Paardenfluisteraar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Paardenfluisteraar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 10:39

Hebben mensen ervaring met een paardenfluisteraar? En geloven jullie daarin?
Het lijkt me zelf erg bijzonder om naar zo iemand toe te gaan, of die gene bij mijn paard komt.
Ik wil weten wat mijn paard eigenlijk denk .. Helaas kunnen ze niet terug praten.

_Sannee

lailapri

Re: Paardenfluisteraar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:42

Bedoel je iemand die werkt met een paard via lichaamstaal of iemand die readings geeft (via bijvoorbeeld telepathie)

Ik heb met beide ervaring en er waren bij de readings wel dingen heel toevallig dingen die de mensen echt niet konden weten en tot in detail konden vertellen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 10:44

Iemand die inderdaad een soort reading geeft. Kan je hier wat meer over vertellen? Via PB mag altijd.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:46

Ik heb het door meerdere mensen laten doen (nooit echt voor geld maar meer kennisen of dat het ergens bij zat, een bepaalde behandeling bijvoorbeeld) en ook bij andere gezien. Een iemand sloeg de plank geheel mis (heeft die persoon wel 120 euro gekost), andere hadden allemaal dingen waar ik of een ander wat mee kon zodat we weer verder konden.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:09

Ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt me idd wel erg boeind.
Wat denkt het paard nou, of wat zit hem dwars.
Bij mensen helpt zn behandeling soms ook, misschien bij paarden ook.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:38

mijn pony heeft wel een hele speciale tandarts die kan zonder iets in der mond vast te zetten der kiezen vijlen. en ze is meestal niet zo van de vreemde mannen. maar hij aaide haar een paar keer en toen kon hij zo haar kiezen vijlen. als ik haar bit uit doe moet ik altijd oppassen dat ze der mond niet halverwege dicht doet want dan wordt ze helemaal gek. dus ik geloof best dat er mensen zijn die telepathisch (of hoe het ook heet) kunnen communiceren met een paard.

het is een fransman voor de nieuwsgierigen!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 14:38

Bedankt voor jullie reactie's! :)

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:43

Op bokt zijn ook een paar mensen die readings doen van een foto
kost meestal rond de 10 euro dacht ik :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 14:44

Het liefst heb ik echt dat ze gewoon bij je komen. Of wij naar die gene toe. :)

_S_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:32

Ik rij paard bij zo iemand. Alleen haat die het woord 'paardenfluisteraar' maar hij werkt dus met paarden met een 'gedragsprobleem' en tevens is hij een fysiotherapeut voor paarden en maakt hij paarden zadelmak.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:24

Waar is dat dan??
Ik maak ook paarden zadelmak, maar ben nog niet een paardenfluisteraar :) haha was het maar waar.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:05

Yep, wij hadden iemand uit Afrika die hierheen kwam voor dit werk.
Was erg gaaf, is echt al járen geleden, heel lief jong die dat deed en zo supergoed..eerst de joing up, vervolgens overal aanraken en toen met een soort zwabber over het lichaam en dan erop zonder zadel en hoofdstel, weer zwabber erbij en exact laten doen wat je van hem vraagt, zo enorm gaaf.
Weet helaas niet meer hoe die jongen heet, hij is wel eens in Nederland (althans, moet nu ook een man zijn, haha).

sis_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:28

Ik heb het boek gelezen. En ik kan je 1 ding vertellen: Het werkt!!!
Ik heb ook twee meisjes ontmoet op mijn paardrijkamp en die gingen het doen met een pony die altijd wild was en die altijd wou ontsnappen. Ze zijn 20 minuten en hij geeft geen kik meer en loopt braaf me ze mee zonder halster of zo. Zonder geweld een paard africhten is geweldig. Als ik een eigen paard krijg ga ik die tips zeker gebruiken. in nederland is er ook een lerling van montey roberts: annemarie van de toorn. zij geeft ook les. Je moet eens gaan kijken bij haar.

Groetjes suus

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:37

oke intressant.. welk boek is het??

