ze staan heel dicht bij me huis dus ik mocht net even naar ze toe...
het was echt heel zielig

er stond in 1 wei een merrie, die eind mei een veulen krijgt, de ribben zijn te tellen, wel hangt er een dikke buik onder (logish

Toen in de andere wei, stonden 2 shetjes, 1 pony en 1 paard.
het paard waren ook de ribben van te zien, en terwijl de anderen renden liep hij er heel langzaam achteraan, zag er niet bepaald vrolijk uit, de pony zag er wel redelijk uit en de shetjes op zich ook wel, maar allemaal heel erg te lange hoeven en heel schuw.
DIe merrie in de ene wei had dus ook hele lange hoeven, (allemaal dus) ze had wel voer in dr voerbak, wat er wel vaker ligt alleen eet ze het niet op, verder ging ik dus net naar dr toe en wilde een broodje geven, en ze reageerde nieteens op die ritselende zak, ze keek heel even om en liep toen langzaam naar de andere kant van de wei.
de vachten zijn heel dof, als je er met je vingers overheen gaat blijven de strepen erin staan.
ik vind het echt zielig hoor!! oke ze hebben eten en water maar verder... ik snap niet waarom mensen een paard nemen terwijl hij alleen maar zo in de wei staat.....

nou in ieder geval heb ikz e afgeraden te gaan inrijden, dat lijkt me nog niet echt een goed idee, ze moeten eerst opknappen, de hoeven moeten gedaan worden, en ze zijn zo schuw dus ze mogen ze ook weleens wat aandacht geven.....
het was echt heel zielig om te zien