Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Frank schreef:wopkelover schreef:bij de manege waar ik reed mocht je helemaal geen zweep of iets dergelijks hebben
Precies! Ga het eerst maar eens leren zonder...
Aan het begin van de les werd dan even gevraagd wie er nog geen zweep meehad, en die persoon mocht dan een zweepje van de manege gebruiken. Alleen als je zelf aangaf dat je echt zonder wilde rijden mocht het, maar in principe moest je met rijden...... Ashley5 schreef:Bij ons mag je ook zelf kiezen welke zweep je gebruikt. De meeste mensen gebruiken gewoon de zwepen van de manege. Op een enkel paard is het niet slim om een zweep mee te nemen.
Wat ik zelf had in het begin, en ook wel vaak zie, is dat de meeste eigenlijk met een kleinere zweep beginnen. Niet alle mensen kunnen al gelijk makkelijk met een lange zweep omgaan. Maar later wordt het wel wat verwacht dat als je een zweep mee hebt, je een langere zweep pakt.
wopkelover schreef:Ashley5 schreef:Bij ons mag je ook zelf kiezen welke zweep je gebruikt. De meeste mensen gebruiken gewoon de zwepen van de manege. Op een enkel paard is het niet slim om een zweep mee te nemen.
Wat ik zelf had in het begin, en ook wel vaak zie, is dat de meeste eigenlijk met een kleinere zweep beginnen. Niet alle mensen kunnen al gelijk makkelijk met een lange zweep omgaan. Maar later wordt het wel wat verwacht dat als je een zweep mee hebt, je een langere zweep pakt.
rijden jullie enkel allemaal met zweep dan
waar zijn jullie benen gebleven
) en vind ik het fijn als ik af en toe met de zweep er wat bij kan. R.X. schreef:wopkelover schreef:bij de manege waar ik reed mocht je helemaal geen zweep of iets dergelijks hebben
enkel bij 2 paarden
en dan nog niet in de begin van les enkel als het echt niet meer ging
Op welke top manege ree jij dan, het is een unikum!
ECHT SUPER.