad van hoe je die zadels irl vast zou hebben. En ik denk ook niet dat ze ons bewijsmateriaal heel hadden gehouden Schijnheilig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:51

Ik zie net dat de meneer of mevrouw van de zadelmarkt zich heeft aangemeld!!!:j

__l__

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:12

Wie is dat dan?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:13

ZADELMARKT,maar dat kan ook wel iemand anders zijn.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:14

huh zit die ook op bokt dan?!?!

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:15

youngster schreef:
Ik zie net dat de meneer of mevrouw van de zadelmarkt zich heeft aangemeld!!!:j


hahahaha, ja, ik ook. En dat wou ik net hier gaan melden Haha!
leuk, kan weer uitlopen op onze welbekende bokt ruzie's *LOL*

Kom maar op, meneer/mevrouw zadelmarkt Tong uitsteken

(zal ik hem/haar ff PB'en over dit topic Tong uitsteken

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:29

Hahaha! Ik denk dat meneer of mevrouw zadelmarkt nu alleen maar heel zielig een hoekje moet gaan zitten huilen, omdat de waarheid boven tafel is gekomen!!! Haha!
Nee ik weet het niet, ik ben er zelf niet geweest en ik vind het ook niet eerlijk om negatieve dingen te zeggen terwijl ik niet zeker weet of ze waar zijn. Niet dat jullie bokkers nou daarover gaan liegen, maar misschien valt het best mee...
Een meid bij mij op de manege heeft er een Stockzadel vandaan en het zag er best gaaf uit. Ik weet wel dat het zadel niet helemaal goed paste, maar dat lag misschien aan haar paard?
Een misschien kan meneer of mevrouw Zadelmarkt uitleggen waarom de kwaliteit zo slecht LIJKT en niet IS?
Nou ik hoop dat hij/zij ook reageerd!!
Cool

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:32

Consumentenbond????......... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:54

May: Ja en als mevrouw of meneer van zadelmarkt niet wilt reageren, dan kun je er zelf alsnog heen om het te beoordelen.. Jullie moeten (ons) mij niet verkeerd begrijpen.. (wij) ik zeg(gen) niet van dat jullie die zadels niet moeten kopen, (wij)ik geven alleen weer wat wij hebben gezien/gevoeld en ontdekt. En ja wat jullie daarmee doen daar kan ik natuurlijk niet over gaan. Maar (wij) ik wil(len) jullie behouden van dat jullie niet "zomaar" een zadel of wat anders daar kopen. Iemand met een beetje gezond verstand en kennis, kan over deze zadels oordelen lijkt mij. Lachen Ik zou zeggen: Go and see for yourself! Knipoog