Het gaat weer slecht met Blacky...+ UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 07:15

ouadrisol zijn pijnstillers en ontstekingsremmers, maar hoe is het met blacky? ik ken hem wel niet maar moet steeds aan hem denken... groetjes en hou je haaks ,Saskia

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 11:32

mazzeltje schreef:
ouadrisol zijn pijnstillers en ontstekingsremmers, maar hoe is het met blacky? ik ken hem wel niet maar moet steeds aan hem denken... groetjes en hou je haaks ,Saskia


Het is nog niet zo best met hem. Hij kan heel moeilijk lopen. En als wij terug naar huis willen doet ie zijn best om met ons mee te lopen. Echt heel erg zielig. Vanavond weten we wat er gaat gebeuren met hem. Dus als je daarover meer wilt weten kun je pben. Gaat nog over die oplossing.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:48

Ach gut heel erg veel sterkte!

en die eigenaar

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:15

heej!! ech heel zielig, bij mijn verzorgpony is het een beetje hetzelfde, de eigenaar deed er ok niks aan, toen heb ze ook dat quadrisol ofzo gekregen, binnen een paar dagen ging het veel beter... ze stond toen aan een touw vast zodat ze neit veel kon eten... nu loopt ze weer los, ze kan goed stappen maar draven... echt zielig he!! meike kan nooit meer goed lopen ze loopt altijd heel raar, en ook altijd te lange hoeven, alleen de dierenbescherming doet er niks aan Scheve mond heel veel sterkte en het komt vast allemaal goed!!

Tancreda4

Berichten: 24068
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:30

Zo iets heb ik vorig jaar ook met Tancreda mee gemaakt. Ik weet hoe machteloos je je voelt. Ik zou toen ook het liefste de Dierenbescherming hebben gebeld, maar dat deed ik niet. Ik mag de boer toch wel, en was bang dat ik werd weggestuurd of wat ook. Maar zou zoiets nu nog eens gebeuren, oeh, dan moet hij zich wel goed kunnen verschuilen. Ik kan het niet aanzien dat een eigenaar een dier zo laat leiden.
Wij hebben wel makkelijk praten van doe dit doe dat, bel zus bel zo. Vreselijk zulke eigenaren. waarom nemen ze dan uberhaupt paarden?! Als ze er toch niet goed voor willen zorgen!!!!!!!!!!

Echt heel veel sterkte. Ik zal voor je duime dat hij weer snel beter wordt. Succes meid!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:47

Je kan toch anoniem de dierenbescherming bellen?
Als ik jou wat had ik meteen gebeld. En als ze niet komen, eis het gewoon!
Waarvoor komen ze eigenlijk wel? als ze eigenaar het beest half dood zit te slaan?
Dit is zeker dierenmishandeling, zo'n beest moet echt heel erg lijden.. Scheve mond
Met de eigenaar praten zou geen zin hebben als ik lees hoe koppig hij is.
Als er niks aan gedaan wordt(behalve medicijnen) ben ik er bang voor dat hij het niet gaat halen..

Heel veel sterkte!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:52

Idd Boogiegirl ik ben ook bang dat hij het alleen met medicijnen niet gaat halen, anders kan je iemand anders de dierenbescherming bellen? In t buitenland komt de ASPCA (dierenbescherming in engeland ofzo) wel veel sneller, dus bij zoiets moeten ze echt wel komen!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 21:33

Zou hij het echt niet halen als hij wel medicijnen krijgt maar niet van het land afgaat?
Vorige keer heeft hij het ook gehaalt en toen was het precies hetzelfde....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:39

hij moet eigenlijk op nat modderig zand staan, t gras is slecht voor he, hij zal het dan misschien wel halen, maar hij zal er stukke beter overheenkomen als ie op nat modderig zand staat, en voorlopig ff geen gras krijgt, want daar zitten weer veel eiwitten in, zeker in het voorjaar!

zn voetjes koelen is het belangrijkste(daarom zou ie ook in de modder moeten staan) zn voeten paar keer per dag afspuiten of in een bak water zetten wil ook helpen, veel meer weet ik er niet van!
hoe is het met de andere oplossing gegaan?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 23:36

Dat het de vorige keer goed is gegaan is echt geen garantie dat het nu weer goed gaat hoor!

Het is juist zeer slecht dat het weer is teruggekomen want je loopt steeds meer risico.
Volgens mijn hoefsmid is het bij shetlanders nog wel vaak het geval dat ze meerdere malen bevangen raken en toch vrolijk weer verder hobbelen, maar bij grotere paarden (pony's) is het volgens hem echt funest als het weer terugkomt.

