De VA dacht aan een hoefzweer of een verstuiking. De hoefsmid heeft direct 't been bekeken en kon niks vinden wat op een hoefzweer leek. Dus dan toch waarschijnlijk een verstuiking, maar de VA kon 't niet met zekerheid zeggen. Hij dacht iig niet aan een peesprobleem. Kasje kon het been niet belasten, dus 2 dagen stalrust met 3x per dag afspuiten. Daarna moesten we 2 weken 3x per dag afspuiten en als hij 't kon 10 minuten elke keer na 't afspuiten stappen op 't harde aan de hand.
Op maandag belastte hij z'n been weer goed en was het gelukkig niet extreem warm. Het was wel wat overvuld. Naar mate de dagen verstreken leek het echt beter te gaan. Het been koelde goed en was niet meer flink overvuld. Hij was ondanks een overvloed aan energie erg braaf. Wel flink wakker, maar goed hanteerbaar.
Nu zijn we bijna 2 weken verder. In stap was hij absoluut niet meer kreupel of zelfs onregelmatig. Draftest durfde ik niet te doen, bang dat het te vroeg zou zijn en ik het weer zou overbelasten. Vanmorgen ging ik hem afspuiten en ontdekte dat het been weer warmer was dan de afgelopen dagen. Ook was het weer wat overvulder. Niet extreem maar toch. Terwijl het juist zo goed ging. Ook zag ik ineens dat L.A. ontzettend dik was, echt een olifantenpoot zeg maar. Hij had geen enkel meer en het liep in piramidevorm op naar z'n hak.
Nu hoor ik de laatste dagen veel stalgenoten over dikke achterbenen. Dus het was voor mij niet zo drastisch dat ik daar me erg druk om kon maken. Ik heb L.A. 10 minuten afgespoten en ook L.V. 10 minuten afgespoten. Daarna gaan stappen. L.A. slonk goed en hij had weer een enkel. Het was nog wel dikker en wat warmer dan normaal. Maar het kan ook zijn doordat hij nu veel op stal staat en natuurlijk weinig vocht door beweging kan kwijtraken. Ook heb ik het idee dat het samen kan hangen met het kuilgras dat ze krijgen. De kwaliteit wil soms nog wel eens wisselen. Ook dacht ik daar aan omdat meerdere stalgenoten paarden met dikke achterbenen van stal haalde.
Alleen L.V. bleef alsnog ietwat overvuld en warmer dan eerdere dagen. Het is vooral wat warmer net onder de knie aan de achterkant van L.V. en dan iets naar beneden.
*zucht* ik weet 't allemaal even niet meer hoor. Dan denk je dat het beter gaat en dan heb je dit weer... Ik ben het spuugzat zo...
Vanmiddag en vanavond maar even afwachten hoe zowel L.V. als L.A. reageren op het afspuiten en het stappen (hij is daarbij overigens nog steeds rad). En morgen maar weer de VA bellen, want ik voel me spontaan vreselijk leek. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ik hou me precies aan de voorschriften. 3x per dag afspuiten en dan steeds 10 minuten aan de hand op 't harde stappen. Maar dan nu dit weer... *zucht*
Hopeloos word ik er van... Hopelijk is hij snel weer in orde... dan kan hij ook weer lekker het land op en z'n energie kwijt... Arme Kas...
Bah... moest het toch even kwijt...

p.s. Patricia, heel erg bedankt trouwens voor het gigantisch helpen hiermee...