Wat moet ik doen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norie

Wat moet ik doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 21:30

Hallo allemaal!

Ik weet helemaal niet of dit hier goed staat en ook niet of ik het goed doe dit is namelijk mijn eerst keer dat ik iets plaats.

Ik heb een probleem, een luxe probleem eigenlijk...
Komt het:
Ik heb zelf een 16 jarige schimmel waarvan de afstammeling niet bekend is. Ik rijd er dressuur mee in het L1. Ze is eigenlijk verkeerd gebouwd voor de dressuur(Lees, achterhand hoger dan de voorhand). Ze word de laatste tijd ook steeds stijver en is na 15min. rijden al helemaal buiten adem. Ik kom ook niet echt verder in het L1 heb ik het idee.
Nou heeft mijn zus een 8 jarige Gribaldi waar ze niks mee doet dus die ik nu rijd en ook uit mag brengen op wedstrijden. Zelf heeft ze L1 met haar gereden. Het gaat op dit moment erg goed tussen haar en mij!

Nu zullen jullie denken; wat zeur je nou?!
Maar die schimmel heb ik al 5 jaar en is echt n schatje! Ik weet niet wat ik moet doen, moet ik haar nu al dr pensioen geven en vol aan de bak gaan met de zwarte? Of moet ik gewoon recreatief met haar blijven rijden? Of toch af en toe n wedstrijdje? Ik ben zo bang dat ze zich dadelijk eenzaam of achtergesteld voelt......
Ik weet het écht niet!! Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt allemaal :D

Groetjes

Apple

Re: Wat moet ik doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:45

Je kunt niet verwachten dat je al binnen 15 minuten antwoord krijgt op je vraag. Daarnaast is dit niet echt een rijtechnische discussie. Ik verplaats het topic.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:43

als je het geld hebt om ze alle2 te houden,
waarom zou je dat niet doen dan?
als ik dat kon,was de keuze bij mij snel gemaakt hoor :')

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:46

als het financieel mogelijk is zou ik de schimmel lekker recreatief berijden en leuke dingen mee doen en de zwarte uit brengen op wedstrijd

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:46

Ligt er inderdaad aan of ze financieel weg moet? Waarom anders niet starten met het paard van je zus en de schimmel houden voor de recreatie. Misschien kun je met je zus beide paarden delen. Een voor de sport en een voor het buitenplezier.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:06

wat iedereen al zegt, als je de mogelijkheid (financieel & qua tijd) hebt, zou ik ze ook beide houden.

Maar misschien kun je voor de schimmel eens een fysio laten komen? kijken waar de stijfheid vandaan komt. Kan zijn ouderdom natuurlijk, maar 16 is zo oud nog niet hoor! ;)