Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viteske

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:58

Ik heb mijn welsh merrie nu ong. 8 jaar.
ze staat hier nu voor bijna 2 jaar in de buurt op een stal waar ook serieus met ijslanders gereden word.
bijna een half jaar geleden is ze hoefbevangen geraakt omdat ik er niets mee deed.
dit is een grote wake-up call geweest,en nu ze er weer bovenop is ben ik meer met haar aan het werk.
de eigenaren van de stal vinden dat dit niet eerlijk is tegenover haar, en willen eigenlijk dat ik haar verkoop.
ik krijg tranen in mn ogen bij het idee, maar weet dat het waarscheinlijk beter voor haar zou zijn.
iemand die sportief met haar wil gaan mennen.
het allerliefste zou ik dit zelf doen, maar heb school en de ijslanders ook nog is.
ik vind het heel moeilijk om de touwtjes uit handen te geven om het zo maar te zeggen.
ik vraag me af of meer mensen hier ervaring mee hebben, dat ik meer overtuigd raak.

Graag jullie reactie.

rienne

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:43

je kan natuurlijk ook een verzorger ervoor zoeken maar dat is ieder zijn eigen keus natuurlijk maar als jij je pony graag wil houden zou ik als ik jou was er alles aan doen om ze te houden dus ik persoonlijk zou dan voor bv een aantal dagen in de week een verzorger vragen ( onder goede afspraken natuurlijk)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:52

WPC > PP

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:50

Jij moet doen wat jij denkt dat het beste voor je paardje is. Als jij denkt dat ze gelukkiger wordt bij een nieuwe eigenaar, dan moet je haar verkopen. Vind het van je huidige stal niet netjes om te zeggen dat je haar moet verkopen. Ik vind dit absoluut niet netjes. Voel je dus ook niet schuldig door hun. Het is niet hun beslissing maar de jouwe.
Misschien kan je andere prioriteiten gaan stellen om meer tijd over te houden voor je paardje. Nee dat bedoel ik uiteraard niet stoppen met school haha ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:19

Dat is niet iets waar wij bij kunnen helpen denk ik. Jij moet de beslissing nemen. Ikzelf zou het niet doen, vooral niet bij een pony die bevangen is geweest. Ik zou dan bang zijn dat de nieuwe eigenaar er niet mee om kan gaan. Als je haar erbij kunt onderhouden zou ik zelf een verzorgster zoeken en wanneer je tijd hebt zelf met haar aan de gang gaan. Maar goed ik ben een sentimenteel doedje dat een dier voor een leven komt :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:25

Heel kort door de bocht zeg ik dat als je niet goed voor je beestje kan zorgen je er geen recht op hebt.
Echter moet ik ook zeggen dat ik het heel goed vind dat je dit herkent. Ik denk dat alleen jij de beslissing kan nemen.
ben jij iemand, dat als je er voor gaat je er ook echt voor gaat. Of is dat voor even?
Ik bedoel dan; als je besluit haar te houden ben je het haar verplicht zo goed mogelijk te verzorgen. Blijf je dat dan ook doen of zakt het na een tijdje weer af en staat ze weer stil?

uiteraard is een verzorgster een goede oplossing in de tussentijd maar wees eerlijk naar jezelf en je paardje!

P.s. kijk ook eens naar de foto's van mijn paard in mijn onderschrift. Zo zag hij er uit nadat zijn vorige eigenaresse niet meer naar hem om keek. Ik zeg niet dat jouw paard er zo erg aan toe hoeft te zijn maar dat is wel het aanblik van een zwaar ongelukkig paard!

sterkte met de beslissing!!