's middags bijtijds naar stal gegaan, uitgebreid gepoetst en rustig aan gezadeld. Hoofdstel ingedaan, peesbeschermers om en richting longeervolte gestapt. In de longeervolte even 5 minuten gelongeerd om er wat energie uit te krijgen en nog even corrigeren op de bok vanwege de beugel en toen kreeg ik een SMS-je:
Katja zou een uur later komen kijken

Ja wat doe je dan? Alle voorbereidingen waren al getroffen, we waren er allemaal klaar voor.

We zijn de binnenbak ingegaan, Hielke nam de longe over en ik zette mijn voet in de beugel, zette af en..................
kon gewoon gaan zitten

Toen kwamen we Napoleon tegen. Deze bleek op een afstandje alles gezien te hebben.
Een uur later kwam Katja en die was van mening dat je zo een pony als huisdier in je woonkamer moest hebben. Het liefst had ze haar in haar binnenzak gestopt en meegenomen. Helaas voor Katja ging dat net niet. We hebben Gwenn weer gezadeld, meegenomen, gelongeerd en ik stapte er weer zo op. Dit keer hebben we haar meer laten doen. Stappen en draven met mij op haar rug. Gwenn deed het allemaal super braaf en is vanaf nu zadelmak verklaard. De plannen zijn nu dat ik over 1 week met haar door het bos cross