wel of geen verzorgster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

wel of geen verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 11:46

halloo

Mijn vriend en ik zitten samen in een dubio of we wel of geen verzorgster zullen nemen.
We hebben 6 pony's 3 mini hengtjes en 3 welsh a pony's 2 merrie's en een dekhengst.
Nu is het zo dat we er elke dag naar toe gaan maar we vinden toch dat ze niet genoeg aandacht krijgen.
En willen mischien een verzorgster nemen die wat meer met de pony's onderneemt.
Ze mag vrij wel alles doen behalve rijden ik wil zelf namelijk de 3 welsh a pony's in gaan rijden ben er namelijk al met 1 bezig de dekhengst. Maar nu zijn we bang dat ze dingen gaat doen die ze niet mag vooral als het een jonger meisje is. Ik ga mezelf maar na toen ik die leeftijd had. hoe lossen jullie dat op of hoe pakken jullie dat aan. Of mensen die een jonger iemand hebben als verzorgster deel je ervaring.

zij

Re: wel of geen verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:28

sowieso eerst alleen als je er zelf ook bent laten komen?

daarbij mag je je eigen topic niet omhoog schoppen, en na 41 minuten kom je ook wel erg wanhopig/ongeduldig over ;) ik tem even.

natasjahut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:29

ik ben een verzorgster.. en alles wat ik doe vraag ik eerst, want ik wil niks fout doen. Ben echt blij met deze kans haha.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:41

zij schreef:
sowieso eerst alleen als je er zelf ook bent laten komen?

daarbij mag je je eigen topic niet omhoog schoppen, en na 41 minuten kom je ook wel erg wanhopig/ongeduldig over ;) ik tem even.

Sorry mijn fout wouw gewoon erg graag iets weten over wat jullie zouden doen. Zal niet meer gebeuren (a)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:17

duidelijke regels opstellen. dus dat ze duidelijk weten wat wel en niet mag en als ze wat anders willen zeggen dat ze dat eerst moeten overleggen, dan lijkt mij dat daar heen misverstanden over kunnen onstaan.
er zijn ook een hoop jonge meiden die wel gewoon netjes luisteren :P

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:37

Voorlopig eerst laten komen als je er zelf bij bent, of als ze dan een keer zelf gaat plots langs komen en kijken hoe of wat?! ;)

Je zult zien als je het perfecte meisje/jongen hebt gevonden dat je er profijt hebt ervan.
De eigenaresse van Pieter, zweert nu bij mij _O- 'Als ik een keer dagje geen zin heb om te rijden en lekker te luieren op de bank dan ga jij! en andersom precies hetzelfde! Ideaaaaal!'

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:10

TAO --> VP

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 00:40

Simpel: zoek een goede verzorgster. Klinkt dat niet eenvoudig? :Y) Er zijn vast wel meiden te vinden die heel graag wat willen knuffelen en poetsen, en die snappen dat je niet op een pony moet gaan zitten als die nog niet is ingereden.
Ik zou het ook een eng idee vinden hoor, zomaar iemand anders bij je paard. Er zijn ook mensen die er minder moeite mee hebben en die hun verzorger volleidg vertrouwen. Ik ben zo niet. Dat is een individueel iets. En afhankelijk van hoe jij zelf bent kun je dan kiezen om wel of niet een verzorger voor je ponies te zoeken.

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:28

Neem dan ervaren verzorgster van rond de 16 of er boven, die weten wel redelijk wat ze doen hoor ;]

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:30

natasjahut schreef:
ik ben een verzorgster.. en alles wat ik doe vraag ik eerst, want ik wil niks fout doen. Ben echt blij met deze kans haha.

hetzelfde hier [:
niet ieder meisje is zo'n typje dat van alles zelf gaat bedenken en doen ;)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:36

Als je de paaren aan huis hebt staan, lijkt het me niet zo moeilijk om een oogje in het zeil te houden.
Staan ze verder weg, dan zul je er (met name in het begin) bij moeten blijven. Elke eigenaar is anders, en ook elke verzorgster. De ene eigenaar is wat soepelder dan de ander, de ene verzorgster wat vrijer dan de ander.

Wij hebben een aantal verzorgsters gehad en daarvan hebben we er maar eentje echt van het erf af moeten schoppen. Die luisterde niet en deed precies wat ze zelf wilde. Daarbij kwam dat ze met haar vlotte babbel (meisje van ca. 15 jaar) mijn schoonvader helemaal overblufte (die wist niet zo veel van paarden) en hij dus alles voor zoete koek slikte in het begin. Ze werd nog eerder geloofd dan ik, die al 30 jaar zelf paarden houdt! Nou ja, toen dat misverstand uit de weg was geholpen. luisterde ze nog steeds niet.
Ze ging bijvoorbeeld met een ongetrainde shetlander 3 uur!!! buitenrijden met een vriendinnetje. Met 3 man hebben we stad en land afgezocht naar het kind, omdat ze zonder iets te zeggen zo lang weg was gegaan. Wij dachten al dat er iets gebeurd was. Toen mijn schoonvader haar tegen kwam was de pony kletsnat, het wit van de ogen was te zien, zo was ze ermee aan het rollen. En zelfs toenmijn schoonvader dus kwaad tegen haar zei dat dat geen stijl was dat ze een pony zo afmatte, had ze weer een weerwoord (ze had hem in de Beek de hals gewassen, vandaar dat ze zo nat was |o

Vervolgens wilde ze weer doodleuk op de pony stappen om er verder mee naar huis te rijden. Maar daar heeft schoonvader toen gelukkig een stokje voor gestoken. Ze mocht alleen nog maar naar huis lopen.

En wat deed ze in dezelfde week (nadat ze dus een serenade had gekregen dat ze niet meer de weg op mocht zonder te vragen): ze pakt zich de pony en is de hort op |o |o