Stalhoudster deed zo raar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:14

Margreet schreef:
Paard zal er misschien niet direct onder te lijden hebben gehad, maar de lieve vrede op stal is ook wat waard!


En dus moet ze maar toegeven aan de belachelijk jaloerse grillen van dit mens. Het is haar paard en het gaat alleen haar aan wat ermee gebeurd!

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:14

Ach dit word weer zo een heerlijke boktruzie waarbij iedereen zijn visie over rijden wil brengen. Leer nou eens om elkaar te respecteren ipv met modder te gooien. Shaienne was gewoon niet zo slim dat ze dit op bokt zette, maar zo een heftige reactie van alle partijen was ook niet nodig geweest!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:14

Margreet schreef:
Ik ken jouw stalhoudster niet, maar die van mij schat ik iig een heel stuk hoger in dan Steef en Jessica samen, voor mij zou dat dus geen punt van twijfel zijn.


zo zo pffff, knappe uitspraak zeg! Staat ze bij Ankie op stal dan?

Wat een gelul allemaal zeg... ONGELOVELIJK. Er zijn maar heel weinig mensen hier op bokt waarvan ik denk dat ze weten waar ze het over hebben. Laten dat nou net mensen zijn die zelf ook in de handel zitten en al jaren meelopen in dat "wereldje". Wat mij opvalt is dat deze mensen altijd het hardst aangevallen worden terwijl de antwoorden die ze geven altijd de spijker op zn kop slaan. Een paard aan het werk zetten kan best een keer. Je moet gvd die penniemeiden de kost geven die een keer in de week een keer komen en dan maar even een buitenrit maken van een paar uur. Neee das lekker.........

GROW UP en ga eens een keer IDS/hoefslag of gewoon de krant lezen en laat die pennie liggen!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:14

Ik ken niemand uit dit verhaal qua rijden en omgaan mt paarden. Wat me wel opvalt, is dat er vreselijk op elkaar ingehakt wordt. Normaal een mening uitwisselen is blijkbaar niet mogelijk zonder de ander zoveel mogelijk proberen te kwetsen. De vooroordelen naar alle kanten zijn weer huizenhoog, en het niveau van sommige antwoorden bedroevend laag. Erg triest

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 18:17

Er is wel vrede op stal hoor, ik ben ook niet boos geworden ofzo en heb gezegd dat ik het begrijp, het is tenslotte haar land.
Maar ik vond het alleen zo vreemd hoe ze reageerde.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:18

Eigenlijk heb ik geen tijd maar ik vraag me toch iets af.

Waarom zou er een relatie zijn tussen het wonen in een caravan en verstand van paarden hebben? Waarom zou ze dat meisje met de tweejarige van stal moeten gooien? Waarschijnlijk zal ze de inkomsten goed kunnen gebruiken. Meisje verkast naar een andere stal, zegt, om van het gezeur af te zijn dat hij drie is en het paard heeft er dus helemaal niets aan.
Nu kan ze misschien nog af en toe enige sturing geven.
Ik zeg niet dat ze verstand van paarden heeft maar het tegendeel wordt voor mij niet bewezen door iemands leefomstandigheden.

Het lijkt me dat je toch een ware paardenliefhebber moet zijn als je deze levensomstandigheden voor ze over hebt. Ik neem aan dat ze ook de boel kan opdoeken, met het geld een gewoon huis kan huren en ergens kan gaan werken.

Pure speculatie ja, maar dat is in dit topic schering en inslag.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:22

Samsam"]
[quote="Margreet schreef:
Paard zal er misschien niet direct onder te lijden hebben gehad, maar de lieve vrede op stal is ook wat waard!


En dus moet ze maar toegeven aan de belachelijk jaloerse grillen van dit mens. Het is haar paard en het gaat alleen haar aan wat ermee gebeurd!
[/quote]

Of verhuizen.

