Wat is je moeilijkste oefening?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:42

*LOL*
Ik maak af en toe wel eens de fout om getergd "Nou Ozep, KOM OP nou" te roepen, springt hij heeel netjes in galop aan }>

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:48

Of: goed ZOOOOOO.... en prompt staat ie stil, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:21

Wat een brave paarden hebben wij toch he! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:23

Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om iones recht te richten en gesloten te krijgen. HIj heeft bepaald geen snel achterbeen en ik moet hemel en aarde bewegen om die achterhand aan het werk te krijgen zodat ik fatsoenlijk in het zadel kan blijven zitten zonder te schudden. Voor de rest ken ik al die kunstjes zoals appuyeren, schouder voor, wijken, contragalop, changeren. Alleen de geslotenheid vind ik moeilijk.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:49

ik vind het erg moeilijk worden als joy het moeilijk vind worden Lachen
ze word dan ongelovelijk heet, en kropt zichzelf op, wordt opeens heel fel op mijn hulpen en het lijtk net als of je voor het eerst in een auto stapt...gas, rem, gas, rem zoiets Lachen
het allerbelangrijkste is om de rust er in te houden voor on s:)

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:50

Heb je even Haha!
Ik heb heel veel moeite met de oprichting.
Gelukkig lag dat niet aan mij en niet aan het paard maar aan zijn rug.
Helaas ook niets aan te doen maar goed dat wist ik altijd wel.
Daardoor zijn alle oefeningen met rechterbuiging al een stuk moeilijker.
de eeinvoudige wissels zijn ook lastig om 'm niet op de kop te laten duikelen en de gewone zijn alleen gelukt of perongeluk of met een balkje.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:52

Sonja schreef:
Wat een brave paarden hebben wij toch he! Haha!


*LOL* Of laatst, toen had Buitenzorg een les hier...Litha was een het miepen en toen riep Esther "Haaalloooo"...plop, daar stond ze Haha! Stil dus Tong uitsteken

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:24

Changementen....vreselijke oefening GrandNix dus Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 14:25

valt toch wel mee? Haha!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:29

Tyrza schreef:
valt toch wel mee? Haha!


Nee, die wissels vallen niet mee. Rot oefening Frusty

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:52

Met Ro: HALTHOUDEN. alle overgangen terug gaan goed zelfs galop stap, maar halthouden maakt niet uit wanneer en hoe ze doet het niet. Zwaar verzet zelfs tegen tot stijgeren toe. Of dribbelen op de plek. Ik ben daar thuis heel veel mee bezig, maar het blijft een rot punt.

El Roy: lengtebuiging. Hij is vrij compact en lengtebuiging zal zijn sterkste punt nooit echt worden, maar rechtsom gaat het goed, maar sinds 1 week wil hij linksom niet. Dit wisselt zich wel bijna iedere week af hoor dan links en dan rechts, maar dat komt omdat hij nog jong is. Ben vooral bezig met veel rechtrichten die gaat steeds beter.

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:06

Kevin vindt het erg gezellig als er iemand naast de bakrand staat. Hij is dan van mening dat de ruiter (m/v) daar best een praatje mee wil maken Haha!.

Zo heb ik al een keer keurig vanuit draf haltgehouden omdat er iemand naast de bakrand stond te praten met een ander in de bak (en Kevin was van mening dat wij ons best in het gesprek konden mengen). Mijn vriend had een keer tijdens zijn les dat hij keurig vanuit stap stilstond terwijl ik alleen even naast de bak wou kijken naar zijn les.

In draf/stap weet ik het nu meestal wel te voorkomen en ik ben expres vaak langs mensen aan het rijden (gas erop Haha!). Ik heb nog lichte vrees dat ik bij het eerste het beste proefje elke keer keurig stil sta naast de voorlezer Haha!.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:36

ik ben pas bij de basis dus nageeflijk met stelling en buiging rijden met daarbij de achterhand er goed onder proberen te krijgen veel verder kom ik nog niet Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:18

Het klinkt misschien heel dom, maar ik vind de gebroken lijn een moeilijk figuur. Ik kan hem wel normaal rijden hoor, dat is het niet. Maar het figuur vind ik gewoon raar in elkaar zitten.

Je rijdt eerst recht uit, op het midden moet je ineens een hele scherpe bocht maken ( dus goed omstellen ) en dan de totaal andere kant op. Best ingewikkeld, vooral als je een pony hebt die door je binnenbeen heen loopt (deed Sevin eerst).

Voor de rest vind ik de galop gewoon moeilijk. Sevin hupst nogal veel en dan is het moeilijk om hem in een gecontroleerd tempo te laten lopen én rond.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:54

Stap vind parouscha toch redelijk moeilijk.
Ze stapt in het begin erg kort, omdat ze altijd een beetje stijf is, na een paar rondjes lekker rond en actief te draven komt ze snel los, en dan s het wel goed.

Met annabel :

Galop is erg moeilijk, ze is erg snel in galop, en dat is dus echt scheuren.
daar is weinig aan te doen

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:59

UniferB schreef:
Changementen....vreselijke oefening GrandNix dus Haha!


Ik vind de wissels juist zo gaaf om te doen. (Al heeft het wel erg lang geduurd voor hij ze sprong zonder de dakplaten van de bak te bokken Scheve mond ), maar nu vind ik het zo leuk!!!
Ik doe ze soms ook stiekum om de 2, niet goed, want daar is hij nog niet aan toe en de kwaliteit van de wissels wordt er dan ook niet beter van, maar ja, je wilt wel eens wat he? Knipoog
De eners zijn me nog steeds niet gelukt.
Jesper blijft wel netjes wachten ik kan hem in de contra totaal naar binnen buigen zonder dat hij omspringt (hij wordt er niet blij van trouwens), maar zodra ik mijn been omleg springt hij een wissel, op het verleggen van mijn (nieuwe) buitenbeen dus, ipv op mijn nieuwe binnenbeen, maar ach we redden het ermee en dat het bij ons GrandNix werd was ik allang achter. Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:22

Het 5 meter wijken (dus met lichtrijden) en de overgangen terug blijven een moeilijk punt..

