waarom wil het niet lukken (veulen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alexguusje

Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: omgeving utrecht

waarom wil het niet lukken (veulen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 12:03

Huilen bale bale bale, ik ben al sinds vorig jaar julie bezig om onze welsh merrie drachtig te krijgen ze was de eerste keer drie maanden drachtig en heeft toen het veulen vergooit Verdrietig . we hebben haar een 5 weken geleden weer laten dekken (andere hengst) en nu bleek dat ze weer niet drachtig is maar ze heeft wel een rare ontsteking bij de vagina gelukkig niet in de baarmoeder de faculteit weet eigenlijk niet wat ze er mee aan moeten ze hebben nu een kweek van de etter en binnenkort hoor ik of ze wat hebben gevonden maar volgens de dierenarts is het een prima merrie om mee te dekken, aaarrrcchhh .heb ik nu dus niets aan nou ja we wachten af en proberen het nog 1 keer dan maar geen veulen . Scheve mond

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:12

Balen joh! Tsja, bij mensen is het ook een probleem dat vaak voorkomt, dus bij paarden vast ook....succes ermee in ieder geval en hopen dat ze nog drachtig wordt. Ik zal voor je duimen!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:41

zoals je misschien weet heeft mijn merrie vorig jaar ook haar veulen "vergooit"
Ze is vandaag 24 dagen drachtig en wordt morgen weer gescand
Ik duim voor mij en jou dat het allemaal goed gaat komen Lachen

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:31

Misschien is Progesteron (middel om drachtigheid te ondersteunen) iets voor jouw merrie. Kijk maar eens op deze "probleempagina" waar veel veulen/drachtigheidsproblemen worden behandeld: http://horses.about.com/gi/dynamic/offs ... 2Fadv3.htm (beetje "mislukt" met kopieren-heb hem in favorieten staan maar misschien werkt het) anders even op internet kijken. het schijnt dat merries nadat ze drachtig zijn nog eitjes produceren, die het soms winnen van de vruchtblaas, dit middel voorkomt dat, ik ga het ook geven aan mijn merrie (lang verhaal pb me maar)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:55

Als ze weer van de ontsteking af is zou ik het gewoon proberen. Ze is al een keer drachtig geworden en ze is dus niet onvruchtbaar.
Ik zou het dus gewoon proberen!