Stoppen met paardrijden, maar ik vind het nog heel leuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_1994

Stoppen met paardrijden, maar ik vind het nog heel leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:44

Hoi allemaal!!

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen...
Ik ga dit jaar examen doen en ga volgend schooljaar(als het goed is) naar Barneveld voor een opleiding MBO Dierverzorging.
Het lijkt me hartstikke leuk en heb er al echt zin in!! :D Maar het probleem is dat ik in Amersfoort woon en dan dus met de trein zou moeten gaan en dan moet mijn moeder dus ook de reiskosten betalen. En omdat dat ook wel best wat kost om dan elke dag met de trein te gaan(ik krijg dan geen ov-jaarkaart, want ik ben dan 16) moet ik dus stoppen met paardrijden...:(

Ik vind het erg jammer, want ik vind het super leuk!!
Eventueel zou een verzorgpaard/-pony dan heel erg leuk zijn, maar dan zou ik het zelf moeten kunnen betalen!
Ik kan dan maximaal €30,- à €35,- betalen...
Weet iemand iets ofzo?? Want ik zou echt niet willen stoppen met paardrijden, zou ik namelijk heel erg jammer vinden...

Alvast bedankt!! ;)

Lieszje

Re: Stoppen met paardrijden, maar ik vind het nog heel leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:46

Je hoeft niet voor elk verzorgpaard te betalen hoor :)
Misschien vind je wel iets leuks waar ze niks voor vragen of heel weinig.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:51

voor een verzorg paard hoef je meestal niet te betalen je kunt dan bij mensen in de buurt vragen en je kunt eventueel dan nog prive les nemen om de week of zo iets. en de rest van je geld kun je dan sparen voor bijv; een nieuw leuk dekje, of nieuwe rijbroek.

charon99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:44

Ga je naar de Meerwaarde ??
Laatst bijgewerkt door lindake op 03-02-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettertype aangepast

Linda_1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:11

bedankt voor jullie reacties!

@ charon99: nee, de Treekhoeve, in Leusden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:21

Zolang je nog geen 18 bent kun je iig met korting reizen in het OV.
Een retourtje Amersfoort - Barneveld met de trein is normaal gesproken €7,00
Als je een abonnement neemt dan is dit vele malen goedkoper.
Je betaalt dan € 110,- per maand.
Wellicht dat het zelfs nog wel iets goedkoper kan, maar ik weet niet hoe het bij jullie werkt, bij ons was een ritje van een half uur (4 zones) iets van 70,- per maand
http://www.9292ov.nl/9292/asp/Tarief.as ... +18:10~%20

Is dit het bedrag waar je moeder vanuit is gegaan, dan zul je ws toch moeten stoppen.
Werk je al? Dan is het misschien ook een optie om bv 2x in de maand te gaan lessen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:28

Dit is meer iets voor YRT. Daarom van TAO-->YRT.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:30

handiger om dit bijv. bij verzorgpaard gezocht te plaatsen en als je verteld waar je woont kan een geinterresseerde ook zien of het bij hem/haar id buurt is.
zo kun je zomaar tegen een leuke aanbieding aanlopen ,die niet eens geld hoeft te kosten (bijv. doordat je ook naast het rijden een keer mest ofzo)

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:19

misschien kun je een paar uur in de week gaan werken?
kun je zelf je lessen betalen.
deed ik ook op jouw leeftijd.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:28

Er staan al een aantal goede tips bij natuurlijk, maar misschien kun je er nog een paar gebruiken ;)
Misschien kun je op een manege of stal in de buurt wat uurtjes per week helpen/werken met als 'vergoeding' daarvoor lessen
of gratis rijden?
Of misschien een krantenwijk, dat verdient niet ontzettend veel maar 1 x per week paardrijles kun je daarvan waarschijnlijk bekostigen.
Veel succes! En ik hoop dat je een mogelijkheid vind om te blijven rijden, zeker als je er zoveel plezier aan beleefd :(:)

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:33

ik weet misschien nog wel een pony in hoogland die je kan rijden, maar weet niet of je daar te groot voor bent,
mocht je interesse hebben kan je altijd ff PBen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:34

Op jouw leeftijd werkte ik zo'n 12 uur per week bij een supermarkt.
Daar zat ik achter de kassa.
M'n ouders betaalden m'n ov-kaart (vindt ik op die leeftijd ook niet meer als normaal).
En van het geld wat ik verdiende had ik een mooi bedrag van gespaard, hier kocht ik destijds mijn pony van (op 16 jarige leeftijd).
Het was een mooi bedrag wat ik per maand kreeg en daar had ik zeker wel 3 lessen per week van kunnen nemen.

Linda_1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 21:57

bedankt voor jullie reacites!! :D

Mijn moeder vind het niet goed dat ik door de weeks werk, omdat ik in mijn examenjaar zit, dus werk ik alleen op zaterdag en heel soms op vrijdagavond. Ik werk vaak dan rond de 5 à 6 uur op zaterdag en als ik vrijdag werk zijn dat 3 uurtjes. Dan verdien ik tussen de 60 en 70 euro per maand. Dus zelf betalen zou dan net kunnen, maar dan zou ik helemaal niks meer overhouden. Ik moet ook wel eens nieuwe kleding kopen en cadeautjes en andere dingen en dan zou dat niet meer kunnen, dat word dus een beetje lastig...

maar in elk geval bedankt!! ;)