ik en een vriendin van mij willen binnenkort iets gaan doen met de paarden, maar we weten alleen nog niks leuks..
dus als er iemand nog iets weet zijn we daar heel blij mee
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar dat is misschien wel heel bijzonder. Ik weet trouwens niet of western tack ook verplicht is.
MarcR schreef:Met koeien werken is zeer leuk maar niet alle paarden zijn daar geschikt voor, sommige hebben schrik van de koeien en gaan lopen, andere paarden hebben "cow sence", gevoel voor koeien, en vinden het zeer leuk.
Een western zadel kan wel interessant zijn daar je dan een zadelknop hebt om je aan vast te houden, zoek maar eens op internet naar filmpjes ivm "cutting" dan zie je wat ik wil zeggen.
Wat leuk en leerzaam is voor ruiter en paard is de westerndiscipline "trail". hier krijg je een aantal obstakels voorgeschoteld die je tijdens een wandeling = trail kan tegenkomen : poort, brug, balken,enz zoek ook maar eens op internet voor meer info.
MLoeser schreef:Ik weet KWPN-ers, Tinkers en Haflingers die het erg leuk doen met de koeien, dus als je specifiek wil richten op de westernrassen waar cow-sence "in is gefokt" vind ik dat nogal kort door de bocht. Wel vergeten inderdaad: sommige paarden vinden koeien best eng, maar dat ligt eerder aan het karakter van het paard (kijkerig/schrikkerig/bang) dan aan een ras. Blijft nog steeds wel dat ik mijn twijfeld heb of een engels VZH zadeltje een goed idee is.
.
) maar je zou ook een band om zn nek kunnen doen om je aan vast te houden of zo´n ´bok´riempje aan je zadel.

)