Let op !!!!!!!!!!
Op een aantal verkoopsite's voor paarden wordt een Friese ruin aangeboden voor een idioot laag bedrag (eerlijk gezegd vond ik het interessant).
Achteraf blijkt dat het paard in Ierland staat en bij navraag naar de papieren kreeg ik eerst een vervalst-papier van het KWPN (? ik dacht dat het een fries was) en daarna van het RMHA (Rocky Mountain Horse Association) Volgens de "eigenaar" was het zo dat zij 3 paarden had waarvan er 2 waren met dezelfde naam, kan maar echt waarschijnlijk klonk het niet.
Ik kon haar niet bellen voor informatie want ze had een gehoorprobleem maar ik kon wel haar zoon in Londen bellen.
Ik heb gevraagd waarom ze in het Nederlands (zo krom als maar zijn kon) schreef en of ze nederlandse van oorsprong was..........nee maar haar man was nederlands en wilde dat zij nederlandse taal leerde. Het was de bedoeling dat als ik het paard wilde hebben er eerst 480 euro betaald moest worden voor de overtocht en als het paard er was dan de resterende 800 euro. Ja ja in de hoop dat er dan inderdaad een paard afgeleverd zou gaan worden. Heb haar gevraagd welke garantie ik dan heb dat het paard echt geleverd wordt...... nou ze was een geloofwaardig persoon en speelde niet met volkeren emoties (?????) Inmiddels heb ik het RMHA papier door gestuurd naar de Rocky Mountain Horse fokkerij in Nederland die het weer doorgespeeld heeft naar Amerika.
Bij beide papieren (KWPN + RMHA) blijkt het registratienummer toe te behoren aan een merrie en geen hengst/ruin.
De plaatser van de advertenties is GETTY ALBA, zie hier onder een van de mails die ik ontvangen heb :
hallo, het is een plezier het lezen van u nogmaals. De levering zal alle mensen Accapello de papieren aan u hoeft u dus niet over. De levering mensen zullen contact met u opnemen met hun betalings gegevens zodra Accapello is geregistreerd bij hen dus je zal moeten betalen rechtstreeks op de rekening dat ze zullen geven. De levering mensen zullen ook langs komen met de overdracht van de eigendom document dat u ondertekenen en te houden en het paspoort van Accapello zodat u altijd kunt gebruiken die u wilt reizen met Accapello. Ik wil dat je me voorzien van de volgende gegevens dat ik uit naar mijn zoon om het paard ingeschreven bij het vervoer bureau, zodat ze het paard direct aan u kunnen leveren krijgen.
Uw volledige naam .....
Uw huisadres of Farm adres ....
Uw telefoon nummers ......
Uw stad .......
Uw postcode .....
Als ik al deze informatie nu ik zal het aan mijn zoon om het paard geregistreerd bij de levering bureau te krijgen. Ik hoop u binnenkort lezen met uw suggesties.
Groeten
Getty
Heb in middels geconstateerd dat zij op meerdere site's een advertentie heeft gezet. Ik heb gereageerd op een advertentie op paardentekoop.net
Dus mensen let op en tuin hier niet in. Er staan ook advertenties voor honden, katten en zo wie zo een aap op internet.
Laatst bijgewerkt door Storm op 10-09-09 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel topic aangepast