ik heb t wondermiddelt tegen zomerexceem gevonden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

ik heb t wondermiddelt tegen zomerexceem gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 19:01

nou ja ikke, me tante dan.

maar zij heeft dus een shetlander die hele erge zomerexceem heeft. hij schuurde zichzelf elk jaar helemaal kaal tot bloedends toe. na tig middeltje proberen heeft ze dus eindelijk iets gevonden.
je moet het 3x in de week in manen en staart smeren. maar zij doet het voor de zekerheid elke dag.
hun shet heeft nog helemaal niet geschuurt, terwijl de pony van de overburen al wel is begonnen met schuren.
ik heb het nou ook voor loulou besteld. loulou heeft het niet zo erg, maar ik vind het toch zonde van z'n manen en staart.

het is wel heel duur 35 euro voor een liter en ik geloof 85 euro voor 2,5 liter. (exl verzendkosten)

heet:

PCS cojosol
huidlotionolie met tea-tree-olie (of zoiets iig)

als iemand iemand intresse heeft moet je me maar ff pben voor het telefoonnr want je kunt het geloof ik alleen telefonisch bestellen

groetjes


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:21

maar van wie is het dan? Paardendrogist, iemand persoonlijk?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:24

en hoe lang doe je met een liter?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:30

Helaas is het zo dat het wondermiddel tegen zomerexceem nog niet gevonden is. Eigenlijk alle smeersels werken bij sommige paarden fantastisch en bij anderen doen ze helemaal niets. Er is dus een kans dat dit middel voor jouw paard niet werkt terwijl een middel wat bij de shet niet werkte bij jou juist weer wel werkt. Een kwestie van uitproberen. Ik hoop voor je dat dit ook voor jouw paard werkt maar bestel maar niet een te grote hoeveelheid in 1 keer.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:35

al die middeltjes zijn zo duur, ik heb het idee dat iedereen een slaatje eruit probeert te slaan....

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:04

ja indd ben het met dimmelim eens want heb ook een eczemer en weet uit ervaring en van horen spreken, dat wat bij het ene paard geweldig werkt bij het andere paard alleen maar erger word (bij wijze van spreken dan he).

Groetjes, Marjolein

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 20:48

volgens die man werkt het bij 9 van de 10 paarden.
het ligt eraan hoeveel je gebruikt. je doet wel een paar maanden met een liter

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:58

JEP! Tea tree olie werkt hartstikke goed. Morrin schuurde ook zijn staart. Ik spuit er nu tea-tree olielotion in en hij schuurt helemaal niet meer. Het weert insekten en het reinigt de huid. Bovendien verzorgt het ook de wondjes die eventueel ontstaan zijn door het schuren.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 22:55

volgens mij is tea-tree olielotion of iets in de tea-tree oil richting in vrijwel elke ruitersportzaak te koop.

Groetjes, Marjolein

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 23:29

MarjoEisla schreef:
volgens mij is tea-tree olielotion of iets in de tea-tree oil richting in vrijwel elke ruitersportzaak te koop.


Dat denk ik ook wel hoor. Je kunt het zelfs bij de meeste dierenwinkels halen volgens mij. Bij hond en kat wordt het nl. ook gebruikt. Om de vacht te reinigen en tegen vlooien en teken.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 00:38

tea-tree olie is ook goed voor mensen (ook open wond(en)jes )
prikt niet en werkt fantastisch
en blijkbaar ook bij paarden Haha!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 08:55

He dat lijkt mij wel iets want mijn shet schuurt zich ook iedere zomer open door haar zomereczeem.

Just keep passing the open windows.

Trow

Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:49

Gelukkig heeft mijn knollebeest geen eczeem want de prijs vind ik wel erg duur!
Maar aan de andere kant, als het goed werkt bij je paard heb ik het er best voor nodig. Werkt het ook bij mensen? Ow das wel handig ja! Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:58

Tea-tree olie werkt eigenlijk voor alles...
Kyra heeft geen rotstraal meer, geen schimmel, geen drukplekken, geen wondjes, etc... noem maar op (ja mensen het is een manegepaard,, dat jullie niet denken dat ik haar mishandel). En.. het helpt meestal ook wel bij zomereczeem.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:38

tea tree is ook te koop in het kruidvat. Scheelt stukken in prijs dan in een ruitershop Haha!
Ik ga het eens proberen

Trow

Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:44

Weet je misschien hoe duur het bij de Kruidvat kost?
Dan ga ik het ook eens halen, want wat Kyralovertje zegt bevalt mij wel!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:45

je kunt die cojosol ook gewoon in de winkel kopen hoor! Iemand bij ons op stal gebruikt het ook. Het werkt wel goed idd.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:28

Nou dat ik weet kun je het niet in de winkel kopen. Ik gebruik het ook. Ik ben opzich tevreden maar bij mijn paarden is het niet 100% dekkend, ik ga dit jaar er weer tkc 97 bij gebruiken.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:33

wat is cojosol, en tkc97?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:47

Ik heb ook vanalles geprobeerd. Heb nu sinds een maand een Bucas deken, en ik moet zeggen: HET WERKT... Jammer alleen dat de deken het merk geen eer aan doet. Alle Bucasproducten (ik is fan) die ik geprobeerd heb zijn oersterk, behalve de deken. Z'n maatjes gaan eraan hangen (bij alle dekens) en dan beschadigd hij dus wel een beetje. Als hij écht op is dan ga ik weer heel hard op m'n hoofd krabben, heb niet zo'n zin in een regelmatige Bucassponsoring van die ordergrootte...
*zucht* als je iets hebt is het echt belachelijk duur... Ik hoop zo dat die knol van mij z'n deken jaren heel houdt (ziet er niet naar uit) of er overheen groeit (ziet het ook niet naar uit)...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:19

ja die van mij hebben de deken ook al half gescheurd (bij de achterste singel, grrr) ik vind het ook lastig om steeds het deken op en af te doen,vooral als ik smorgens vroeg moet beginnen, eerst de oude kleding aan, erheen, dan netjese kleding aan en dan naar ';t werk...
nee ik hoop dat dat werkt dat teautreeoilie.....zou dat van de kruitvat even goed werken als dat spul van 35 euro de liter?
en dat hoef je dus niet elke dag te smeren, yihaaaaaa

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:31

Ik laat m dag en nacht om, af en toe af om bijv te rijden of te rollen, maar die vliegjes zitten er constant. Ik merk het ook gelijk aan m als hij m op wil, dan gaat hij echt zeuren..

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:01

ik vind de prijs eigenlijk nog wel meevallen. heb spul van de dierenarts dat noog veel duurder was en hij bleef schuren

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:01

haha ja moonlight heeft er ook geen enkele moeite mee als ik dat dek omdoe, vind dat volgens mij ook erg fijn...
ik doe meestal van 7 'savonds tot 9 uur sochtens

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:19

Volgens mij is de kleine verpakking 7 euro 95 en de grote 12,95
je doet er best lang mee want meestal zijn een paar druppels al genoeg, maar voor een paard (en evt. ook voor jezelf) heb je aan een groot potje meer, want dan kan je deze ook voor jezelf gebruiken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Hollyleaves, Isab123, lausan, NikkivanOlst, spookyskippy, sterregoud en 133 bezoekers