[Waarschuwing] Aangeboden friese ruin ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carola1962

[Waarschuwing] Aangeboden friese ruin ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 11:12

Let op !!!!!!!!!!

Op een aantal verkoopsite's voor paarden wordt een Friese ruin aangeboden voor een idioot laag bedrag (eerlijk gezegd vond ik het interessant).
Achteraf blijkt dat het paard in Ierland staat en bij navraag naar de papieren kreeg ik eerst een vervalst-papier van het KWPN (? ik dacht dat het een fries was) en daarna van het RMHA (Rocky Mountain Horse Association) Volgens de "eigenaar" was het zo dat zij 3 paarden had waarvan er 2 waren met dezelfde naam, kan maar echt waarschijnlijk klonk het niet.
Ik kon haar niet bellen voor informatie want ze had een gehoorprobleem maar ik kon wel haar zoon in Londen bellen.
Ik heb gevraagd waarom ze in het Nederlands (zo krom als maar zijn kon) schreef en of ze nederlandse van oorsprong was..........nee maar haar man was nederlands en wilde dat zij nederlandse taal leerde. Het was de bedoeling dat als ik het paard wilde hebben er eerst 480 euro betaald moest worden voor de overtocht en als het paard er was dan de resterende 800 euro. Ja ja in de hoop dat er dan inderdaad een paard afgeleverd zou gaan worden. Heb haar gevraagd welke garantie ik dan heb dat het paard echt geleverd wordt...... nou ze was een geloofwaardig persoon en speelde niet met volkeren emoties (?????) Inmiddels heb ik het RMHA papier door gestuurd naar de Rocky Mountain Horse fokkerij in Nederland die het weer doorgespeeld heeft naar Amerika.
Bij beide papieren (KWPN + RMHA) blijkt het registratienummer toe te behoren aan een merrie en geen hengst/ruin.
De plaatser van de advertenties is GETTY ALBA, zie hier onder een van de mails die ik ontvangen heb :

hallo, het is een plezier het lezen van u nogmaals. De levering zal alle mensen Accapello de papieren aan u hoeft u dus niet over. De levering mensen zullen contact met u opnemen met hun betalings gegevens zodra Accapello is geregistreerd bij hen dus je zal moeten betalen rechtstreeks op de rekening dat ze zullen geven. De levering mensen zullen ook langs komen met de overdracht van de eigendom document dat u ondertekenen en te houden en het paspoort van Accapello zodat u altijd kunt gebruiken die u wilt reizen met Accapello. Ik wil dat je me voorzien van de volgende gegevens dat ik uit naar mijn zoon om het paard ingeschreven bij het vervoer bureau, zodat ze het paard direct aan u kunnen leveren krijgen.
Uw volledige naam .....
Uw huisadres of Farm adres ....
Uw telefoon nummers ......
Uw stad .......
Uw postcode .....
Als ik al deze informatie nu ik zal het aan mijn zoon om het paard geregistreerd bij de levering bureau te krijgen. Ik hoop u binnenkort lezen met uw suggesties.
Groeten
Getty

Heb in middels geconstateerd dat zij op meerdere site's een advertentie heeft gezet. Ik heb gereageerd op een advertentie op paardentekoop.net

Dus mensen let op en tuin hier niet in. Er staan ook advertenties voor honden, katten en zo wie zo een aap op internet.
Laatst bijgewerkt door Storm op 10-09-09 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel topic aangepast

Aeris

Re: Aangeboden friese ruin ????????????????????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:16

Qua schrijfstijl lijkt dit wel enorm hard op de zogenaamde 419-nigeriaanse scammers, mee opletten dus en absoluut geen gegevens doorgeven!

Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:17

Ik snap soieso niet waarom jij nog intresse heb getoond. Ik had er al meteen klaar mee geweest. ;)

Maar bedankt voor de waarschuwing,
je topic staat verkeerd.

