alle beetjes helpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoj

alle beetjes helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 20:16

hallo ik ben jens.

ik heb een vraag:
hoe kun je hetb beste je ouders over tiugen voor een pony of eenpaard?

myn vader die is geen probleem want die wilt zelf een pony(paard)
maar de ene keer zegt hy jha en de andere keer nhe ?
en myn moeder zegt dat het niet haal baar is maar volgens my is het wel haalbaar is want
myn vader zegt dat het haal baar is!
weet iemand hoe ik ze het beste kan overtuigen.
alle beetjes helpen.
en iedreen mag antwoorden
groetjes jens

Tanja

Re: alle beetjes helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:12

SV-->YRT

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:13

En nu eventjes in het gewoon Nederlands graag? ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:14

Zelf sparen en werken?
Paarden zijn best duur, dus ik geloof eigenlijk wel dat het niet zomaar haalbaar is..

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:17

Idd, een paard is duur en is veel werk, eerst heel goed nadenken voor je beslist dat je een paard wil..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:19

Een paard is niet zomaar haalbaar. Je moeder zegt dat niet voor niks. Er komt veel meer bij kijken dan een paard aanschaffen. Dus niet meer zeuren, de mening van je ouders respecteren en ervoor gaan werken. Ben je nog niet oud genoeg daarvoor....helaas, dan gewoon wachten tot later....

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:45

paarden hoeven niet duur te zijn, je kan het net zo gek maken als je zelf wil, TOT net die ene veearts rekening op de mat valt ;)
ik verwacht nu een rekening tussen de 500 en de 700 eurie op de mat, + 300 stalling, dus ben de komende maand niet zo blij :p als je alles financieel net aan red, en ik kan me voorstellen als je ouders een gezin draaiende houden, dat er hier misschien geen geld voor is, en wat als je je pony dan geen medische zorg kan verlenen omdat het geld er niet is?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:18

Tja, de aanschaf van een paard kan iedereen wel betalen, maar wat daar om heen komt, dát is wat het duur maakt.Denk aan deze maandelijkse kosten:
- Hoefsmid
- Voer
- Stalling
- Hooi
- Je kunt er vanuitgaan dat er iedere maand wel iets nieuws moet komen of er iets stukgaat

En dan deze jaarlijkse nog:
- Inentingen
- Grote uitgaven zoals dekens, zadel
- Evt. dierenartstenkosten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:18

qt_shetties schreef:
paarden hoeven niet duur te zijn, je kan het net zo gek maken als je zelf wil, TOT net die ene veearts rekening op de mat valt ;)
ik verwacht nu een rekening tussen de 500 en de 700 eurie op de mat, + 300 stalling, dus ben de komende maand niet zo blij :p als je alles financieel net aan red, en ik kan me voorstellen als je ouders een gezin draaiende houden, dat er hier misschien geen geld voor is, en wat als je je pony dan geen medische zorg kan verlenen omdat het geld er niet is?

Nee precies, mijn pony staat ook maar ergens op een redelijk goedkoop weitje en we hebben eigen stalling en fouragehandel dus de vaste maandelijkse kosten vallen alles mee
Maargoed.. nu is hij ziek en moet ook elke dag de dierenarts langskomen en krijgt ie weer verschillende spuiten/onderzoek enzovoorts, gaat ook weer geen goedkoop grapje worden
Zelfs als je denkt dat je de kosten laag kunt houden kan er toch een behoorlijke tegenvaller tussen zitten, dat is helaas niet te voorkomen