- Update Jurita en Razinda -

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 14:07

Maandag heb ik Razinda gelongeerd met het zadel van Jur op, met de beugels eraan. Maar een beugel zakte naar beneden en kwam tegen haar buik en dat vond ze verschrikelijk eng. Toen heb ik er 4 slagen in gedaan zodat ze niet meer tegen haar buik aankwamen, maar zodat ze wel een beetje klapperden. Dat ging goed.

Dinsdag hebben we Razinda voor het eerst gelongeerd met de longeerlijn aan het bit. Dat ging best goed, alleen rechtsom kwam ze af en toe in verzet, eigenlijk vooral in de galop. Toch nog een raar gevoel voor haar dat als ze trekt dat ze dan het bit zo voelt.

Waar ik helemaal blij mee was, het hoofdstel gaat steeds makkelijker in. Dit keer hoefde mijn stalgenoot haar alleen aan het halster vast te houden en ik kon zo het bit indoen en het kopstuk over haar oren doen. Echt heel braaf! Gisteren kon ik zelfs het halster over haar oren hen doen in mijn eentje. Normaal doe ik het kopstuk los over haar hoofd heen zodat het niet over de oren hoeft. Het lijkt erop dat ze steeds braver wordt.

Als het goed weer is, gaan we vanavond weer verder, met het hoofdstel en misschien het zadel. Alhoewel ik vind dat ze misschien eerst het bit goed moet accepteren. Mijn stalgenoot zei dat ik van het weekend misschien kon gaan hangen en zelfs even erop zitten. Maar dat weet ik niet of ik dat al aandurf. Ik zie wel hoe het loopt!

Jurita hoest nog steeds af en toe, dat doet ze al een paar weken. Ik voer wel Foene Griek bij. Maandag komt de dierenarts want ik wil wel weten wat voor hoest het is. Irritatie van de luchtwegen of echt verkoudheid. Verder ga ik weer beginnen met homepathische druppels van een bekende dierenarts. dat is tegen stijfheid e.d. Kijken of het helpt. Over 2 weken ga ik als het goed is met Jur op vakantie, dus dat moet ze wel gezond zijn! Ik vind het wel vreselijk om Razinda achter te laten, omdat ze nu al zo naar Jur schreeuwt als ik ga rijden ofzo. Hopelijk gaat ze niet 2 weken lang lopen stressen als Jur er niet is.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:54

Gaaf voor je Maartje!!! Je houdt ons wel op de hoogte van de vorderingen van Razinda hè??? Ben blij voor je dat het zo goed gaat! En ja, afwachten hoe het verder gaat en of je er zometeen idd op kunt gaan hangen, reuzespannend lijkt me dat, veel succes en geniet ervan!!!Greetz Ilo.