Ik rij nu een jaar op een stal met friezen, op dezelfde stal waar mijn paardjes ook staan. Maar voor mijn gevoel doe ik nooit wat goed.

Ik hoorde via via dat ik bang was om te longeren, dit sloeg helemaal nergens op. En nog meer van dat soort dingen, ik weet niet wat het is, jalouzie misschien? Ik heb ook wel leuk gereden, maar altijd kreeg ik het gevoel alsof ik de slechtste ruiter was op stal. Een paar maanden later kocht ik mijn 2e appaloosa, weer kreeg ik van alle kanten te horen, ja wat moet je nou met een 2e paard, je kan er toch niet op rijden, je moet veels te lang wachten, wat moet je nou met een pony e.d. Ik trok me er niks van aan, ik was er heel erg blij mee en trok me niks van anderen aan. Ik ben niet zo'n prater, en door al dat misschien onbedoelde gekleineer (misschien zijn die mensen wel zo? dacht ik) werd dat steeds minder. Ik durf niks meer te zeggen, niet meer mijn mening te geven. Daarbij komt dat mijn jongste pony vaak ontsnapt de laatste tijd. Ook weer gemopper gehad, weer van anderen horen ja poedersuiker dit poedersuiker dat. Maar wat kan ik er aan doen? Vragen of de omheining verbeterd wordt? Dit durf ik niet. Het is helemaal geen rare vraag, zal er ook geen boos antwoord op krijgen, maar ik durfde het niet. Ik ben zelf wel heel boos geweest om alles, wou mijn paarden bijna ergens anders neerzetten, gewoon om van al dat gezeik af te zijn. Laatst hoorde ik weer via via dat ik bang zou zijn om te rijden

Ik reed daar trouwens met iemand anders, maar die is gestopt met rijden.