De persoon op wiens terrein er zich wat voor dingen dan ook afspelen heeft wel degelijk inspraak. Tuurlijk mag je op je paard laten wie je wilt, maar als ze dat liever niet op haar terrein heeft, dan is dat haar goed recht.
Geloof ook niet dat er hier sprake is van 'toegeven aan'.
Shaienne komt er vast wel uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:23

Shaienne schreef:
Er is wel vrede op stal hoor, ik ben ook niet boos geworden ofzo en heb gezegd dat ik het begrijp, het is tenslotte haar land.
Maar ik vond het alleen zo vreemd hoe ze reageerde.


Iedereen heeft zijn eigen grenzen, ieder mens is anders. Voor haar is deze grens duidelijk overschreden. Als jij zegt dat deze vrouw echt hart voor dieren heeft dan geloof ik dat ze, vanuit haar optiek uit belang voor je paard heeft gereageerd. Datzelfde hebben Steef en Jessica ook gedaan, voor hen geldt precies hetzelfde verhaal. Alleen ligt de optiek van beide partijen hemelsbreed uit elkaar. Daarom heeft het ook geen zin om 'de waarheid' boven tafel te halen. Die is voor iedereen anders.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 18:23

Ter informatie: ze heeft gewoon een apartement hoor.
Maar ze is liever op haar land met haar paarden.

En haar ouders hebben altijd KWPNers gefokt en ze liep als kleine meisje al met grote paarden rond.
En haar vader is veearts en ik ze heeft echt heel veel verstand van paarden.

Alleen qua rijden en omgang gaat alles daar heel liefelijk.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:28

Margreet"]
[quote="Samsam"][quote="Margreet schreef:
Paard zal er misschien niet direct onder te lijden hebben gehad, maar de lieve vrede op stal is ook wat waard!


En dus moet ze maar toegeven aan de belachelijk jaloerse grillen van dit mens. Het is haar paard en het gaat alleen haar aan wat ermee gebeurd!
[/quote]

Of verhuizen.

De persoon op wiens terrein er zich wat voor dingen dan ook afspelen heeft wel degelijk inspraak. Tuurlijk mag je op je paard laten wie je wilt, maar als ze dat liever niet op haar terrein heeft, dan is dat haar goed recht.
Geloof ook niet dat er hier sprake is van 'toegeven aan'.
Shaienne komt er vast wel uit!
[/quote]

Maar als een stalhouder zulke rare eisen gaat stellen (paarden mogen geen tik hebben op bokken/ niet fanatiek dressuurmatig gereden, bepaalde mensen mogen niet komen) lijkt me dat niet echt reel en dat liet ik me niet voorschrijven.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:30

Dan geldt het eerste zinnetje van mijn verhaal dus voor jou Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:35

Ik heb net het hele topic doorgewerkt en wil nog wel wat zeggen over Jessica en Steef.
Ik heb hen beide vaker zien rijden, en niet alleen een rondje in de bak maar ook op een lange buitenrit, en vind dat ze beiden netjes en eerlijk rijden.
OK, ze zijn beiden consequent maar het eerste paard dat daar slechter van wordt moet ik nog tegen komen.
Ik vind het juist erg moedig van Jessica dat ze in deze tijd het lef heeft een eigen stal op te bouwen.

De stalhoudster ken ik niet persoonlijk dus daar heb ik geen mening over.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:44

gijsenkim"]
[quote="Margreet schreef:
Ik ken jouw stalhoudster niet, maar die van mij schat ik iig een heel stuk hoger in dan Steef en Jessica samen, voor mij zou dat dus geen punt van twijfel zijn.


zo zo pffff, knappe uitspraak zeg! Staat ze bij Ankie op stal dan?

Wat een gelul allemaal zeg... ONGELOVELIJK. Er zijn maar heel weinig mensen hier op bokt waarvan ik denk dat ze weten waar ze het over hebben. Laten dat nou net mensen zijn die zelf ook in de handel zitten en al jaren meelopen in dat "wereldje". Wat mij opvalt is dat deze mensen altijd het hardst aangevallen worden terwijl de antwoorden die ze geven altijd de spijker op zn kop slaan. Een paard aan het werk zetten kan best een keer. Je moet gvd die penniemeiden de kost geven die een keer in de week een keer komen en dan maar even een buitenrit maken van een paar uur. Neee das lekker.........

