Vandaag ging ik weereens een bezoekje brengen aan Stal Saujana in Strijen. Dit is waar Hon gedekt is, en Lin (eigenaresse) is een goede kennis van mij.
Lin zit al dagen te waken bij een merrie, die inmiddels al 9 dagen overtijd loopt, en het lijkt er nog niet erg op dat Beth van plan is het eruit te gooien.
Na de koffie gingen we even paardjes kijken, en toen werd het al snel tijd voor de lunch. Heerlijk begeklept, natuurlijk over Mystery.
Maar Lin was meer dood dan levend, waarop ik zei dat ze maar een paar uurtjes naar bed moest gaan, dan ging ik Jeanet (stalhulp) wel helpen.
Zo gezegd zo gedaan.
Jeanet stond Perquaya te scheren, dus ik vroeg of ik misschien een paardje kon poetsen. Ja hoor, pak Tikki maar (yes, 1 van mijn favorieten, creamdun merrie, soort van mini fjordje

Tikki en Perquaya terug gezet, en toen even de paddock en 1 wei uitmesten (makkelijk, die kleine keuteltjes

Toen Takdir binnen gezet, en Tujuh in de wei gezet. Takdir beet me wel nog even lekker in mijn knie, omdat ie boos was dat ie niet naar een merrie mocht.... Tja, ze zijn dan wel klein, maar verder....
Toen Des en harmony uit de wei gehaald (pony's van Sylvia, D pony's) Naast de fiets. Jeanet waarschuwde me dat Des weleens wilde draken, maar er was niks aan de hand, harstikke braaf.
Des en Harmony op "de plaat" gezet, fiets weer gepakt, en weer naar de dijkwei om Shadow en Raja (zoon shadow) te halen. Ok, hoe moet ik die mee nemen? Vroeg ik aan Jeanet, die in een andere wei met Heartbar en stippel (kan de naam van stippel niet onthouden

Euhm, samen?? 2 hengsten? In het dekseizoen???
ja hoor, gewoon samen...
Ok...
En idd, op 1 dingetje na (Raja dacht dat Shadow een merrie was en sprong er bovenop

Inmiddels werd het zo onderhand voer tijd, dus zo'n 30 paardjes van hooi, brokken en water voorzien. Ontzettend leuk gezicht als de merries gaan eten. Die gaan dan zelf in een soort stands staan (los dus) waar de voerbakken in hangen. Je kijkt dan dus over een stuk of 20 ruggetjes heen

Rezeki eet apart, dit is een merrietje die als jaarling heel erg ziek is geweest en daardoor ontzettend achter gebleven is in de groei. Ook gheeft ze een beenprobleem, maar ze is zoooooo cute!
het was ontzettend leuk om eens mee te draaien op mijn "voorbeeld bedrijf".
Als ik ooit geld en land heb wil ik ook mini's gaan fokken. En ja, na deze middag wil ik dat nog steeds! Super!