Welke leren laarzen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:10

Ik heb gisteren mijn nieuwe laarzen opgehaald bij Huet in Houten. Omdat ik erg lange en dikke onderbenen heb heb ik ze laten aanmeten. Heb ze gisteren de hele dag aan gehad. Wel last van me knieholtes maar ze zakken nu al iets in gelukkig.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:25

Ik heb ook petries. Ik kan er goed mee rijden, maar het uittrekken is echt nog een probleem.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:29

Ik heb petries, nu bijna drie jaar. En ik was eruit gegroeid! (erg he?) Heb er ritsen in laten zetten en nu pas ik ze weer! echt super, ik krijg ze nu ook makkelijk aan en uit!!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:35

Ik geloof wel dat ongeveer iedereen Petries heeft! Ik had trouwens eerst laarzen van Equin. Een goedkoop merk, maar ik heb er toch een paar jaar mee gedaan. Maar ze kwamen tot ongeveer halverwege mijn kuit, dus werd het tijd voor Petries!

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:00

ik ben toch gevallen voor cavallo's, omdat ze een mooiere voet hebben (tja, het oog wil ook wat) maar vooral omdat ze zoveel lekkerder zitten aan je voet. en ja, met wat belastingcentjes erbij kan het ook, want duur zijn ze wel, alhoewel ik ze nog in het guldentijdperk heb gekocht.
wel de eerste twee weken niet langer kunnen rijden dan 10 minuten per keer, maar daarna ging het snel beter.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:52

Rectiligne en Petries. Met de Petries veel pech gehad. Scheurende zolen, stiksels bij de balijnen die los gingen, binnenkant die stuk ging. Was uiteindelijk een constructiefout in de zool e.d. dus is gratis gerepareerd. Ben m'n laarzen wel 7 weken kwijtgeweest.
Verder vind ik Petri stug, ik ga de volgende keer denk ik voor Derby

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:07

Ik heb al 5 jaar de petries elite. Ik vind ze erg fijn zitten. Gelukkig heeft degene die me hielp de laarzen in geknikt net onderaan de baleinen. dat is al meteen een stuk makkelijker met lopen.
de volgende laarzen worden de petrie world cup( nieuw model). scheelt niet zoveel met de elite qua prijs, maar heeft geen baleinen en is een echte dressuurlaars maar dan in rundleer dus een hoger opgesneden zijkant.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 17:17

Ik wou petries, maar die moesten besteld worden en die dingen waren ook nog eens keihard, dus toen heb ik maar Mountain horse sportive high genomen. Dat is die wat slankere, die gewone zijn me te lomp. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Ze zitten echt heerlijk! En hartstikke soepel dus helemaal geen gezeur over inlopen terwijl iedereen daar steeds over loopt te klijgen. Misschien dat ik ooit nog ´echte´ koop Haha!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 13:30

Ik heb v/d week Petrie's gekocht (pfff een rib uit m'n lijf..), de Elite en ben ze nu aan het inlopen (doet helemaal geen pijn hoor Schijnheilig ).

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:46

Ik had eerst ook equins. Twee jaar heb ik ermee gedaan. Toen waren ze echt helemaal versleten! was echt toe aan nieuwe!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:47

Barco schreef:
Ik heb al 5 jaar de petries elite. Ik vind ze erg fijn zitten. Gelukkig heeft degene die me hielp de laarzen in geknikt net onderaan de baleinen. dat is al meteen een stuk makkelijker met lopen.
de volgende laarzen worden de petrie world cup( nieuw model). scheelt niet zoveel met de elite qua prijs, maar heeft geen baleinen en is een echte dressuurlaars maar dan in rundleer dus een hoger opgesneden zijkant.


Staan er foto's op intenet??

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:59

LadyJane"]
[quote="Barco schreef:
Ik heb al 5 jaar de petries elite. Ik vind ze erg fijn zitten. Gelukkig heeft degene die me hielp de laarzen in geknikt net onderaan de baleinen. dat is al meteen een stuk makkelijker met lopen.
de volgende laarzen worden de petrie world cup( nieuw model). scheelt niet zoveel met de elite qua prijs, maar heeft geen baleinen en is een echte dressuurlaars maar dan in rundleer dus een hoger opgesneden zijkant.


Staan er foto's op intenet??
[/quote]

Ja, op www.petrie.nl

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 14:52

Ah dit is ook een actueel topic voor mij, kan je Petrie's met rits ook bij Divoza krijgen en maken hun dan de laars op maat ofzo?