GROW UP en ga eens een keer IDS/hoefslag of gewoon de krant lezen en laat die pennie liggen!
[/quote]

Niet om banketstaaf te doen maar dit is toch wel het meest uit de hoogte berichtje wat ik ooit heb gelezen. Ik lees geen Penny. (ben 21) Ik lees ook geen Hoefslag.(gaat over dingen waar ik alleen om moet lachen)
Ik rijd zo'n 1x per week met mijn paard. Nu zelfs helemaal even niet.
Ik kan geen dressuur. En ik sla mijn paard liever niet.

Vind je me nu een afschuwelijk mens ofzo? Alles wat ik verder zeg over paarden is dom? ongelooflijk zeg.. (en ohja, zo schrijf je dat dus)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:47

Samsam"]
[quote="Margreet"]
Paard zal er misschien niet direct onder te lijden hebben gehad, maar de lieve vrede op stal is ook wat waard!
[/quote]

En dus moet ze maar toegeven aan de belachelijk jaloerse grillen van dit mens. Het is haar paard en het gaat alleen haar aan wat ermee gebeurd!
[/quote]

Tja maar het is het terrein van de stalhouder, dus zij bepaalt wie er op haar terrein komen.



[quote="Lovely schreef:
Hoe iemand woont maakt volgens mij niet zoveel uit. Zo ken ik een hele goede instructeur/africhter/wedstrijdruiter die jarenlang in een hutje in zijn binnenbak heeft gewoond. De stalhouder bij ons heeft jaren lang (echt lang hoor) in een soort keet gewoond op het terrein. Hoe je woont heeft niks te maken met je kwaliteiten als stalhouder.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het een beetje flauw om iemand af te rekenen op hoe iemand woont, dat heeft idd niets met haar kwaliteiten als stalhouder te maken. Als zij vindt dat jullie niet eerlijk rijden is dat haar goed recht (of het nu wel of niet zo is laat ik buiten beschouwing) en om daar gelijk een opmerking tegenover te stellen zo van ja maar zie waar zij woont vind ik erg triest hoor.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:50

Esme_27 schreef:
Vind je me nu een afschuwelijk mens ofzo? Alles wat ik verder zeg over paarden is dom? ongelooflijk zeg.. (en ohja, zo schrijf je dat dus)


wie de schoen past trekt hem aan... als dit stukje niet op jou slaat, waarom voel je je dan zo aangevallen?? En wat betreft uit de hoogte... sommige mensen zijn nu eenmaal wat minder goed in de NL-taal dan anderen, om daar nu eenmaal iemand op aan te vallen, vind ik persoonlijk een beetje kinderachtig.

Waarom moet er toch altijd persoonlijke vetes uitgevochten worden in een topic van een ander, zitten sommige soms met de zoekfunctie te werken en alle berichten van (of over) hun "vijand" met een vergrootloep te onderzoeken op onwaarheden oid?? Met zulke reacties lok je toch juist weer ruzie uit, daar kan je op wachten....

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:58

Kayla"]
[quote="Samsam"][quote="Margreet"]
Paard zal er misschien niet direct onder te lijden hebben gehad, maar de lieve vrede op stal is ook wat waard!
[/quote]

En dus moet ze maar toegeven aan de belachelijk jaloerse grillen van dit mens. Het is haar paard en het gaat alleen haar aan wat ermee gebeurd!
[/quote]

Tja maar het is het terrein van de stalhouder, dus zij bepaalt wie er op haar terrein komen.



[quote="Lovely schreef:
Hoe iemand woont maakt volgens mij niet zoveel uit. Zo ken ik een hele goede instructeur/africhter/wedstrijdruiter die jarenlang in een hutje in zijn binnenbak heeft gewoond. De stalhouder bij ons heeft jaren lang (echt lang hoor) in een soort keet gewoond op het terrein. Hoe je woont heeft niks te maken met je kwaliteiten als stalhouder.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het een beetje flauw om iemand af te rekenen op hoe iemand woont, dat heeft idd niets met haar kwaliteiten als stalhouder te maken. Als zij vindt dat jullie niet eerlijk rijden is dat haar goed recht (of het nu wel of niet zo is laat ik buiten beschouwing) en om daar gelijk een opmerking tegenover te stellen zo van ja maar zie waar zij woont vind ik erg triest hoor.
[/quote]

