Mijn aandacht was gewekt en ik pakte het foldertje...
Ik zal met behulp van hun site en het foldertje jullie van de bitten, samen met het commentaar van de meester Pessoa himself, laten meegenieten!
Enjoy!
Bit A:
Voor paarden met een harde mond die de neiging hebben de tong over het bit te brengen.
Ok, so far so good.
Bit B:
Dit is een knevelachtige trens waar ik helaas geen plaatje van heb kunnen vinden, maar het is er eentje met zo'n mondstuk:

Een bit voor paarden die moeilijk zijn in de wending.
(Divoza geeft volgens mij zelfs nog waarschuwingen bij bitten met een gedraaid mondstuk, hier schraap je het tandvlees mee van de lagen...)
Bit C: (mijn lievelings...)
Aanbevolen om de mond te verzachten.
HUH? Ik dacht eerst nog dat dit een vreemdsoortige hackamore was, maar het volgende staat op de Engelse site:
A new design for an old bit. This bit combines the poll flexion of a Baucher with a ring curb chain. The triple link mouthpiece encourages a wet and relaxed mouth.
Bit D:
Met dit bit is het mogelijk affectieve hulpen te geven, terwijl het koper zorgt voor een continue ontspanning van de mond
Bit E:
(een klapstuk
)Roterende koperen rollen hebben een kalmerend en bemoedigend affect op het paard
Echt niet te geloven! dit bit heb ik dus in handen gehad en het gaat hier gewoon om een ketting van die koperen en rvs ballen, welk ziek dier wordt hier kalm van, of voelt zich aangemoedigd?
Het leek zo leuk systeem met alleen de watertrensjes...
Hier nog een paar leuke plaatjes van de site:

En ook nog accesoires, voor wie de gewone kinketing niet scherp genoeg is:

Snappen jullie waarom die mannen hier hun naam aan verbinden? Of zie ik spoken?

http://www.metalab.info/products.htm
Zelfde als een luchtzuigband met stekels die prikken als hij aanzuigt, dat gaat tot bloedens toe! Of stroomdingen, ik kan daar heel verdrietig van worden....