NH in combi met wedstrijden rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

NH in combi met wedstrijden rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 22:50

ik rijd wedstrijden, maar vind het ook leuk om lekker zonder zadel rond te hobbelen.
ik heb de afgelopen weken veel los aan de hand met mijn pony geoefend, en daarbij tot de conclussie gekomen dat hij zo los eigenlijk ontzettend goed luistert naar een neckrope. vaak met halster gereden en dit ging zo goed als vlekkenloos. nou wil morgen ofzo poging doen tot neckrope rijden :D eigenlijk een stapritje maken met alleen een neckrope en een cap uiteraard :). doen meer mensen dit? is dit goed te combineren voor zo nu en dan?
mijn vader is er allemaal niet zo'n fan van maar het gaat mij om de afwisseling en t'plezier van paard en ruiter :)

nou ben benieuwd *D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:00

In de bak? Om buiten met neckrope te gaan rijden vind ik niet zo verstandig eerlijk gezegd. Als je pony braaf is en reageert op neckreining kan je het prima als afwisseling eens proberen in de bak ;)

NicoleHorses

Re: NH in combi met wedstrijden rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 23:03

in de bak uiteraard :)
bedankt :D

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:10

Wat ik altijd doe is het hoofdstel omdoen, teugels gewoon knoop erin en dan neckrope rijden. Als er iets gebeurt kun je toch altijd de teugels vastpakken. Geeft ook meteen een mogelijkheid om buiten te rijden ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 02:20

Heel kort: je mag tot nu toe nog niet bitloos KNHS dressuurwedstrijden starten.
Verder kan alles. ;)

Dus gebruik je fantasie en verdiep jezelf in de interessante dingen. :)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:24

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:27

Ik begrijp niet precies wat je vraag is?
In de titel staat de vraag of je wedstrijden rijden kan combineren met NH, in je bericht vraag je of je neckrope/bitloos rijden kan combineren met wedstrijden rijden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:35

TurdusMerula schreef:
Heel kort: je mag tot nu toe nog niet bitloos KNHS dressuurwedstrijden starten.
Verder kan alles. ;)

Dus gebruik je fantasie en verdiep jezelf in de interessante dingen. :)

Ze gebruíkt juist vooral haar fantasie ;)

Zadelloos, bitloos, optomingsloos en NH hebben op zich allemaal en onderling NIETS persé met elkaar van doen.

Verder is het bij dressuurwedstrijden (FEI) nu eenmaal een eis dat er aan de teugel aan het bit gereden wordt.
Zonder daar een waardeoordeel aan te hangen is dát dan wat het paard geleerd moet worden. Is dát de randvoorwaarde voor de set signalen waarop het paard gedresseerd moet worden.

Niet aan de teugel geeft een andere set.
Optomingsloos geeft weer een andere set.
Zadelloos geeft zelfs een andere zít, ook weer andere set.

Om dat naast de FEI klassieke set met andere signalensets te gaan rijden is als totaal verschillende gebarentalen spreken.
Niet onmogelijk maar zowel voor de ruiter als voor het paard dubbel zo moeilijk.
Zonder goed begrip van het een en het ander gaat dat niet lukken. Als de ruiter het niet glashelder op het netvlies heeft, kan het paard er niets van begrijpen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:01

-> PP

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:31

De vraag is meer bedoeld als: Ik train redelijk vaak voor wedstrijden, 4/5 keer per week rijd ik echt. en de andere 2/3 dagen is het zowizo 1 dagje rust (of wandelen/longeren) de andere dag bosrit. nu vond ik het leuk om iets van neckrope erbij te doen voor zo nu en dan, alleen meestal zie je dat mensen dit dan dagelijks doen en niet zomaar eens tussendoor voor de afwisseling, vandaar mijn vraag :o en idd mijn titel in combi van de tekst en mijn bedoelingen daar achter is vaag sorry! bedankt voor de tot nu toe gegeven reacties! :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:41

Ik vind je zeker niet vaag, en ik denk dat wat jij wil heel goed kan! Juist afwisseling is heel erg positief. :)
Je hoeft jouw 'eigen ding' niet helemaal op te geven om iets nieuws te proberen. :)