Het beste is nu om de pony accuut van het gras af te halen.
En zelfs als alles goed gaat en alles is weer in orde dan nooit meer zo op een volle wei zetten vooral met dit voorjaarsgras. Hierin zitten zoveel eiwitten dat ze er bevangen van kunnen raken.
Het meest ideale is natuurlijk als je de mogelijkheid hebt om de wei van te voren te laten afgrazen door koeien of schapen. Zij laten genoeg gras over voor een pony en het is veel beter voor de gezondheid van het beestje.

Hebje nu de dierenbescherming nog ingeschakeld?
Want ik vrees het ergste voor de pony als er zo mee doorgesukkeld wordt telkens. Vervelend dat er niet te praten valt met de eigenaar zeg. Maar ook wel vreemd dat een dierenarts zomaar zulke medicijnen meegeeft zonder te weten hoe en wat??

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 02:27

Ja die medicijnen heeft hij vorige keer dus ook gehad.
De eigenaar wil absoluut niet dat hij van het gras afgaat. Ik stuur je wel ff een Pb.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:02

Dan moet echt de dierenbescherming komen, hij moet eigenlijk echt van het gras af.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:27

wat erg.. heel veel sterkte voor allebei

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 18:55

Hij heeft dus al een paar dagen zijn medicijnen. Maar er is geen verbetering...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:20

Waarom wil die eigenaar dat hij niet dat hij van het gras af gaat Scheve mond

En heb je de dierenbescherming al gebeld?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 21:21

Boogiegirl:Ik weet niet waarom de eigenaar niet wil dat hij van het gras afgaat. Waarschijnlijk omdat er dan niks meer op zijn wei staat en dat het wat gaat kosten.


Ohja me moeder is vanavond bij Blacky geweest. Ik ben bij mn vriend een weekend en kan dus niet naar Blacky. Maargoed, hij heeft misschien 2 stapjes meer gezet...maar verder helemaal niks. Zn nieuwe deken is helemaal gescheurd... Scheve mond

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 21:39

Hieronder zie je een foto van Blacky's hoefjes

Afbeelding
Afbeelding

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:50

Quadrisol is een koortsremmer en heeft volgens mij geen enkele werking wat betreft hoefbevangenheid??? Ik hoop dat je de raad opvolgt die hierboven al door verschillende mensen is gegeven en nu ook door mij: bel de dierenbescherming of laat als het niet anders kan zelf een dierenarts komen!!! Dit kan echt niet hoor, die pony gaat door een hel!! Veel sterkte, Friesje

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 21:54

er stond dat de pijn minder werd en onstekingremmend (ofzo) was

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:25

Grrr ben in staat en haal de pony uit de wei! Boos!
Wat denkt die man wel niet! Dit is gewoon dieren mishandeling! Boos!
Wat rot voor je. Je moet maar toekijken en je kunt niets doen!
Ik belde de dieren bescherming hoor! }> Boos!
Weet je al wat er verder met de pony gaat gebeuren?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 18:14

Nee ik weet nog steeds niet wat er gaat gebeuren..morgen waarschijnlijk wel.
Ohja....het gaat nog steeds niet beter met Blacky. Mijn zus en haar vriend zijn vandaag bij Blacky geweest en ze moesten heb heel erg meetrekken voordat hij stapjes zette...
Ik denk dat hij het niet haalt.....maar het dringt nog niet echt tot me door.
Eerst zette hij nog een paar stapjes uit zn eigen...en nu alleen nog maar als je hem meetrekt. Maar dat ga ik niet doen want dat vind ik gewoon zielig.....

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:21

maar de dierenbescherming was toch twee dagen geleden komen kijken?
wat zeiden ze of wat hebben ze gedaan?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 18:26

Weten we nog niet.....morgen pas...

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:00

ik en mijn vriend zijn gisteren even langsgeweest ( ben de zus van shunshine ), we hebben hem met de fles drinken gegeven want zijn drinkbak kan ie niet aan, en laat die nu net de grond ingeboord zijn

drinken wil ie wel.
als we aankomen hinnikt ie!

de eigenaar heeft een kuil gegraven met zand maar die ***** snapt niet dat ie zijn drinken niet aankan!

we hebben zijn hoeven afgespoeld en even met hem staan knuffelen!
terug in het zand gezet en toen zijn we weer gegaan!

die eigenaar Misselijk

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:45

Quadrisol kreeg mijn paard toen hij scheurtjes in zijn spier had. Het bevordert de bloedsomloop en helpt ondertussen tegen ontstekingen. Het word vaak voorgeschreven, maar ik weet niet of het in dit geval helpt. Succes in ieder geval!