Gammon heeft waarschijnlijk chronische bronchitis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:16

Vandaag was Gam trouwens vrolijk door de wei aan het rennen met Uvando toen ze Laica aan zagen komen. Heb je hem al op fenegriek staan?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:03

wat erg, veel sterkte

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 22:10

Ja LR, hij is psychisch dik in orde hoor... hihi. Ik ga morgen met hem wandelen om zijn ademhaling te controleren. Het lijkt iets rustiger allemaal. Alleen die hoest hè? Scheve mond Hij staat niet op foenegriek, dat schijnt alleen voor een licht kuchje te helpen.

De mineraalstenen zijn van zijn halster af. Of er afgegeten of toch een andere oorzaak. Dus dat moet ik morgen ook laten controleren.

Dank je Azaz-Girl...! Lachen

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:28

Ik weet niet of het helpt bij bronchites maar geef hem elke dag een pepermuntje. Dit doen ze vooral bij renpaarden voor hun longen, grotere long.. * gut ik kan niet op het woord komen*. Misschien dat dit ook bij Gam helpt, het ademen gaat een stuk makkelijk. Ga zelf maar eens na als je een petermuntje eet.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:47

Mijn vorige Tinker Jack had ook chronische bronchitus. Bij hem is het nooit meer goedgekomen en kon je op een gegeven moment echt niks meer met hem doen. Maar hij had er nog stro-allergie en dampigheid bovenop, dus zijn ziektebeeld was ook wel wat heftiger.

Ik heb hem een lange tijd dat Vestipolutomin ofzoiets gevoerd en ook nog dat andere goedje. Allebei jezus-duur. Het hielp bij hem helemaal niks.

Toen heb ik hem 24 uur per dag buiten gezet en bronchosan van www.homeovet.nl gevoerd. Hielp ook niet.

The Sandy Road Ranch had hier wel hele goede ervaringen mee. Die hebben een tijd lang een overdosis bronchosan-achtig spul gevoerd en bij dat paard is er nu niks meer te merken, terwijl hij eigenlijk al was opgegeven door de DA (gaat om Jay)

Sterkte ermee, ik weet echt precies hoe het is, heb een jaar lang met een ziek paard geleefd. (waren er 2 mijn KWPN-er was tegelijk ook ziek) en het is niet niks..

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:56

Ach, wat een ellende voor jullie. Ik hoop dat je een middeltje vind wat hem er bovenop helpt. Sterkte !

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 09:24

Jee Esme, dat is een behoorlijk triest geval!

Ik ben op zich vrij optimistisch Craig... en natuurlijk mis is het rijden best wel maar ik zie dat Gam zich prima vermaakt op de wei en hij oogt gezond en hij heeft ook niks aan de wilde knokpartij met die andere ruin over gehouden dus ik heb hoop!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:56

Ze worden toch ingeent tegen influenza? Waren je entingen niet in orde?

Wel jammer dat hij er chronische bronchitus aan overgehouden heeft....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 21:12

Ja hoor netjes zijn entingen sinds hij in nederland is. Maar schijnbaar heeft op een zwak moment van weerstand en het terugnemen in kracht van de enting toch wat opgelopen.

Het is waarschijnlijk hè...
ik weet niet maar ik durf het bijna niet te hopen... dat het ergste achter de rug is.

Ik zou vandaag nieuwe mineraalstenen halen maar het winkeltje was spontaan gesloten vandaag... stonden Littleroosie en ik voor een dichte deur!

Morgen ga ik Ted Borsboom bellen, eens zien of hij nog iets kan toevoegen aan Gam. Lachen