Het was meer om aan te geven dat ze de paarden achter een ijzeren hekje heeft staan. En een beetje de situatie te schetsen van hoe en wat, het is dus een beetje rommelig daar en de paarden staan in gevaarlijke stallen, ik denk dat ze dus niet echt begaan is met haar paarden anders zet je ze niet achter zon hekje.....
Oke dat van die caravan slaat misschien nergens op,maar goed dat gedfram en geneuzel van haar ook niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:58

Als ik opgefokt ben is mijn nederlands niet al te best. (daarom heb ik ook een secretaresse) Haha!

En ja Esmee ik kan nu wel heel persoonlijk worden maar ik werk al langer in de paarden dan dat jij erop zit dussuh...

GVD laat ik me toch verlagen Lips are sealed

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:01

gijsenkim"]
[quote="Margreet schreef:
Ik ken jouw stalhoudster niet, maar die van mij schat ik iig een heel stuk hoger in dan Steef en Jessica samen, voor mij zou dat dus geen punt van twijfel zijn.


zo zo pffff, knappe uitspraak zeg! Staat ze bij Ankie op stal dan?

Wat een gelul allemaal zeg... ONGELOVELIJK. Er zijn maar heel weinig mensen hier op bokt waarvan ik denk dat ze weten waar ze het over hebben. Laten dat nou net mensen zijn die zelf ook in de handel zitten en al jaren meelopen in dat "wereldje". Wat mij opvalt is dat deze mensen altijd het hardst aangevallen worden terwijl de antwoorden die ze geven altijd de spijker op zn kop slaan. Een paard aan het werk zetten kan best een keer. Je moet gvd die penniemeiden de kost geven die een keer in de week een keer komen en dan maar even een buitenrit maken van een paar uur. Neee das lekker.........

GROW UP en ga eens een keer IDS/hoefslag of gewoon de krant lezen en laat die pennie liggen!
[/quote]

Zo en hier ben ik het compleet mee eens!
Margreet jij kent mij en Steef niet, heel knap dat je dan toch weet dat jouw stalhouder twee keer zo goed is! Bravo!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:05

gijsenkim heeft al een PB van me gehad, die wil ze vast wel doorsturen naar je.
Staat niks in waar ik niet achter sta, dus ik vind het niet erg.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 20-05-03 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:05

Ehm Gijsenkim, ik geloof niet dat Esmee jouw kundigheid wat betreft paarden aan de kaak stelt. Dat heeft er zelfs niks mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:07

Ik heb Steef 1x zien rijden
En dat was super!! netjes
En hij heeft Kawa geen 1x in de bek getrokken, geschopt of wat dan ook.
Maar dat scheelt misschien dat Kawa weet dat hij wel een pak rammel krijgt als hij niet luisterd, dus was dat niet nodig.
ja ik ben ook zon trut tegen mijn lieve paardje Haha!

Citaat:
GROW UP en ga eens een keer IDS/hoefslag of gewoon de krant lezen en laat die pennie liggen!

Deze vind ik echt geweldig
(op niemand persoonlijk, gewoon algemeen)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:10

Kayla schreef:
Ehm Gijsenkim, ik geloof niet dat Esmee jouw kundigheid wat betreft paarden aan de kaak stelt. Dat heeft er zelfs niks mee te maken.


had er ook niks mee te maken, was ff persoonlijke frustratie op mijn taalkundig inzicht........... Lips are sealed

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:12

Ik ben wel benieuwd, Steef en Obsession, komen jullie een keer schimmel rijden bij mij? Dan kan ik ook zien hoe jullie rijden, en dan mag ik ook oordelen! Haha!

Dan mag Margreet ook, en dan nodigen we een jury uit om te kijken wie het beter kan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:15

Ik dacht dat Margreet het over haar stalhouder had, maar kan het mis hebben Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:16

jaaa ik bedoelde ook JEe ipv ZE..........