Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

Ik heb zo'n stalbaas gehad die zich met al-les bemoeide. En dat bleef doen, ook al zei ik er steeds wat van. Vreselijk vervelend, van die mensen met zo'n betonnen plaat voor hun harses
Maf kind! Cassidy schreef:Waar staan je paarden? Aan huis of op een stal?
Op het moment dat je de paarden op een stal hebt, en ze commentaar geven op de conditie van het paard, of op het feit dat het paard te weinig bereden is: vraag ze om contact op te nemen met de stalhouder ivm met het voedingsschema. Die kan ze duidelijker uitleggen of het paard misschien te mager of te vet is.
Wat het trainingsschema betreft, vraag ze of ze 24 uur per dag op stal aanwezig zijn. Zo niet, kun je altijd nog zeggen dat je op momenten komt dat ze er niet zijn.
Verder is het hebben van paarden meer dan rijden alleen. Als het paard verder zijn beweging krijgt, wat heeft de persoon die het vraagt te maken met het feit of jij rijdt of niet?
Verder zou ik ook niet uitsluiten dat de persoon die dat vraagt serieus wat wil leren, en niet alleen maar wil stoken of wil stangen. Op je paard laten rijden zou ik zeer zeker niet laten doen. Op afstand houden, zonder meer....

LYSANNO schreef:Alvast bedankt voor de reacties. ik zal zo even ze helemaal lezen/even duidelijk. Ik heb persoonlijk het lef niet om het zo te zeggen omdat ze tja, niet echt de fijnste is, ze kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten. Het is trouwens gewoon een meisje(dus geen vriendin) van een keer tegen komen op de manege, en sinds dien komen we haar weleens tegen als we een buitenrit maken en zij rijdt op een ander paard en rijdt dan mee. Ik weet niet of TS dit durft te zeggen, wat dat betreft ben ik een mietje in dat soort dingen.
(ik ben trouwens de andere persoon waarbij ze het ook doet, en tevens TS haar vriendin)