Ik zal voor iedereen het hele verhaal nog maar een keer vertellen:
Maart 2002 kocht ik een zadel bij de Heuvelhoeve. Ik wilde écht een goed zadel omdat Graziano een vrij moeilijke rug heeft, en er niet veel past. Ik had wat rondgekeken, en de site van de heuvelhoeve sprak me erg aan, ze kwamen heel proffesioneel over. Ik gebeld en een afspraak gemaakt, en vervolgens kwam de eigenaresse langs om zadels te passen. Meerdere zadels geprobeerd, en deze paste volgens haar het best. Het was een zadel van het Duitse merk Sommer, en een stuk duurder dan wat we eigenlijk uit wilden geven maar om eindelijk een écht goed passend zadel te hebben is natuurlijk ook wat waard, dus deden we het.
Al snel merkte ik dat het zadel naar voren schoof bij het rijden. Ik belde de Heuvelhoeve op, en ze kwam direct langs om weer te kijken

Ik merkte daarna idd verschil, het schoof minder. Maar echt opgehouden met schuiven is het bepaald niet.
Ik begin ondertussen een beetje moedeloos te worden. Rijden met een schuivend zadel is fustrerend, lijkt me niet lekker voor Graziano (een schuivend zadel past immers eigenlijk niet, anders zou het niet schuiven lijkt me) en gaat door het naar voren schuiven gaat het op zijn schouder liggen, waardoor zijn bewegingsvrijheid belemmerd wordt.
Maar wat moet ik nu doen? Opnieuw de heuvelhoeve bellen? Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk voor de 5e keer opgevuld, wat tot nu toe nog nooit goed blijvend resultaat heeft gehad.
Het liefst zou ik gewoon ergens anders een heel nieuw zadel kopen, maar dit zadel was al erg duur en ik heb zo niet 'even' geld voor nog een zadel. (goedkopere tweedehandsjes passen eigenlijk nooit) . Daarbij heb ik ook zoiets van 'als de heuvelhoeve beweert mij een passend zadel verkocht te hebben, moeten ze ook maar zorgen dat het blijft liggen ook'.
Ik zit in een dilemma dus.... Wat zouden jullie doen in dit geval?