Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjoke schreef:Bedankt voor de uitleg. En ik denk ook dat het geen verschil maakt of een paard nu uit een goeie moederlijn komt of niet. Elk paard is anders.. Dus het is gewoon een gok?
Het is ook wel zo dat hij nu drie jaar is en al 1.82 meter groot is. Hem nog veel rust gunnen is dus zeker de boodschap. Maar heeft deze grootte iets te maken met verschil tussen achterhand en voorhand?
Henkjan schreef:marjoke schreef:Bedankt voor de uitleg. En ik denk ook dat het geen verschil maakt of een paard nu uit een goeie moederlijn komt of niet. Elk paard is anders.. Dus het is gewoon een gok?
Het is ook wel zo dat hij nu drie jaar is en al 1.82 meter groot is. Hem nog veel rust gunnen is dus zeker de boodschap. Maar heeft deze grootte iets te maken met verschil tussen achterhand en voorhand?
Dat maakt zeker uit, als je weet hoe de lijn fokt, weet je ook wat je kan verwachten van een veulen.
Henkjan schreef:Koop een paard uit een goed fokkende moederlijn,
Henkjan schreef:Dan hoef je nog geen goede moederlijn te hebbenIk heb het echt over de merrie's uit de moederlijn. Ik heb liever een veulen uit een lijn met allemaal keur preferente merrie's, zonder interessante hengsten, (als voorbeeld, zijn maar weinig zulke lijntjes) dan een veulen waar allemaal leuke hengsten achter zitten, maar slechte merrie's...
Henkjan schreef:Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook niet dat je dan zekerweten een elitemerrie krijgt... Maar de kans is een stuk groter...
Ik zou zelf niet fokken met een mindere merrielijn, maar daar gaan we teveel offtopic mee denk ik.