Ik durf eigenlijk niet te springen, dus ik ben nu wel een klein beetje trots op mezelf.

Hier volgt een niet zoon klein verslagje:
Ik mocht gelukkig na wat wisselen op Myrthe (mijn lievelingspaard

Ik was als een van de laatste in de bak, want ik had een beetje sloom gedaan omdat ik mijn sporen niet aankreeg. De bak was een hele blubzooi van het sproeien, ik denk dat ze vergeten waren om de sproeier af te zetten.

Wij een beetje losrijden, Myrthe was heel braaf, liep ook meteen mooi verzameld (zonder dat ik veel hoefde te doen!) en ze liep ook goed door, anders is ze altijd best wel langzaam.
Toen gingen we ook galopperen, eerst linksom. Toen ging ze heeeel hard!

Toen moesten we springen (we hadden al een paar balkjes gedraaft) volgens mij eerst een lag kruisje, dat ging wel goed.
Toen moesten we ook een 'parcours springen', er staan dan drie hindernissen in de bak en die moet je gewoon in een bepaalde volgorde nemen en die volgeorde zegt onze instructrice Rox dan. (6 keer, elke hindernis 2 keer)
Ik was als laatste, want ik durfde weer eens niet.

Na de eerste hindernis moest je heel scherp draaien naar rechts om over hindernis 2 te kunnen, dat lukte mij de 1e drie keer niet. De vierde keer wel, maar toen sprong Myrthe er zo hoog en breed overheen, dat ik er bijna afvloog toen ze weer neerkwam! Ik zat voor het zadel en mijn handen zaten ergens bij haar hoofd! Als ze haar hoofd niet omhoog had gehouden had ik nu moeten trakteren!

Toen ik die hindernis nog een keer sprong, kon ik wel goed meezitten. (Gelukkig!)
Daarna nog een keer het 'parcours gesprongen' maar dan met allemaal kruisjes, inplaats van 1 kruisje.
En toen hebben we nog een oxer van twee kruisjes gesprongen. Die vond ik echt eng! Ik wilde helemaal niet, maar die andere kinderen (allemaal jonger dan ik en rijden ook korter) deden het wel en ik moest ook van mijn instructrice. Ik heb hem dus wel gesprongen! Die hindernis stond vrij dicht tegen de muur, dus je moest boven de hindernis al draaien naar links, maar Myrthe sprong veel te breed, waardoor we bijna tegen de muur aan belanden!
Dit was allemaal nog maar 40cm ofzoiets! Misschien nog niet eens, ik kan me niet meer voorstellen dat ik met het ruiterbewijs oefenen over een oxer (steil) van 60cm. gesprongen heb! Moet toch maar wat vaker meesrpringen denk ik.
Conclusie: Myrthe kan heel goed springen en ik niet (meer)!