Hakken uitdrukken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annaax

Hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:34

Hallo !
Ik wou jullie eventjes wat vragen,
Mijn nichtje rijd op mijn pony, & ik help haar daarmee.
Elke keer als ze rijd, zeg ik wel 1000 x ; HAKKEN UITDRUKKEN!!
Maar dat werkt niet :Z
Weten jullie misschien een foefje om dit aan te leren?? :o

Hier dus ook weer.
Afbeelding

Op een andere pony;
Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:02

Zorgen dat ze haar voeten niet te ver in de beugel doet? Zoals op de foto kan ze haar hakken niet uitdrukken.

Verder kun je het oefenen door je kuitspieren langer te maken, door bijv. je tenen proberen aan te raken of met je voet half op een traptrede staan en de achterste helft laten zakken. ;)

Shinedown

Re: Hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:20

Inderdaad haar voeten op de goede plaats in de beugel houden, want nu kan ze onmogelijk haar hakken uitdrukken.

Het klinkt misschien dom, maar op de fiets kan je het ook oefenen. Je voet niet te ver op de trapper zetten en je hakken een klein beetje uitdrukken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:41

Dit is meer iets voor YRT.
Daarom van RUI-->YRT.

lucynozem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:52

doe bervoorbeeld :
telkens als zij haar haken niet uitdrukt krijg jij een snoepje :9 :Y)

_Annee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:10

Grote teen omhoog kleine teen naar beneden! dan druk je op de een of andere manier je hak uit en bij mij gaan m'n tenen dan ook meteen naar binnen!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:18

idd, eerst beginnen met haar voeten niet te ver in de beugels te doen anders lukt het nartuurlijk nooit! en blijven heralen tot dat ze er gek van word! :P

ivankaDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:40

misschien kan ze het oefenen door elke avond even op de trap haar hakken door te veren. ;)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:46

Misschien is het een idee om van die veiligheidsbeugels te nemen, dan kunnen haar voeten niet verder doorschieten, en gaat het misschien wat makkelijker om haar hakken uit te drukken?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:41

Mijn lesgeefster laat ons rechtstaan, je kan nl. enkel recht blijven staan als je been (en dus voeten) op de juiste plaats zet. Dus oefenen eerst met stap dan draf, ze moet wel mooi recht blijven (dus niet vasthouden aan de manen ofz:p) staan voor de correcte houding.

Haar telkens op wijzen dat haar voeten naar achter moeten in de beugels en hakken uitdrukken.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:16

Bal van de voet moet wel netjes op de beugel zitten, anders gaat hakken uitdrukken ook niet. Dus je moet je er sowieso ook op focussen dan haar voeten goed in de beugels zitten.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:37

Mijn vorige instructrice liet mij dan altijd even een momentje staan in beugels, ik moest dan meer druk uitoefenen op mijn hakken en dan weer heel rustig gaan zitten maar wel mijn hakken op die manier blijven houden. Wel zorgen dat je je voeten niet ver in de beugel hebt(dat is al gezegd maar goed)

Het kan misschien aan mij liggen maar het meisje is voor de eerste shet net iets te groot om goed je hakken uit te drukken, ze past er nog wel op hoor daar niet van ;) maar ik denk dat ze bij het aandrijven haar hakken omhoog doet om bij de buik te komen.

Daarbij is het heel moeilijk om je hakken goed uit te kunnen drukken, veel oefenen is vaak de oplossing. Vooral in de galop kan het zijn dat ze zichzelf (on)bewust gaat aanspannen in de bovenbenen waardoor de hakken ook omhoog kunnen schieten, misschien is haar te leren ontspannen een idee? :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:03

zoiezo zorgen dat ze de beugels aan haar tenen heeft, hakken uitdrukken gaat zo niet? :o
de beugels een gaatje of 1/2 korter kan ook helpen, dan moet je het bijna wel doen.
& tja ik denk dan verder veel oefenen & de bovendste reacties erbij nemen? :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:03

Knieën in het zadel drukken en je kuitspieren langer proberen te maken :) .