Paard en eigenaar bij hilversum sportpark

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RuiterL

Paard en eigenaar bij hilversum sportpark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:15

Hoi bokkers.
Ik volg mijn opleiding op het dudok college in Hilversum.
Nu staat er naast het perron van hilversum sportpark. In tuin bij mensen achter heggen een zwart paard en twee bokken of geiten whatever.. Ze staan continu op steen, en nergens hooi te bekenen.. Dit is elke keer zo.. en ik wil weten hoe het met de verzorging van dit paard zit.. hij staat er altijd maar ongelukkig bij, voor zich uit te staren.. je kunt er tevens niet bij komen door hekken dus zelf wat geven of aanhalen kan ook niet..

Ken jij of ben je de eigenaar, let me know..
Laatst bijgewerkt door RuiterL op 29-09-09 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Paard en eigenaar bij hilversum sportpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:16

ik vin het niet kunnen zomaar een foto op internet te zetten

je zou er eens heen kunnen en een briefje ophangen?

wetenjij vele of dit paard savonds laat gevoerd wordt, of op rantsoen staat ;)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:17

Volgens mij weet ik waar je bedoelt, ik heb er vlak bij gewoond, als het nog deze zelfde mensen zijn als vroeger staat het paard daar al jaren en is hij wat ouder, vroeger kwamen de mensen er elke dagen word/werd hij heel goed verzorg.
Als ik van het weekend in hilversum ben ga ik wel eens informeren bij mijn buurman die kent iedereen daar.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:19

Jolliegirl schreef:
ik vin het niet kunnen zomaar een foto op internet te zetten

je zou er eens heen kunnen en een briefje ophangen?

wetenjij vele of dit paard savonds laat gevoerd wordt, of op rantsoen staat ;)

Paarden horen ook overdag te zijn voorzien van ruwvoer ;) En dat heb ik nog nooit gezien

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:20

Boheme schreef:
Volgens mij weet ik waar je bedoelt, ik heb er vlak bij gewoond, als het nog deze zelfde mensen zijn als vroeger staat het paard daar al jaren en is hij wat ouder, vroeger kwamen de mensen er elke dagen word/werd hij heel goed verzorg.
Als ik van het weekend in hilversum ben ga ik wel eens informeren bij mijn buurman die kent iedereen daar.

Als je dat zou willen doen, zou dat heel fijn zijn.. Vind het zo zonde.. zit mezelf elke keer op te vreten als ik dat beesie zie staan

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:23

Er staan zoveel paarden langs het spoor bij Hilversum waarbij ik mijn bedenkingen heb over de huisvesting.

Begin dit jaar heb ik ook een topic geplaatst over een pony die naast een woonhuis staat. Daar kwam toen de reactie op dat de pony verder goed verzorgd werd.

[VSW] Pony langs het spoor bij Hilversum, wie weet meer?

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:28

_Sigrid_ schreef:
Er staan zoveel paarden langs het spoor bij Hilversum waarbij ik mijn bedenkingen heb over de huisvesting.

Begin dit jaar heb ik ook een topic geplaatst over een pony die naast een woonhuis staat. Daar kwam toen de reactie op dat de pony verder goed verzorgd werd.

[VSW] Pony langs het spoor bij Hilversum, wie weet meer?

Hmhm klopt, maar die zie je alleen vanuit de trein. Deze niet, die kan je alleen zien als je achter het hokje van de perron staat..
Die pony van bovenstaande link, zag ik ook altijd staan. Maar die heb ik inmiddels al weken niet meer gezien

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:35

wat jij zegt he RuiterL vind ik niet kloppen!
een paard hoeft echt niet de hele dag ruwvoer te krijgen...
mijn paarden krijgen geen hele dag continu ruwvoer maar zien er verder perfect uit.... eerder te dik dan te dun.... beetje vreemd ook dat je zomaar zonder toestemming een foto maakt van het paard en op internet plaatst....

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:43

Wil de foto er best afhalen hoor als er zoveel tegen spraak is pffff..;)

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:44

ubimone schreef:
mijn paarden krijgen geen hele dag continu ruwvoer maar zien er verder perfect uit.... eerder te dik dan te dun.... beetje vreemd ook dat je zomaar zonder toestemming een foto maakt van het paard en op internet plaatst....

Misschien niet de hele dag, maar op zijn minst wel eens. En heb hem nog nooit ruwvoer zien eten, in alle tijd ;)
Laatst bijgewerkt door RuiterL op 29-09-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:44

Heel moraalridderig, maar je weet waar het is.. Bel gewoon in de wijk aan de andere kant aan en ga IRL op zoek naar de eigenaar. ;)

Via een forum de eigenaar opzoeken is niet zo netjes.. Immers is het (bedoelt of niet bedoelt) op deze manier negatieve reacties uitlokken van anderen die de situatie niet kennen. Commentaar leveren zonder een persoon in het echt tegenover je (als je bv. een mailadres of telefoonnummer achterhaald) is ook wel erg 'veilig'.

Overigens kwam ik hier voorheen ook af en toe langs, herinner mij ook dat ik er wel eens iemand rond heb zien lopen en ruwvoer heb zien liggen. De ondergrond van volledig steen kan ik me overigens niet herinneren..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:52

OV is alleen voor het zoeken naar je vorige (verzorg)paard/pony of om te zoeken naar een vorige eigenaar om zo informatie over het verleden van je huidige paard te achterhalen.
Dit topic hoort dus niet op OV.
OV-->PP

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:54

RuiterL schreef:
ubimone schreef:

Misschien niet de hele dag, maar op zijn minst wel eens. En heb hem nog nooit ruwvoer zien eten, in alle tijd ;)

en jij bent daar elk uur aan het controleren..??

je zal hier ook de paarden geen ruwvoer zien eten gok ik ... dit krijgen ze vaak savonds als ik weg ga, dus tegen het donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:56

Ik ken de eigenaar niet, maar ben er vroeger eens lansgegaan als pennymeisje omdat we graag het paardje wilde verzorgen.. ging destijds niet door, maar die werd gewoon prima verzorgt hoor. Bedoel je echt die naast het perron? Hoe kijk jij daar die tuin in? Ze hebben er toch heggen omheen gezet :? (En niet voor niets lijkt me.. doe je er heggen omheen heb je nog van dit gedoe)