Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
barbara28 schreef:loes_united schreef:Is het verstandig dat je een paard aanschaft als je weinig van de basis weet?
Wat een onzin! Dus als je niet weet wat L niveau betekent, kan je geen paard onderhouden, Misschien heeft ze verder niets van doen met wedstrijden, maar heeft ze verder alle benodigde kennis in huis.
) dat ruitertjes of ruiters in de beginfase de basisregels meekrijgen, waaronder ook de uitleg betreft klassering en wedstrijden.
) dat ruitertjes of ruiters in de beginfase de basisregels meekrijgen, waaronder ook de uitleg betreft klassering en wedstrijden.[/quote]ilse86 schreef:Wat een ongelofelijk onzinargument. Ze kan nog wel de theorie beheersen als ze niet weet wat L is. Weet jij dan ook wat de regels met betrekking tot klassering zijn in de autosport? En rij je toch auto? Nou danZo hoort het ook. Je gaat toch ook geen autorijden als je de theorie niet in grote lijnen beheerst?
. barbara28 schreef:loes_united schreef:Is het verstandig dat je een paard aanschaft als je weinig van de basis weet?
Wat een onzin! Dus als je niet weet wat L niveau betekent, kan je geen paard onderhouden, Misschien heeft ze verder niets van doen met wedstrijden, maar heeft ze verder alle benodigde kennis in huis.

In tegenstelling tot Nederland werken de Duitse proeven al veel vroeger met verzameling en verruimingen en contra galop en laten ze de zijgangen voor wat het is tot in de M (niveau 4) waardoor het moeilijk te vergelijken is.
pharagirlke schreef:Staat het paard in België of in Nederland?
Het Belgische L niveau (en dan vnl het VLP L niveau) is nl een heel stukje hoger dan het Nederlandse L niveau...
Als ik TS haar berichten tot nog toe zo gezien heb op bokt geeft ze me het idee dat ze Belg is...
pharagirlke schreef:Staat het paard in België of in Nederland?
Het Belgische L niveau (en dan vnl het VLP L niveau) is nl een heel stukje hoger dan het Nederlandse L niveau...
Als ik TS haar berichten tot nog toe zo gezien heb op bokt geeft ze me het idee dat ze Belg is...
Edit: even de manege opgezocht waar ze rijdt en dat is inderdaad in België. Dan hangt het er van af of het paard LRV of VLP gestart is.
LRV heeft het oude systeem van Nederland (komt dus overeen met de L2 van Nederland)
VLP heeft Duitse proeven en daar is de L te vergelijken met M2/Z1 proeven van Nederland.In tegenstelling tot Nederland werken de Duitse proeven al veel vroeger met verzameling en verruimingen en contra galop en laten ze de zijgangen voor wat het is tot in de M (niveau 4) waardoor het moeilijk te vergelijken is.
ManonR_ schreef:ilse86 schreef:Wat een ongelofelijk onzinargument. Ze kan nog wel de theorie beheersen als ze niet weet wat L is. Weet jij dan ook wat de regels met betrekking tot klassering zijn in de autosport? En rij je toch auto? Nou danZo hoort het ook. Je gaat toch ook geen autorijden als je de theorie niet in grote lijnen beheerst?.
Daarnaast ging het niet om het feit dat ZIJ de theorie moet beheersen. Het ging om de voorafgaande quote van een jurylid/instructrice die aangaf dat ze, wanneer er nieuwe mensen in de les komen, ook theorie geeft waarin dus ook de klasseringen worden uitgelegd. Vervolgens gaf ik dus aan dat ik het daarmee eens ben. Dat voorbeeld over autotheorie noemde ik ter illustratie omdat dat voor de meeste mensen een concreet voorbeeld is. Eerst dus ff goed doorlezen voordat je met commentaar komt a.u.b.