De Nieuwe Ark.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:07

Bij Jan-Hein en Ditte, en bij de nieuwe eigenaar was het idd zo dat beginngerslessen wel eens door anderen gegeven werden. Maar dan wel door mensen die de beginners op een goede manier konden lesgeven en begeleiden.
De andere lessen werden/worden altijd door een gediplomeerd iemand gegeven.
Ik heb met Pauline samen hele leuke ponykampen begeleid in de tijd van Jan-Hein en Ditte.
Eigenlijk zou ik dat dit jaar weer doen, maar heb mijn paard vandaag verhuist naar een andere stal. Dus dit jaar geen kampen meer begeleiden.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:27

Ik vind het ook wel jammer, maar helaas niet bij de nieuwe eigenaar
We hebben wel veel lol gehad samen

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:00

Dames, wel even duidelijk, : ik vind dat iedereen zijn menig mag (en moet) geven, maar mensen die hun uiterste best doen met lesgeven (en daarbij de eigenaren van de manege waarschijnlijk alleen maar uit de brand willen helpen) een NONO noemen, vind ik niet nodig.

C'est tout.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:18

C'est vrai, haha.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:16

Ik ken de manege niet, maar ik vind eigenlijk ook wel dat een keer een beginners lesje geven moet kunnen hoor! Tuurlijk, voor les geven op hoger niveau is wel een echte instructrice nodig.

Bijv. Bij ons op de manege was een keer een beginnersles helemaal vol. Toen heeft chris (Eigenaresse) een keer aan fleury gevraagd of ze een paar van die beginnertjes in de kleine bak les wou geven. Ging heel goed hoor, dat waren allemaal kindjes, die nog geen 4 keer gereden hadden. Dus heel simpel oefenen moet rond sturen, staanzitten in draf, al dat soort dingen. Dat kan iedereen denk ik wel die mistens 1,5 jaar rijd (en wel rond de 14/15 zit dan he Haha!) die hebben hun beginners lesjes tenminste nog goed in hun hoofd zitten Haha!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:56

De basis dus een beginnersles is zeer belangrijk. Het lijkt me dat een ervaren iemand dit ook moet geven en niet zomaar iemand.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:43

Ik denk dat iemand die moet geven die weet waar ze op moet letten. Ditte gaf degene die lesjes gaf altijd een hele gedegen begeleiding en zij of Jan Hein sprong bij waar nodig. Daarnaast gebeurt het zooo vaak dat iemand zonder diploma's les staat te geven, dit is echt niet tekenent voor deze manege.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:47

Wij hebben ook wel eens een af en toe een lesje gehad van een pension klant op de manege, en dat was leuk voor de afwisseling! Want dan gingen we sprongetjes maken en behendigheidsparcourtjes enzo doen, als je zo jong bent vindt je dat alleen maar leuk.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:58

Ik denk ook dat het geen kwaad kan om eens op een andere manier met je paard/pony bezig te zijn, dan op de 'normale' manier. je paard op een andere manier leren kennen, vertrouwen opbouwen. lol maken.
Je hoeft niet altijd aan het trainen te zijn. Voor beginners is dit erg belangrijk, maar veel gevorderden vergeten dit ook regelmatig!!


Het is dus ook voor de beste ruiters niet slecht om eens 'les' te krijgen van een niet gediplomerd iemand, maar iemand met nieuwe ideeën. Leuke ideeën. Iemand die voorstelt om bijv. 'Tallie Ho' te gaan doen. Of die een blakjes parcours neerlegt, waar je tussendoor moet rijden (dus niet over de balkjes!) Of oefenen met dekens op de grond, paraplu's, pilonnen op de grond waar je iets op moet leggen/ af moet halen.
Natuurlijk niet altijd!!! Maar af en toe kan zeker geen kwaad!!!

Ik haal me vast weer een hoop commentaar op de hals met deze mening, maar ik ben ervan overtuigd dat je dan veel meer lol houdt in het rijden. En voor je paard is het ook eens een leuke afwisseling.

Eigenlijk ging dit topic hier trouwens helemaal niet over. Het ging over de manege...
die langzaamaan al zijn vaste pensionklanten verliest... en niet omdat er 'niet gediplomeerden' les staan te geven!!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:03

Ik rijd niet op de Nieuwe Ark,maar Barley, de pony van mijn zus heeft daar gestaan (ze was van Heike) en toen we daar naar Barley gingen kijken ben er dus geweest en ik vond het daar heel gezellig hoor,iedereen was heel aardig.Ik vind het een leuke manege.

Zwartje

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:29

hohohohohohohohohohohoho Lief Zijn Voor Elkaar Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Zwartje

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:13

Dat was ook zo. Maar de sfeer is er erg aan het veranderen.

Idd, wat Saskia zegt ben ik het helemaal mee eens.
Een keer totaal iets anders doen is erg goed.
Je merkt ook dat de paarden daar plezier mee hebben.

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:22

Jah ik heb ook op de nieuwe ark gereden..Al vanaf het begin met DItte en Jan-hein...!!
(ben ernu nog steeds) Knipoog