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:26

[Staan er foto's op intenet??[/quote]

Volgens mij wel. moet je of even bij petrie.nl kijken of bij de site van huet. maar dat adres weet ik niet meer.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:27

sorry evalovesandy ik zag je berichtje niet staan.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:41

Ik heb Petries gehad die helemaal op maat waren gemaakt. Ze waren verschrikkelijk duur, maar echt dubbel en dwars het geld waard. Ik eb ze nu 5 jaar, en zijn nog prima. Onlangs had ik voor de wedstrijden nieuwe laarzen gekocht de cavallo, die hele hoge.. echt de grootste miskoop van mijn leven! Ze staan in de kast en de Petries worden nog het meest gebruikt... Ik heb nogal dunne pootjes en de pasvorm van de cavallo's zit bij mij veel minder.. Bovendien is vandaa mijn hele hak en zool onder de cavallo uitgevallen (je zag de spijkertjes zitten) terwijl ze prima onderhouden zijn en vrijwel nooit gedragen! . Boos! . de Petries waren een hel om in e rijden, maar daarna... Die konigs laarzen lijken mij ook wel oke eigenlijk... maar ik denk dat ik de volgende keer op safe speel..

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 17:03

adriana schreef:
Ah dit is ook een actueel topic voor mij, kan je Petrie's met rits ook bij Divoza krijgen en maken hun dan de laars op maat ofzo?


Petrie's met rits dat wordt maatwerk is mij v/d week verteld toen ik mijn laarzen ging kopen. Ik denk wel dat het mogelijk is om bij Divoza laarzen op maat te maken.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:22

Ik heb laarzen van Rectiligne, die zijn standaard met rits, maar het zijn meer springlaarzen (zitten veters in)

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:30

Barco schreef:
sorry evalovesandy ik zag je berichtje niet staan.

Maakt niet uit hoor.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:29

Ik heb Rectiligne, wel een dressuurlaars en ik vind het persoonlijk een hele chique... Ze zijn qua prijs ook heel goed te doen. Ik heb ze nog maar een achttal maanden en wegen nu al even geen paard meer heb ik er nog maar een viertal keer mee gereden. Dus of ze lang zullen meegaan weet ik echt niet, maar ze zitten alleszins goed (op maat gemaakt) en ze zijn mooi en betaalbaar!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:42

Ik heb nu al vier jaar laarzen van Petri en ze zitten echt perfect. Ik heb een keer de balijn kapot gehad, maar dat is het enige. Ze zien er nog hartstikke goed uit. (ik loop er toch nagenoeg iedere dag mee door de modder) Mijn volgende laarzen worden ook weer Petri's.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:41

adriana schreef:
Ah dit is ook een actueel topic voor mij, kan je Petrie's met rits ook bij Divoza krijgen en maken hun dan de laars op maat ofzo?


Kan wel, maar als een rits niet dringend nodig is zou ik het niet doen! Door een rits verliest je laars namelijk heel veel stevigheid. Divoza levert ook Petrie maatwerk, hou alleen rekening met een levertijd van 6-8 weken...

Zelf heb ik nu 2 jaar Cavallo Pirouette (kalfsleer), bevallen super!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:59

Ik had eerst ook die van petrie, maar als ik ze nu aantrek en vergelijk met mijn Rectiligne laarzen vind ik ze veel te stijf. Ik heb ze nu ook ong. 8 maanden, gebruik ze bijna elke dag en ze zien er nog als nieuw uit. Ik vond ze nog wel aardig aan de prijs (€350) , maar dat zijn ze ook wel waard.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:47

me instructrice heeft cavallo´s die ik mag poetsen maar dioe zien er niet meer uit na een jaar la niet meer, maar je dat is 6-10 paarden per dag.. dus voor normaal zal het wel mee vallen...

ik had petries die ik nu super helaas niet meer pas *na een weekje spanje helemaal niet meer* en heb nu weet niet wat voor merk, zijn iets te groot maar ach eenmaal leer wil je leer houden..Lachen

ben eigenlijk benieuwd naar de prijs van op maat gemaakte laarzen..

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:47

Ik heb Konigs laarzen ook bij meneer van Huet op laten meten!! Ik ben geweldig tevreden over mijn laarzen... wil voorlopig geen andere meer!!!!
(en ik ga ook weer terug naar Houten voor evt. nieuwe laarzen... geweldige service en vakkennis!!)