rijden op stenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

rijden op stenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 15:19

de bak bij mn verzorg pony werd omgebouwd en toen hebben we een keer op de stenen gereden.
is dat erg?
x

lissisanne

Re: rijden op stenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:21

ja, de hoeven kunnen vooral als het kleine (scherpe) steentjes waren beschadigd raken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:23

Ja, je kan je pony nu wel naar de slager brengen!! :oo

Nee hoor ;) Als je pony er niet raar van is gaan lopen (door bijv. een steentje) is er niets aan de hand! :) Zolang je het niet structureel doet, kan het weinig kwaad. Zwaar werk op de stenen is niet prettig voor het paard.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:28

Stenen, nuanceer je bericht eens? Er staat nu veel te weinig informatie in. Was het gewone goed bestrating, dus teer, of was het beton? Lag er grind, zo ja: grote of kleine korrels? Heb je alleen buiten gereden, dus rechte lijnen of was het dressuur, heb je gegallopeerd? Is de pony gewend op harde ondergrond te lopen. (ivm de pezen)

@lissisanne: er staat alleen 'stenen', denk niet dat je al kunt bepalen of het schadelijk is of niet lijkt me. Daarbij bedoel je wat met de hoef? De hoefwand, de hoefballen, de straal? Het hoorn zelf kan behoorlijk wat verdragen, ook kleine scherpe steentjes, het is de zachte straal die nog wel eens problemen kan opleveren.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:59

vind dit wel interessant :P dat vroeg ik me ook eens af. Heb hetn og nooit gedaan, maar vroeg het me wel af.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:34

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:01

Ik zie mooie gladde stenen dus het risico op steentjes in de straal is er al niet, dat is positief. Maar dit soort stenen zijn ook erg glad dus er is meer risico op uitglijden als je haar op de volte laat lopen. Ook moet je niet galloperen op steen, de pezen krijgen simpelweg te grote klappen te verwerken. Maar als jullie de rest van de tijd hebben gereden zoals op het filmpje kan het voor een keertje helemaal geen kwaad hoor. Let je er wel op dat je langzaamaan te groot begint te worden voor die pony, het kan nu echt nog net.

hosessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:34

hee

ik vind dat het best voor een keertje kan hoor.
als je het niet te vaak doet kan het prima.
ik heb het met mijn pony ook wel een keertje gedaan hoor.
en als ik het filmpje bekijk, rijdt jij pas net?
zit je ook op les? of krijg je les?
verzorg je haar alleen of met iemand samen?
is het je eigen pony of verzorg?
beetje veel vragen maasr ja.....

xx horsessweet

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:36

ik rijd pas,me vriendin geeft me les zij rijd 6,5 jaar geloof iken het is meverzorg pony!
ik verzorg nogeen fjord maar daar mogen weniet op rijden want die is te sterk maar we poetsen hem gewonn en we mogen binnekort op een andere pony rijden die is wel groter dan die shet hoor maar het is niet de grootste;)
xx

hosessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:54

hee oke leuk!!

ik zit pas net op bokt.
is het gezellig met je vriendin??
ik heb het ook een tijdje gedaan.
ik vond het wel leuk.
ik heb nu mijn eigen paard roos en het is een fjord!!
leuk dat je nog meer verzorgt.

xxXhossessweet

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:56

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet bedoeld om gezellig te chatten; daarom is er een post verwijderd. Ook zou het fijn zijn als er hoofdletters worden gebruikt, maakt de posts wel zo prettig leesbaar.