les door de microfoon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:55

VALKENBOS???
WIE ZIT HIER OP VALKENBOS!!??

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:58

ik heb nog nooit les gehad met een microfoon,lijkt me opzich wel handig.Want vaak versta k de instructricer ook nie goed en tsjah met een microfoon wel dan denk ik. Alleen ik denk niet dat ik het fijn zou vinden als andere mee kunnen luisteren, waarom precies weet ik niet... maar van de andere kant, voor de anderen die dan luisteren is het wel leerzaam ja!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:22

boefjelover schreef:
VALKENBOS???
WIE ZIT HIER OP VALKENBOS!!??


Even goed lezen, Amy11 zit op Valkenbos Knipoog althans ze zit
er niet op maar ze rijd daar Haha!

Hoezo?? Rijd jij daar dan ook?

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:57

De gastinstructeurs bij ons gebruiken ook vaak zo'n microfoonsysteem met name als ze dan les geven in onze grote bak (20x60) dan moet je aardig schreeuwen soms. Ik heb bij ons de paarden nog nooit idioot zien reageren hierop en als toeschouwer vind ik het zelf ook altijd erg handig. Kan ik tenminste in de verwarmde kantine gaan zitten waar ik een prachtig uitzicht over de bak heb en toch nog alles meekrijgen Haha!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:39

bij ons op de manege (De Hoef) geven ze in principe niet les met microfoontje, alleen waar ik van les krijg wel anders krijgt ze last van dr stem.
Maar je kunt in de kantine niet horen wat ze zegt alleen in de bak, wel als zij in de kantine staat dan hoor je het wel in de bak....
het is wel heel handig, ze hoeft niet te schreeuwen je hoort alles duidelijk, en de paarden zijn er goed aan gewend en er is geen paard meer die ervan schrikt.

alleen is het wel onhandig want met warm weer moeten we binnenrijden of iemand anders moet les geven omdat het niet buiten kan Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:48

Hier op de club wordt ook geregeld les gegeven met microfoontje. Gewoon een headset met een geluidsbox-achtig ding dat om de middel wordt vast gemaakt. Dit werd eerst alleen in de buitenbak gebruikt, omdat die vrij groot was, maar tegenwoordig wordt ie ook binnen gebruikt, zodat er niet altijd zo geschreeuwd hoeft te worden. De paarden hebben er verder weinig problemen mee.....ze schrikken er in ieder geval niet van......Dat microfoontje is alleen heel vervelend wanneer de telefoon van de instructrice af gaat, want dan piept het zo leuk......maar ook hier schrikken de paarden amper van!!! Na verloop van tijd kennen ze het wel en vinden ze het wel best!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 15:36

Bij mijn instructeur is het ook een headset, emt zo'n zwart kastje aan zijn broek, maar in elke hoek van de bak hebben we zo'n grote speaker hangen, en elke keer in zo'n hoek hoor je het geluid harder dan op de rest van de hoefslag. Heel irritant voor de paarden is dat...
Tenminste, ze zijn er nog niet aan gewend.
Ik heb mezelf nog steeds niet zover gekregen om een vraag te stellen. (ik durf nog steeds niet, ben bang dat ze het in de kantine een domme vraag vinden)
En inderdaat, ik rij bij valkenbos, wat is daar mis mee? (ik krijg best wel goed les, vind ik op mijn vorige manege kreeg ik rotter les hoor)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132130
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:18

Tyrza schreef:
Coby had ook een soort megafoon. Dat drong af en toe wel eens door merg en been... Knipoog


Of instructies geven vanuit het hokje (met kacheltje ), ook handig als je even iets wilt vragen Haha!

Ik zou het trouwens geen probleem vinden als een instructeur een microfoon oid. zou gebruiken.
Zeker als je tig uren per dag les geeft is het een hele aanslag voor je stem, heel begrijpelijk.
Ik vind wel dat er een wisselwerking mogelijk moet zijn zodat je iets kunt vragen op het moment dat je dat wilt.

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:14

nee, ik ken die manege wel, en ik ken hem niet als een goeie naam.
Ik heb er slechte verhalen over ghoord....