Met welke "hulpmiddelen" rijd jij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24306
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:16

zadel, hoofdstel en met buitenrijden een zweepje (zo'n kort kinderzweepje, heb je haast geen last van en mocht je hem nodig hebben, heb je het toch bij je)

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:54

Ik rijd op mijn pony met niks, zweep word ze onrustig van en sporen ben ik nog niet aan toe (ik hoef nog geen hulpen te verfijnen). En bij mn paard rijd ik met zweepje om de aanwijzingen duidelijker te maken of om even te laten merken dat er ook nog iemand op haar rug zit waar ze de aandacht bij moet houden (ze is nog zowat 'groen' wat rijden betreft)
En met de buitenritten geen verschil (mijn paard maak ik nog geen buitenrittenmee) soms rijd ik op buitenrit met nog minder dan in de bak. (zonder zadel) Maar meestal gewoon met hoofdstel, zadel en cap.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:59

Een zweep en als ik alleen naar buiten ga doe ik voor de zekerheid een slof om omdat hij buiten afentoe wel eens kuren heeft en ik het zo veiliger vind.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:34

Met het rijden in de bak meestal zadel, hoofdstel, mezelf , het paard en eens in de zoveel tijd kleine knopspoortjes of een halsverlenger (praktisch nooit).
Als we naar buiten gaan heb ik altijd een klein zweepje bij me meer voor mezelf dan voor het paard.
Met het wandelen buiten hoofdstel en zweep voor aanwijzingen etc.
Bij het longeren longe, zweep, hoofdstel, bijzet of halsverlenger gebeurt ook vaak dat ik longeer zonder alles (nh)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 07:41

Heb nog nooit met sporen gereden omdat ik mijn benen nooit stil kon houden. Misschien nu wel goed genoeg om een keer een spoortje te pakken, maar dat komt wel als we wat serieuzer aan het rijden zijn. De zweep pak ik er heel soms bij als ze helemaal dood voor het been is, maar aangezien ik daar ook al niet fatsoenlijk mee kan rijden gooi ik die na een rondje weer weg Lachen
Slof heb ik ook nog nooit gebruikt, misschien dat we het nodig hebben als we wat verder naar buiten gaan.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:24

Ik rij altijd met zweepje zowel buiten als ik de bak..
Of het nou regent of niet Haha!

ALTIJD ZWEEPJE! *LOL* Je weet het nooit... Knipoog

En verder alleen als ik weet dat hij bv wel eens gek zou
gaan kunnen doen *vooral 's winters!* en als ik ga rijden
als er vreemde paarden mee gaan dan rij ik met martingaal...Haha!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:41

Ik rij op een manege waar ik de wat wildere paarden onder mijn hoede heb (by the way dit is niet hippisch centrum barendrecht voordat ik allemaal pb'tjes krijg! Frusty ) dus soms met sporen of zweep of helemaal niks, dan zijn ze zo snel dat je helemaal geen hulpmiddelen nodig heb dat laatste vind ik het fijnst Pling

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:44

Met springen rijd ik met zweep en martingaal, met Nico gebruikt ik heeel af en toe een spoortje.

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:18

ik rijd met............ niks Haha!
af en toe een zweep als ik bijv. naar buiten ga.
bijv als ze achteruit lopen en niet reageren op m'n been en we bijna in de sloot belanden.
voor de rest laat ik ze luisteren(ze moeten wel Pling Knipoog ) naar m'n stem.