ik zit er serieus over te denken om mijn paard te verkopen, maar ik kan de knoop maar niet doorhakken....
ik heb hem nu bijna 5 jaar.. en hij heeft me door een moeilijke tijd heen geholpen toen ik hem net kreeg... als ik wat had of heb.. ga ik altijd naar mn paard toe...
maar ik kan gewoon merken dat ik steeds minder zin krijg... ik heb eigen huis sinds een paar maand.. en sinds die tijd moet ik mezelf beetje 'dwingen' om er naar toe te gaan.. en ik moet nu zooo op mn geld letten... ik kom wel rond hoor
maar moet wel heel veel dingen laten...ik rij denk ik.. hooguit 3x in de week.. terwijl ik eerder bijna elke dag reed.. met zin! (hij komt er trouwens wel elke dag uit hoor.. maar dan loopt ie 1 uur per dag mee in manege lessen.. waar ik zelf echt geen voorstander van ben.. vind dit ook heel naar.. maar dit scheelt weer een boel geld in vergelijking als je je paard uit de lessen hebt.. dat kan ik nu helemaaaal niet betalen..)
maar hij is zoooo lief! en ik ben zo gehecht aan dat eigenwijze beest! dat ik hem gewoon niet weg KAN doen.. maar ik voel me schuldig tegenover hem.. hij verdient beter denk ik dan... dus ik denk dat ik hem weg moet doen... maar ik kan het echt niet.... ik heb er zelfs wel eens over gedroomd.. omdat ik er zo mee bezig was.. dat ik hem verkocht had.. dat ze hem kwamen halen met de trailer.. en dat ik helemaal kapot ging.. dat ik gewoon huilend wakker werd... (kan bij deze gedachte nu ook alweer huilen)
maar ben ik nu egoistisch bezig??
en wat vinden jullie dat ik moet doen?
ik hoop op goede en eerlijke reacties..