Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) opconcour.
x brendastral schreef:ja dat gaat. een paar meiden van bij mij op de manege en ik zelf gaan ook met paarden van de manege op wedstrijd. springen of dressuur... je moet gewoon zien dat je de papieren van de paarden bij hebt. voor de rest weet ik er zelf niet veel van want iemand anders regelt dat. maar ik weet zeker dat het kanx
TinekeHorses schreef:Als je om een FNRS-manege rijd zeker. Het staat uitgebreid uitgelegd of http://www.fnrs.nl
Hier een stukje van de website:
FNRS ManegestartkaartWat is een FNRS Manegestartkaart?
Met een manegestartkaart mag een ruiter deelnemen op een manegepaard of -pony aan KNHS dressuur- en springwedstrijden. Een manegestartkaart is een persoonsgebonden document, dit wil zeggen dat de punten die een ruiter behaalt op KNHS wedstrijden zijn gebaseerd op de persoonlijke prestatie van de ruiter. Ruiter en paard worden dus niet als combinatie beoordeeld. Dit betekent dat een ruiter iedere keer aan de start kan verschijnen met een ander manegepaard, zodat het ruitersportcentrum niet een vast paard aan de ruiter ter beschikking hoeft te stellen.
Bij welk niveau mag een manegestartkaart aangevraagd worden?
Bij de volgende niveaus mag een ruiter een manegestartkaart aanvragen:
F8 B dressuur
F12 L1 dressuur
C4 B springen
Tot welk niveau mag een ruiter rijden op KNHS wedstrijden?
Een ruiter mag maximaal tot de L2 dressuur deelnemen aan KNHS wedstrijden. Als een ruiter gaat springen op KNHS wedstrijden, kan dit alleen in de klasse B. Zodra de ruiter genoeg punten bij de KNHS heeft behaald om door te stromen naar een volgende klasse mag hij een KNHS startkaart aanvragen. Daarmee vervalt de manegestartkaart en dus ook de mogelijkheid om iedere keer met een ander paard aan de start te verschijnen. Het is de keuze van het ruitersportcentrum of zij een vast paard aan de ruiter beschikbaar stellen.
Als een ruiter met een KNHS startkaart, oftewel een combinatiestartkaart, wil rijden dan moet hij in de klasse starten die zowel ruiter als paard hebben behaald. Het gaat dan om de hoogste gezamenlijke klasse. Heeft de ruiter al het L1 uitgereden, maar neemt hij een KNHS startkaart met een paard dat nog geen KNHS wedstrijd in de B klasse heeft gelopen, dan zal de combinatie in de klasse B moeten beginnen. Dit is de hoogste klasse die zowel ruiter als paard heeft behaald.
Hoe kan een ruiter een FNRS Manegestartkaart aanvragen?
Print het aanvraagformulier van de startkaart uit en vul deze in samen met iemand van het ruitersportcentrum. Stuur het formulier daarna naar de FNRS op. Zodra het formulier ontvangen is, wordt gecontroleerd of de ruiter het diploma dat wordt aangegeven ook daadwerkelijk behaald heeft. Daarna wordt de aanvraag doorgestuurd naar de KNHS ledenadministratie. Zij maken de daadwerkelijke startkaart aan en versturen deze, samen met de startcoupons die nodig zijn om in te kunnen schrijven voor een wedstrijd. Van deze coupons wordt door het wedstrijdsecretariaat na de wedstrijd een blad teruggestuurd naar de KNHS, waar de behaalde resultaten
verwerkt worden.
naomischatje schreef:Een onderlinge wedstrijd op de manege.
Of de FNRS proeven zijn meestal op een manege.
En anders moet je mischien een verzorgpony zoeken en die menemen.
Of een pony leasen op de manege.
Maar bij KNHS proeven daar kan je niet een pony van de manege leasen want je moet op je coupon een pony/paard naam hebben staan met gegevens enso en ander heb je super veel coupons van allemaal andere paarden nog over en je geeft vet veel geld uit voor niks eigelijk.
Dus gewoon pony leasen, of verzorgpony zoeken.
Dat heb ik ook gedaan
savannah13 schreef:naomischatje schreef:Een onderlinge wedstrijd op de manege.
Of de FNRS proeven zijn meestal op een manege.
En anders moet je mischien een verzorgpony zoeken en die menemen.
Of een pony leasen op de manege.
Maar bij KNHS proeven daar kan je niet een pony van de manege leasen want je moet op je coupon een pony/paard naam hebben staan met gegevens enso en ander heb je super veel coupons van allemaal andere paarden nog over en je geeft vet veel geld uit voor niks eigelijk.
Dus gewoon pony leasen, of verzorgpony zoeken.
Dat heb ik ook gedaan
ik heb nu een verzorgpony maar die is niet erg geschikt om wedstrijden mee te rijden ze is nog al erg druk