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:54

Bij ons op stal komt wel eens iemand die zich paardenfluisteraar noemt. Hij werkt hier met een meisje en haar paard.

De meeste dingen die hij doet zijn wel interresant, maar sommige dingen slaan werkelijk waar nergens op.

ikzelf geloof er wel 'een beetje' in, maar de dingen die bovenstaande man wel eens uitslaat gaan mij echt te ver haha!

Fayaprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:51

Ja het lijkt me heel interessant hoor!
Het kan wel eens waar zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:53

Paardenfluisteren kan iedereen leren. De Join Up, zoals hij door Monty Roberts en Annemarie wordt gedaan, is door iedereen te leren.

Een heel ander verhaal wordt het als je contact met een dier kunt leggen op spiritueel niveau. Als je vanaf een foto dingen over een paard kunt vertellen die je niet eerder hebt gehoord. Als je ook via de foto dingen over het baasje te weten kunt komen, zonder dat hij of zij daar eerder wat over heeft verteld. Dat is een gave.

Al het andere is te leren. Als je je een beetje in de paardenpsychologie verdiept, kun jij dat ook.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:16

ik weet niet of je dat wel kunt geloven.. Hoe kunnen zij nou wel met paarden ''praten'' nee ik denk dat dat niet kan. Maar dat is mijn mening .. ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:31

Cassidy schreef:
Paardenfluisteren kan iedereen leren. De Join Up, zoals hij door Monty Roberts en Annemarie wordt gedaan, is door iedereen te leren.

Een heel ander verhaal wordt het als je contact met een dier kunt leggen op spiritueel niveau. Als je vanaf een foto dingen over een paard kunt vertellen die je niet eerder hebt gehoord. Als je ook via de foto dingen over het baasje te weten kunt komen, zonder dat hij of zij daar eerder wat over heeft verteld. Dat is een gave.

Al het andere is te leren. Als je je een beetje in de paardenpsychologie verdiept, kun jij dat ook.

Precies, en ik zou graag naar iemand willen gaan die zo'n gave hebben. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:34

Ik zou zeggen, plaats een oproep op bokt.

Wil je een leuk filmpje zien over de andere - niet spirituele kant, klik maar op het filmpje in mijn onderschrift. Dit kan iedereen leren.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:39

Cassidy schreef:
Ik zou zeggen, plaats een oproep op bokt.

Wil je een leuk filmpje zien over de andere - niet spirituele kant, klik maar op het filmpje in mijn onderschrift. Dit kan iedereen leren
.

Ik zal snel even gaan kijken. Lijkt me erg interessant. :)
Ik ga er overnadenken om een oproep hier op bokt.nl te zetten. Alvast bedankt.

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:40

Ik heb nog nooit een paardenfluisteraar meegemaakt waarvan echt geloofde dat het waar was.
Laatst was er een paardenfluisteraar bij ons op stal en die had het erover dat als je paard niet luisterde dat je hem een puntmuts op moest zetten zodat je paard contact kon maken met de cosmos :=
Kwam niet meer bij :o

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:50

LISAx schreef:
Ik heb nog nooit een paardenfluisteraar meegemaakt waarvan echt geloofde dat het waar was.
Laatst was er een paardenfluisteraar bij ons op stal en die had het erover dat als je paard niet luisterde dat je hem een puntmuts op moest zetten zodat je paard contact kon maken met de cosmos :=
Kwam niet meer bij :o

Niet iedereen is natuurlijk een echte paardenfluisteraar. Je hebt er ook tussen die niet helemaal ... zijn. :P

karava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:38

_Sannee schreef:
Hebben mensen ervaring met een paardenfluisteraar? En geloven jullie daarin?
Het lijkt me zelf erg bijzonder om naar zo iemand toe te gaan, of die gene bij mijn paard komt.
Ik wil weten wat mijn paard eigenlijk denk .. Helaas kunnen ze niet terug praten.

_Sannee

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 15:57

Karava: Wat bedoel je met deze reactie?