Storm

Re: Aangeboden friese ruin ????????????????????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:33

WZ > TAO

troi

Re: [Waarschuwing] Aangeboden friese ruin ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 06:50

Deze tekst komt volgens mij uit een vertaal machine.. En zal dus waarschijnlijk in heel wat talen op het i-net ronddolen..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:53

TAO --> PP
Geen informatieve vraag, daarom deze verplaatsing :)

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:24

Sja , Zulke mensen bestaan. Je moet inderdaad opassen. Goed dat je hebt gebeld naar de Rocky mountain vereniging !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:36

Op marktplaats waarschuwen ze al voor verkopers uit het buitenland.Ik had er eentje die wilde me digitale camera kopen.Het bedrag maakte nix uit,was altijd goed.Ik moest al mijn gegevens geven en dan zouden ze het bedrag naar me over maken.En dan moest ik het opsturen naar Kenia.
Ik had ze al gelijk door,ze waren te gretig op de camera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 02:28

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-09 03:01, in het totaal 1 keer bewerkt

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 02:40

Oh, heel herkenbaar. Dit zijn Congolezen of andere types uit verweggistan, die een verkooptekst via een vertaalsite hebben omgezet. Het enige wat je kunt doen is de tekst doorsturen naar de webhost en het mailtje onbeantwoord deleten of shift delete (dan komt het ook niet in je prullenbak) ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:00

de database van de rocky mountain horse association staat ook online, zo kan je makkelijk checken of het genoemde paard wel echt geregistreerd is en of de rest ook klopt.
Jammer dat er nog steeds van die oplichters zijn :n maarja je gaat het zo moeilijk tegen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:03

Zo is een vriendin van mij opgelicht met een papegaai. Ook uit London. Ze moest zoveel euro overmaken op die rekening en dan zou hij naar Nederland komen. Toen moest ze nog meer betalen want er was iets mis gegaan en er kwamen kosten bij. En toen nog meer.
Dat deed ze niet; toen zou de papegaai uitgehongerd worden als zij niet zou betalen. Ook allemaal in gebrekking Nederlands.

Oftewel, niet op reageren, het is toch niet echt :Y)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:47

Tja, dan gaat er toch direct al een belletje rinkelen eigenlijk?
Niet mee in zee gaan!

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:24

wij krijgen ook af en toe mails van buitenlanders die paarden willen kopen en heleboel willen weten, bij nachecken van ip-adres van het hotmail-bericht blijkt vaak dat het Nigerianen zijn, uit Congo hebben we ook 2 emails gehad!

Het zijn scammers die zeer uiterst geraffineerd te werk gaan, met veel verstand van internet en bankzaken en veel kunnen doen (misbruik/oplichting) met financiele gegevens als je die aan hun opstuurt, het zijn beruchte maffiabendes die al lang en breed bekend zijn bij Interpol/Justitie. Ze zijn ook zeer actief in Europa/Nederland!

Nooit maar dan ook nooit je financiele gegevens (je adres, je bankrekeningnummer) aan mensen opsturen die je niet kent. Al helemaal gevaarlijk is het opsturen van creditcard gegevens!

Wat doen ze precies: identity fraud, als ze je naam, geboorte datum, je adres, je rekeningnummer hebben plegen ze indentity fraud: zie http://www.fbi.gov/majcases/fraud/fraudschemes.htm

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:30

Dit staat ook op MP maar dan onder auto's. Een soort gelijke zwendel truc.
Daar gaat het om een auto die maar € 4000 hoeft te kosten. Normaal kost deze auto met een andere vergelijkbare dit € 26000
Ook moet je dan eerst de kosten voor het transport overmaken en dan krijg je de beschikking over de papieren en laterop de auto...
Ze zeggen niet voor niets: als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook vaak zo

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:44

Zelfde stond een tijdje geleden op kapaza.be in allerlei versies, blijkbaar zijn er toch weer ingetrapt, want even later kwamen de let op oplichter-advertenties :).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:33

Goed dat je dit plaatst, maar als je naar de schrijfstijl kijkt, dan komt het ook al wel erg ongeloofwaardig over.

majotjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:49

bedankt dat je het zegt want een jonge die ik ken die zei ook al zoiets en ik dacht al dat er wel iets mis moest zijn als het zo goed koop was maar nu weet ik dus hoe het zit
BEDANKT

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:20

als iemand mij zo'n mail stuurd was ik er allang klaar mee.