Bixie vragen,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femmiel

Bixie vragen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:07

Hallo,

Omdat ik weleens mee zou willen doen met een Bixie proef,was ik dus wat info aan het opzoeken :)
Nu vroeg ik me af,ik ben geen lid van een manege op dit moment ben ik wel alltijd geweest (maar nu gestopt ;) )
Kan ik dan alsnog meedoen met bixie wedstrijdjes? ook zonder dat ik lid ben van een manege/ponyclub?
En wat heb ik dan nodig,zoals startkaart ect.

Groetjes Femke :)

Sim

Re: Bixie vragen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:11

WD V -> MA omdat het om Bixie gaat.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:15

Het is met eigen pony trouwens. :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:18

Bixie wedstrijden zijn officiele KNHS-wedstrijden. Je moet dus lid zijn van de KNHS en van een ponyclub. Bij ons in de kring heb je dan geen startkaart nodig, maar volgens de KNHS moet je een bixiestartkaart aanvragen om bixie te mogen starten. Voor meer info zie de KNHS site.

Sophia189

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:20

Ik doe ook aan bixie mee en dat kon bij mij toen op mijn plaatsnaam

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:22

Sophia189 schreef:
Ik doe ook aan bixie mee en dat kon bij mij toen op mijn plaatsnaam

Ben jij lid van een manege?
Hoe heb je dat dan gedaan?

Sophia189

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:25

ik heb eerst gevraagd of ik mee kon doen als ik geen vereniging had en toen zij ze dat ik ook plaatsnaam mogt invullen.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:27

als je officiele KNHS wedstrijden wil gaan starten moet je een startkaart hebben, en je moet lid zijn van een ponyclub. verder moet je je pony en jou inlaten schrijven bij de KNHS.
Laatst bijgewerkt door Emma op 05-01-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:29

Voor bixie hoef je geen combinatiestartkaart aan te vragen. De bixiestartkaart is namelijk op naam van de ruiter. Deze ruiter mag dan met iedere pony starten, als hij maar voorzien is van een paspoort (en alle vacinaties enz. volgens de regels zijn gebeurd). Startcoupons hoeven bij de bixie ook niet!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:30

Sophia189 schreef:
ik heb eerst gevraagd of ik mee kon doen als ik geen vereniging had en toen zij ze dat ik ook plaatsnaam mogt invullen.

Waar heb je dat gevraagd? :) en had je geen startcoupons of bixie startkaarten nodig?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:32

KNHS heeft toch een speciale Bixie site?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:33

__Astrid schreef:
KNHS heeft toch een speciale Bixie site?

Zal eens kijken :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:35

Was vand e week aant kijken en stond een apart tabblad met daarin een link naar Bixiekids site :j

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:35

Nee,uit de site kan ik ook niks uithalen :P

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:40

Sussie85 schreef:
Voor bixie hoef je geen combinatiestartkaart aan te vragen. De bixiestartkaart is namelijk op naam van de ruiter. Deze ruiter mag dan met iedere pony starten, als hij maar voorzien is van een paspoort (en alle vacinaties enz. volgens de regels zijn gebeurd). Startcoupons hoeven bij de bixie ook niet!

Dus volgens jou,zou ik me gewoon kunnen inschrijven met een ingente pony.
zonder dat ik lid ben van een manege/pc en zonder alle coupons ect.? :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:43

zie mijn berichten erboven. Je moet wel lid zijn van een ponyclub en van de KNHS. Omdat er naar de KNHS vanuit de organiserende vereniging niet opgestuurd hoeft te worden volgt niet iedere vereniging de leden. Ik zou dus gewoon even bij de wedstrijdorganiserende vereniging vragen wat de vereisten daar zijn om mee te mogen doen.

lotteislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:03

hallo,

onze zoon rijdt ook bixie. wat je nodig hebt is een bixie startkaart en een bixiestempelkaart. deze kun je aanvragen bij de knhs. De startkaart is op naam van de ruiter en met deze startkaart kun je dus met elke pony starten mits deze een officieel paspoort heeft (en natuurlijk zijn inenting, dus de regels die ook gelden als je gewoon start) Nu moet je voor het aanvragen van een start en stempelkaart wel lid zijn van een rijvereniging.
hier hebben we gelukkig een rijvereniging in de buurt die voor dit soort gevallen een basisprijs hebben. Wij betalen voor onze zoon €24,- per jaar. Je moet dan wel al je wedstrijdzaken zelf regelen maar in geval van bixie is dus niet heel veel werk. als je de startkaart en de stempelkaart hebt ben je eigenlijk wel klaar. je hoeft geen coupons of iets dergelijks aan te vragen en op te sturen. alleen als je stempelkaart vol is dan heb je een nieuwe nodig.
De pony hoeft geen eigen pony te zijn. Zo gaat er bij ons altijd een vriendinnetje van onze zoon mee. zij start op zijn pony zodat ze gezellig samen naar de wedstrijd kunnen. je moet dan natuurlijk wel rekening houden met het maximaal aantal starts die een pony op een wedstrijddag mag hebben

de bixie site is eigenlijk meer een spelletjes pagina. wil je inhoudelijk meer weten over een bixie (regelmenten, kijken wat je bij elke rubriek moet kunnen en jury protocollen dan kun je beter op de site van de knhs onder het kopje bixiekids kijken. vroeger stonden hier ook de proeven op. tegenwoordig kun je voor € 2,95 een boekje bestellen waar alle proefjes en regels in staan. Mocht je nog vragen hebben over de proefjes op zich laat het dan maar even weten. wij hebben het boekje wel. een overzicht van bixie wedstrijden vind je ook gewoon op www.startlijsten.nl kies dan voor dicipline bixie.

groetjes lammie

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:05

Vanaf 1 januari hoef je (als ik het artikel in de nieuwe paard en sport goed lees) geen lid meer te zijn van een ponyclub of rijvereniging, maar is het rijden op een FNRS manege of een individueel lidmaatschap van de KNHS al voldoende.

Er komt een gecombineerde start-stempelkaart ipv een Bixiestartkaart staat in het zelfde artikel.

Ik ga er erven verder induiken, dit zou erg leuk zijn voor mijn buurmeisje om eens aan het wedstrijd rijden de proeven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:25

Ik heb het gevraagt bij de KNHS. Vanaf 1 januari is een individueel lidmaatschap van 14,50 voldoende om Bixie te mogen starten.