Voornemens op rijgebied?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Gloe

Voornemens op rijgebied?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 04:39

Ten eerste natuurlijk: Gelukkig nieuwjaar, wens jullie al het goede toe en dat iedereen net zo gelukkig en tevreden mag zijn als ik het afgelopen jaar!

Ben erg benieuwd naar wat jullie goede (rij)voornemens zijn voor 2010, hierbij de mijne:

* op de eerste plaats blijven genieten van mijn paard op een dusdanige manier dat mijn paard zo gelukkig mogelijk is

* ik wil zo veel mogelijk bijleren als ik kan

* ik ga meer naar mijn eigen intuitie luisteren qua rijden en wat meer vertrouwen krijgen in ons als combinatie!

(en naast de rijvoornemens: nog eens 10 kilo afvallen, ben er tenslotte al 14,5 kwijt!!!!)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 11:21

Mijn rijvoornemens:
* mijn schrik nogmaals overwinnen en mijn paard het vertrouwen geven dat hij verdient
* westernlessen volgen om mijn paard beter te leren rijden
* veel gaan buitenrijden dat mijn paard nergens meer van schrikt, eerst in groep en later ook alleen
* mijn paard zo veel mogelijk afwisseling blijven geven dmv grondwerk, longewerk, lange lijnen, in de piste rijden, buiten rijden, gaan wandelen aan de hand, clickeren,...

(en die kilo's mogen er bij mij ook af, want ik ben sinds mijn val (juni dit jaar) een pak bijgekomen van het stilliggen...)

hiphopje

Re: Voornemens op rijgebied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 11:30

Heeeeel veel genieten van ons kersvers nieuwe paardje.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:15

Mijn voornemen is om mijn paarden gezond proberen te houden, dat is toch we het belangrijkste ;)

Buiten dat ga ik dit jaar alle gereden kilometers bijhouden in een mapje op de pc o.i.d. Ik heb zo'n handige Navman, waarmee ik dat kan bijhouden :j De uren hield ik al bij met het Ride America programma, maar nu dan ook de km's.

En verder ga ik lekker door zoals ik al steeds doe en ik ga in de snelheid die mijn paard aan kan. We zijn al verder dan ik had durven hopen, dus alles is extra en dus geweldig :D

Ook hoop ik na de winterstop weer verder te gaan met onze lessen bij Sylva, waar we steeds weer een stap verder komen en het eind nog lang niet in zicht is!

Dan zien we verder wel welke leuke dingen er op ons pad komen! Eens een TREC wedstrijd, een Paint Show, een clinic van deze of gene, of gewoon ergens een gave buitenrit maken :):)

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:36

genieten van mijn paadjes!
en van mijn nieuwe paardje genieten en die zadelmak maken (is volgens mij een makkie haha)
veel wedstrijden rijden, lessen nemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:22

Ik hoop dat ik ook kan genieten met mijn lieve Reddie, dat Kyran een leuk nieuw thuis krijgt en bovenal dat alles gezond blijft!
Verder wil ik gaan lessen (reining) en clinics volgen.
En peace on earth. :)ddd

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:33

In 2010 wil ik meer dressuurwedstrijden gaan rijden met de studentenruiters.
Ik wil mijn eerste springwedstrijdje rijden (60cm carnavalsspringen ofzo, niet dat ik springen eng vind ben alleen bang dat ik verkeerd rij :+ )
Ik wil mijn vriendin (en bijrijdpaard) weer gaan groomen bij de endurance wedstrijden.
En ik hoop in 2010 op dressuur gebied wat vooruit te komen met mijn bijrijdpaardje en een keer een wedstrijdje met hem rijden (endurance/dressuur).

Eigenlijk allemaal wedstrijdgericht maar ik heb het recreatieruiter zijn dan ook wel gezien inmiddels. Ik werk veel liever ergens naartoe met mijn paard.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:00

van mij ook de beste wensen voor iedereen!!
ik neem me voor om de dierenarts wat minder frequent te zien (maar ik weet niet wat hank daarvan vindt)
ik zou ook graag met just eens een halter wedstrijdje doen en eventueel met hank ook
als de gezondheid het toelaat van hank dan zou ik ook graag eens wat dagtochten met hem maken en weer eens wat aan hem sleutelen rijtechnisch want van de zomer heb ik hem een beetje verpest met in groep rijden waarin het tempo veel te hoog lag voor hem waardoor hij niet meer fatsoendelijk zijn hoofd erbij houdt, eens kijken of we lessen kunnen krijgen :)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:08

Voor 2010 droom ik:
Dat de loopstal afkomt en niet alleen Lynda komt maar zelfs een veulen erbij!

