Ski-joring? Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

Ski-joring? Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:40

Hoi,

Heeft er hier iemand ervaring met ski- joring? Ik heb het al wel eens vaker gezien, en het lijkt me erg tof om een keertje te proberen, maar dan met een snowboard aangezien dat toch meer mijn passie is :D
Het lijkt me alleen niet geheel veilig, ik vraag me dan ook af hoe je het het veiligste doen kan, en met wat voor tuig. Op google zie je ze met een lijn in hun hand, maar ook met een gordel om hun middel. Persoonlijk lijkt dit eerste me het veiligst, want je kan dan loslaten voordat je op de benen van je paard knalt tijdens het remmen. Uiteraard moet het wel met een rustig paard!

Nou, ik ben benieuwd!

Voor degenen die het niet kennen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Skijoring

Niffie

Re: Ski-joring? Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:43

Geen ervaring maar lijkt me wel heel leuk! Soort energiezuinige sleeplift ;)

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 04:05

ik haal zulke dingen zoizo niet in mijn hoofd! veel te gevaarlijk! 8)7
en al helemaal als je niet echt weet hoe het moet. lijkt me verstandig dat je dit echt wil gaan doen iemand te zoeken die er ervaring mee heeft en je kan komen helpen. hopelijk moeten ze je niet uit de bomen komen halen %)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 04:14

Wat ontzettend leuk!

Ik denk dat je met een gewoon borsttuig, en een lichtgewicht buisje tussen de strengen, en vervolgens een touw aan dat buisje al een heel end komt.

@ske: Natuurlijk heeft het wel iets risico, maar ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die rond deze tijd een sleetje achter hun paard/pony hangen. Dat is minstens net zo gevaarlijk!

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 04:16

lieziej schreef:
Wat ontzettend leuk!

Ik denk dat je met een gewoon borsttuig, en een lichtgewicht buisje tussen de strengen, en vervolgens een touw aan dat buisje al een heel end komt.

@ske: Natuurlijk heeft het wel iets risico, maar ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die rond deze tijd een sleetje achter hun paard/pony hangen. Dat is minstens net zo gevaarlijk!

idd dat is net zo gevaarlijk!ik zou toch eerst een beetje uitleg aan iemand vragen voor ik iets achter een paard hang.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:03

Als ik de juiste spullen had (tuigje enzo) zou ik het zo doen. Ik ken mijn paard, en als hij het niks vindt haal je de boel er toch weer af? Uiteraard doe je zoiets eerst in een afgesloten ruimte, de besneeuwde bak ofzo :D

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:40

Toen m'n moeder nog wat stoerder was (20 jaar geleden) heeft ze dit ook wel eens met haar toenmalige paard gedaan.
Ze had toendertijd zelf haar tuisgje gemaakt wat prima werkte. Het is voor een paard wel behoorlijk moeilijk dus iemand die er naast loopt is zeker niet overbodig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:03

Hihi, bedankt voor de tip :D Ik ben heel langzaamaan bezig mijn paard aan het voorbereiden om betuigd te gaan worden (is een multijarenplan ;) ) dus wie weet, als we over een jaar of wat weer sneeuw hebben... :D

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:05

Gisterenavond reden er hier autos door de straat met een touw aan de trekhaak en daar een slee aan vast.
Het is maar net hoeveel veiligheid je belangrijk vind he

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 11:37

ik had het ook gezien met iemand die dan gewoon op het paard rijd, en dan iets aan het zadel of de singel vast?

@ske: ik snap je reactie, maar ik vertrouw mn paard. die gaat er pas vandoor als de hele wereld uiteenspat. maar eigenlijk wil ik iemand in het zadel zetten :)

willisaway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:02

Hoi
Ik heb ervaring met ski joring achter een paard.
belangrijk is goed materiaal en een paard wat naar je luistert.
Ken jij andere mensen in nederland die het doen.
Ik zoek me suf op internet naar een plek waar ik er meer van kan leren, het lijkt me ook leuk om het samen met iemand te doen . Ik heb in nederland helaas geen paard.
Als je van gedachten wilt wisselen stuur me dan een mail wiaw@willisaway.com

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:56

Bij aangespannen foto's staan foto's van iemand die het doet. Ik wilde dat ook met mijn shet doen, maar hangen en zelf sturen lijkt me bij haar niet echt handig en om nu mijn ma te laten sturen lijkt me ook weer zoiets.

Ik zou iig zorgen dat het paard gewent is om iets te trekken. Verder een borsttuig waar je iets aan maakt waar je je aan vast kunt houden. Ik zou er zelf voor kiezen om iemand met ervaring het paard te laten sturen. Mocht je dan vallen dan gebeuren er iig geen gekke dingen met de leidsels en je kunt jezelf concentreren op je evenwicht.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:58

mijn stalbaas wil dat doen, dat ik rijd en hij erachter met skies, hoopt dat het gaat lukken! laat het wel ff weten.
hij gaat dan iig geen gordel om doen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:02

willisaway schreef:
Hoi
Ik heb ervaring met ski joring achter een paard.
belangrijk is goed materiaal en een paard wat naar je luistert.
Ken jij andere mensen in nederland die het doen.
Ik zoek me suf op internet naar een plek waar ik er meer van kan leren, het lijkt me ook leuk om het samen met iemand te doen . Ik heb in nederland helaas geen paard.
Als je van gedachten wilt wisselen stuur me dan een mail wiaw@willisaway.com

Kun je wat meer vertellen over het harnachement wat je nodig hebt? Ik ken filmpjes dat er dan een ruiter te paard is en de skiër er achter hangt. Wat voor tuig heeft het paard en zitten de benen van de ruiter over de 'strengen'?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:05

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:44

Ik ben van dit topic: [AR-ITP] Skieen met je pony! Ik rij gewoon met zadel en hoofdstel, en heb voor de skieer een borsttuig bij de pony omgedaan om vast te kunnen houden.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:59

ik ga het ook maar eens proberen met borstuig, en uiteraard een ruiter erop! :) alleen is mn snowboard nogal heilig en weet ik niet hoe heel die blijven gaat :P

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:08

hebben jullie nog sneeuw dan?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:41

we zijn gister naar de ski joring wedstrijd geweest in Markelo! Wij doen het zowel met als zonder ruiter erop, op de wedstrijd was met ruiter verplicht,

filmpjes: [VVDD] Wedstrijd Skijoring in Markelo