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:26

Voowaarst houden, gelukkig gaat het wel steeds beter Lachen
Voorderest, Middendraf, a-x binnekomen en halthouden (meestal naast de AC-leijn en scheef) en dat Jamy niet te diep gaat lopen. Veel verder ben ik nog niet (mijn oefeningen zijn niet moeilijker dan in de L1 over het algemeen), maar de meeste dingen gaan voorderest wel netjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:50

Citaat:
maar zodra ik mijn been omleg springt hij een wissel, op het verleggen van mijn (nieuwe) buitenbeen dus, ipv op mijn nieuwe binnenbeen,

Dat geeft toch niks?

Kawa doet dat ook, maar die heb ik dat ook aangeleerd bij het gewoon aangaloperen.(is laatst al een topic over geweest)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:50

Met Max de keertwendingen. Hoewel het in de proef vaak niet eens zo slecht gaat, met trainen lukt het gewoon bijna niet om ze redelijk klein te rijden. In de proef 'trek' ik hem gewoon om (van mr. Herman geleerd Haha! ) en dan is max vaak zo verbouwereerd dat hij een mooie kleine keertwending maakt waarbij hij netjes door blijft stappen. Als ik dat in de training probeer dan gaat hij al snel om de middenhand Frusty .

Ik verheug me op de wissels. Daar is nu mijn bijrijder mee bezig en ik popel om er zelf weer op te springen (eerst nog even een kind op de wereld zetten over een week of 4 als het goed is).

Een punt waar max ook nog moeite mee heeft is de middendraf. Dat is voornamelijk nog een balans probleem wat langzamerhand steeds beter gaat.

Bij mijn vorige paarden waren overigens de keertwendingen en pirouette's juist pluspunten dus ik ga ervan uit dat dat bij Max ook helemaal goed gaat komen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:25

Sjuimpje schreef:
:))
Ik maak af en toe wel eens de fout om getergd "Nou Ozep, KOM OP nou" te roepen, springt hij heeel netjes in galop aan }>


O ja dat is ook zo fijn.
Ik mag nu onder het rijden ook mijn stem niet meer gebruiken , alleen mijn hulpen.
Ik zeg altijd, Ja komop galop Tong uitsteken
Dan springt ze zo aan

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:27

Ik rijd dan geen wedstrijden met Zilvia, maar het meeste moeite hebben we tijdens het rijden nog met uitgestrekte draf, dan galoppeert ze heel snel aan, maar dat gaat al veel beter Haha!:D

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:37

Bij mij is het elke 2 weken wel weer wat anders. Op het moment heeft Rex erg de neiging om zijn schouder naar buiten te plaatsen bij het aanspringen in galop.
Op lange rechte bospaden oneindig vaak recht aanspringen helpt al heel wat, in de bak wordt hij boos als ik hem teveel begrens en gaat hij staken (Pion he Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:11

Jasmijn schreef:
[ maar zodra ik mijn been omleg springt hij een wissel, op het verleggen van mijn (nieuwe) buitenbeen dus, ipv op mijn nieuwe binnenbeen,
[/quote]


Ehhhh is dat erg dan? Mijn paard heb ik het ook geleerd op het (nieuwe) buitenbeen (en gewicht op zitbeenknobbels verleggen), ik doe nagenoeg niks met m'n binnenbeen. Ook gewoon aangalopperen doe ik op buitenbeen, niet op binnenbeen.

[edit; sorry, zie nu pas dat Runningkawa ongeveer hetzelfde had gezegd]

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:08

runningkawa"]
[quote]maar zodra ik mijn been omleg springt hij een wissel, op het verleggen van mijn (nieuwe) buitenbeen dus, ipv op mijn nieuwe binnenbeen,
[/quote]
Dat geeft toch niks?

Kawa doet dat ook, maar die heb ik dat ook aangele[quote="Sonja"]
[quote="Jasmijn schreef:
[ maar zodra ik mijn been omleg springt hij een wissel, op het verleggen van mijn (nieuwe) buitenbeen dus, ipv op mijn nieuwe binnenbeen,
[/quote]

Ehhhh is dat erg dan? Mijn paard heb ik het ook geleerd op het (nieuwe) buitenbeen (en gewicht op zitbeenknobbels verleggen), ik doe nagenoeg niks met m'n binnenbeen. Ook gewoon aangalopperen doe ik op buitenbeen, niet op binnenbeen.

[edit; sorry, zie nu pas dat Runningkawa ongeveer hetzelfde had gezegd]
erd bij het gewoon aangaloperen.(is laatst al een topic over geweest)
[/quote]


Ik denk altijd dat het daaraan ligt dat de eners mij niet lukken, ik heb gewoon niet genoeg tijd om mijn been om te leggen op precies het goede moment. Als ik mijn been eerder om kon leggen en dan pas op het moment dat de wissel gesprongen moet worden deze met mijn binnenbeen aangeef lijkt me dat makkelijker.
Maar misschien is dat wel helemaal niet waar, en al zou het waar zijn, ik heb toch geen eners nodig Haha! Maar lijkt me leuk als hij dat kan.
Verder heb ik het hem idd zelf op deze manier geleerd en tot nu toe scoren we er goed mee, dus ben er echt wel tevreden over hoor.