Meedoen aan de farmersfield trail. én misschien ook nog de northen trailride? (omdat dit toch wel echt iets voor ons is)
of meedoen aan de paardenvierdaagse.
en die koeienles moet er echt eens gaan komen!
ook zou ik graag eens een natural horsemanship cursus volgen.
en natuurlijk gewoon veel lol houden in het rijden!
mooie buitenritten, leuke trailparcoursjes bouwen in de bak, lekker lessen enz enz

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:27

showen!!!!!
en dan ook nog een beetje acceptabel :-)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:31

Meer gaan paardrijden. Ook al is dat niet heel moeilijk, omdat ik afgelopen jaar misschien 6 keer op de paarden rug heb gezeten.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:36

Heel veel paardrijden( wil later namelijk paarden voor andere mensen gaan uitbrengen op wedstrijden).
Nog meer afvallen .
Gezond blijven.
Kortom heel veel..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:58

Genieten genieten en nog eens genieten van mijn paard!!!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:01

Mijn eerste wedstrijdjes onder zadel gaan rijden!!
Conditie verder uitbouwen zodat wel langere buitenritjes kunnen rijden!!! Kortom veel meer gaan rijden dan dit jaar!!!

Ik heb mijn eerste stap vandaag al weer gezet, ben lekker aan het einde van de middag door de sneeuw gaan rijden in het bos en heb 4 hertjes gespot!! Dus mijn begin was fantastisch!!!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:02

allereerst de beste wensen iedereen.

1 van mijn voornemens is dat ik dit komende jaar wil blijven zitten op breeze.

ook wil ik meer lessen gaan volgen en me richten op de pleasure/HMS. misschien eind van dit jaar een L5 wedstrijdje proberen. :P

euh.. zorgen dat breeze en ik wat dichter bij elkaar komen, dat ik haar beter ga begrijpen en zij mij ook eens snapt..

nou ja, werk aan de winkel dus.. dus laat het maar dooien, dan kan ik beginnen. :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:30

Ik wil zodra het weer beter wordt weer gaan lessen met Amber. En dan zou ik dit jaar graag een wranwedstrijd willen starten. Verder gewoon genieten van mijn pony's.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:31

Voor t eerst mn bijna 4 jarige gaan starten onder het zadel !!!!!!
Dus veel showen !!!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:44

Beste wensen allemaal, en succes met jullie plannen! :-)

Mijn voornemens;
- Accepteren dat wedstrijden rijden écht niet gaat lukken
- Van daaruit misschien een definitieve 'terugtrekking' uit de wedstrijdsport
- De omschakeling naar 'recreatie- en bosruiter'
- Daar enorm van genieten. :j

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:59

`Mijn voornemens zijn ,mn paard(en) gezond te houden.

kunnen genieten van de kleine dingen die mn paard me geeft in zijn revalidatie periode.

kunnen accepteren dat er even niet meer in zit , maar positief denkend aan de toekomst.

Leuke dingen met ze doen die hun en ik leuk vinden om met ze te doen .

Clinics, met koeien stoeien, heel veel buitenritten!!!! en hopelijk gaat the northern trail ride weer lukken!

en afvallen voor mn paardjes :+ :D

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:16

De paarden blij en gezond houden, dat is het belangrijkste!
Daarnaast wil ik ws nog 1x EK starten met Crow in Kreuth.
Toch weer pleasure gaan starten op de paint wedstrijden om nog 2 puntjes te halen voor zijn ROM. Heb afgelopen jaar geen pleasure meer gestart.
Lekker verder gaan met de working cowhorse en de wedstrijden working cowhorse in Eersel blijven starten.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:20

Allereerst ook vanaf hier, iedereen de beste wensen voor 2010 (:)

Mijn voornemen voor dit jaar is weer gaan beginnen met rijden (vorig jaar niet veel van gekomen na een blessure en zwangerschap) en van de zomer een paar keer wedstrijden gaan rijden en vooral weer gaan genieten van mijn paardjes :D :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:29

Ook vanaf Zeeland de allerbeste wensen voor iedereen.

Mijn voornemens voor 2010?

Ehm...

* Blijven genieten van mn ponypaardje.
* Proberen om niet meer zo zenuwachtig te zijn voor een wedstrijd!
* Blijven lessen bij JP en zo dit jaar op 1 hand te kunnen starten.

En naast de paarden... meer sporten (geen paardrijden dus :D ) , nog een kilo of 10 afvallen en dan weer een poging wagen om te stoppen met roken. Ik kom nl altijd heel veel aan als ik stop, dus als ik nu 10 kilo onder mn streefgewicht ga zitten, dan zal dat te overleven zijn :D

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:30

Mijn goede paarden voornemens zijn;

mij paardje leren een appel en een wortel eten :+ want daar snapt ze niks van :p

verder gewoon lekker verder leren voor de halter showmanship en in hand trail..

alvast een klein beetje hel beleren oppakken met een beetje longeren enzo zolang paardje lief het allemaal maar aan kan en anders doen we dat lekker niet ;)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:39

Vooral vertrouwen opbouwen en werken aan controle en overwicht.
Door enkele gebeurtenissen ben ik namelijk wat onzeker geworden, terwijl ik daarvoor toch echt heel veel vertrouwen in mijn paardje had. Ik wil in de zomer van 2010 vaker in het land kunnen uitstappen en het liefste ook enkele ritjes maken. Ook wil ik een keer een sprongetje wagen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:04

Voornemens op RIJgebied:
- een compleet wedstrijdseizoen doen met Pepsi in verschillende onderdelen.
- Abby goed onder zadel brengen. Zij is nu alleen nog maar zadelmak.
- lekker boshossen