Ze is tijdens haar drachtigheid nog een keertje voor de kar geweest, maar werd kreupel. Haar gallen zorgden hiervoor.
De boer kwam dus tot de conclusie: paard niet meer voor kar, niet meer voor fok = gaat weg!! Ik schrok verschrikkelijk van dit nieuws. Al een tijdje geleden gehoord, maar nog steeds niet aan gewend.
Tijdens haar drachtigheid kreeg ze ook nog vocht in haar andere drie benen. Nog steeds niet, na 3 weken na de bevalling, weggetrokken, dus dat zal wel blijven.
Zag ik tot mijn schrik dat ze gisteren kreupel liep, met het been met de gallen. Ook vond ik weer bloed in stal. Het is dus nog steeds niet over...
De gallen voelen ook heel anders aan, ze heeft er echt last van zodra ze in draf zit. Echt erg!
De boer heeft gisteren gezegd dat haar hoefijzers eraf gaan, omdat ze toch alleen op het land staat... Het is dus defenitief...
Ze gaat zodra Wodka is afgespeend, weg... Ik houdt me hart vast wat hij met weggaan bedoeld...
Vind het zoooo vreselijk klote!! Vorig jaar had ik ook al zo'n leuke zomer. Tancreda kreeg haar wond, en heeft daar 4 weken mee gelopen. Elke dag weer in angst of ze nog wel in de wei zou staan. Haar verzorgen zonder te weten of ze er morgen nog wel zou zijn. Zo'n zelfde zomer ga ik nu dus tegemoet... Aangezien vorig jaar het veulen er al na 4 maanden vandaan ging, is het na 4 maanden dus over... Zelf hoop ik dat ze langer blijft, en dat er een wonder gebeurd, maar ik geloof niet echt in wonders... Vorig jaar is die ook uitgebleven... Ik vind het zo vreselijk, helemaal omdat ik niet precies weet wannneer en waarheen!
Wie wilt er nou een paard dat gallen heeft waardoor ze niet meer kan werken, en niet meer voor de fok gebruikt kan worden!! Ja, ik, maar makkelijk kwijt raken lukt niet. Daarom ben ik zo bang voor waar ze heen gaat...
Ik baal verschrikkelijk, WEER een paardje moeten verliezen...Rust er een vloek ofzo op mij, dat ik niet langer dan 1 jaartje van een paardje kan genieten? Eerst Lenteroos die na een jaar plotseling werd verkocht, toen Tancreda die na een klein jaartje werd afgemaakt, en nu Genderose... En allemaal in de maanden september en oktober... en na een vakantie...
Ik kan er niet meer tegen, kan niet nog een paardje gaan verliezen!!!!!!!!!!
Ik hoop dat Wodka wel blijft, mischien kan die mijn verdriet wat verzachten...
Sorry dat moest ik even kwijt, maar voel me nogal klote hierover...