Hoe halen jullie je ouders over ??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:16

Je zorgt dat je zo'n gaaf paard hebt gevonden dat je moeder met je gaat kijken. Jullie proberen em allebei. Je moeder zal em waarschijnlijk geweldig vinden (zo niet, zoek een geweldigere Haha!) dan ga je met je vader kijken (als je geluk hebt is het paard er nog(bij mij waren ze dan al verkocht Huilen) ja vader ziet hoe fijn je moeder het paard vindt en hoeveel plezier jullie hebben zal hij het paard kopen Haha!

Zo ging het bij mij tenminste Haha! Knipoog

Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:07

Hoi!! Mijn vader en moeder zeiden ook altijd dat een paard er nooit in zat!! Maarja na een tijdje kwamen ze ineens thuis met een grote verrassing!! Jawel ik en mn zusje kregen een paard!! Helemaal blij natuurlijk.. en nu hebben we zelfs een paard en een pony!! Mn vader is ook maar met paardrijden begonnen en is helemaal verslaafd haha.. Maar ik weet ook niet echt hoe je je ouders kunt overhalen.. Niet te veel zeuren denk ik maar gewoon subtiele aanwijzingen geven haha..Succes!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:23

dat probleem heb ik niet gehad, we hadden plaats geld en tijd. Het stond altijd al vast dat ik een pony zou krijgen, dus toen m'n verzorgpony te klein was heb ik een paard gekregen.
Ik ben het met Feetje eens. Als je eerst je moeder zover krijgt, volgt je vader vanzelf. succes

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:23

Niet, mijn ouders zeggen "als je een paard wilt dan koop je die toch, je verdient je eigen geld"
Maar eerst nog maar ff sparen.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 12:32

XxEmmaxX schreef:
heej!
k zou zorgen dat je eerst een verzorgpaard hebt gewoon om voor jezelf te kijken of je het aankan en dan als je het echt bewijst kunnen je ouders het niet meer weigeren Haha! ervaring Haha!
kus


haha Haha! tnx Tong uitsteken
heb je dat zelf ook zow gedaan ? Lachen

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 12:34

Bedankt allemaal voor het geweldige advies ! Lachen:j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:35

ik mocht vroeger niet eens op paardrijles, omdat daar zimpelweg het geld niet voor was....
Ik kreeg mijn 1e eigen pony toen ik 16 was, en die kreeg ik van mijn vriend (nu man Haha!)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:47

Ik heb gewoon al mijn geld apart gelegt om mijn ouders te laten zien dat ik kan sparen Haha!
Toen hebben mijn ouders een maand een paard voor me gehuurt, kijken hoe ik het zou doen en of ik het vol zou houden.

Iedere dag op fiets heen en weer, zuilen met bakken water.
Ik was helemaal blij die maand en ben helemaal neit begonnen over een eigen paard...maar mijn ouders zagen het gejank al aankomen dus die namen zelf de beslissing dat ik een paard kreeg.

Onder voorwaarde dat mijn cijfers hetzelfde bleven, ik iedere dag zou gaan en dat ikzelf mee zou betalen.

Mijn ouders hebben zichzelf dus in de val gelokt Haha!
Verzin een manier waarop jij dat ook kan doen voor hun Knipoog

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 12:49

BEDANKt Lachen

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 12:59

Nog meer ideeèn ? Tong uitsteken

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 14:47

Zet zo'n berichtje in de Penny van:
Papiej mag ik alsjeblieft een pony???
Is heel kinderachtig maar als je daardoor een pony krijgt?
Dan weet hij tenminste hoe graag je het wil...

spookymuts
Berichten: 78
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:24

ja dan kunnen jullie mij ook meteen helpen ik mag namelijk ook ga=een eigen pony.
ik heb het al vaak gevraagt maar ik mag het niet.
ze vinden het te duur en zeggen dat hhet nog veel tijd in beslsag bneemt ook. Boos! Boos!
mijn moeder hielt ook veel van paarden maar heeft nu ms.
ze kan niet goed meer lopen.
nu mag ik ook geen pony omdat zij het vroeger ook niet had.
llullig toch???????
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:12

ik weet nog goed hoe ik aan mijn pony kwam(die nu is verkocht)
we waren naar een dierendag geweest ergens in de brabanthallen met mijn ouders. we kregen een boekje over shetlanders. en mijn zusje en ik zaten achter in de auto. en toen zei ik: wel leuk een paardje die wil ik ook wel een. en mijn vader reageerde toen: ow leuk gaan we een keertje samen bij opa kijken voor een pony. dus een paar weken later had ik een shetlander. deze was toen drachtig en het veulen heb ik gehouden(deze is vandaag verkocht). en de moeder is al eerder verkocht.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 17:19

oh leuk !
ja, ik zei al ; als ik geen pony mag, mag ik dan 1 of 2 shetjes ???
dat is net zo leuk ! en dan kan ik een karretje kopen en lekker door de bossen crossen !
en toen zouden ze denken ! Haha!:)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:54

Weet je wel zeker dat je er tijd genoeg voor hebt en of je er ook nog zin in hebt als je iedere dag moet gaan?
Ik mag er ook geeneen, maar ik ben nu met de eigenaresse van mijn vorige verzorgpaard een begroting aan het samenstellen met de kosten etc en een paar voorbeelden van leuke paarden van bijv. onder de €4000,-. Allemaal wel uitgebreid, want ik wil echt graag een paard (ik weet ook zeker dat ik er tijd genoeg voor heb, want ik heb mijn vorige verzorgpaard een tijd lang iedere dag gedaan, ook in proefwerkweken etc. en mijn schoolwerk lijdt er niet onder. Het verzorgpaard wat ik nu heb heb ik afgelopen week ook iedere dag gedaan, ik haal het allemaal makkelijk en ik vind het nog steeds leuk).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:49

Ik heb mijn ouders nooit kunnen overhalen. Niet geprobeert ook, want er was gewoon geen geld voor in een gezin met 4 kinderen.
Toen ik 18 werd heb ik Yorghos gekocht. Ik heb het geld zelf bij elkaar gespaard en heb hem ook altijd zelf onderhouden. Bijna 2 jaar later heb ik er zelfs nog een pony bijgekocht voor mijn jongste zusje.
Misschien moet je voorlopig ophouden met zeuren, en eerst wat geld bij elkaar sparen. Misschien helpt het dat ze zien dat je zelf iets kunt bijdragen.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 18:03

k heb al heel veel geld gespaard ! en heb het ze laten zien !

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:52

eerst gekocht en toen pas gemeld hahaha Ik moest mijn opa namelijk bellen of hij daar kon staan hahaha (gelukkig is daar altijd plaats voor ik daar reacties op krijg)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:20

Mijn ouders zeiden: ga eerst maar eens zoeken voor een wei, als je die vind dan mag het wel, met het idee dat we dat toch nooit zouden vinden.
Helaas voor hun hadden we zeer snel een hele goedkope wei (met schuilstal) gevonden Haha!
Maar nu is het wel zo dat m'n zus en ik alles zelf betalen. Alleen de huur van de wei betalen m'n ouders, alleen dat kost net zoveel als paardrijles voor ons samen, dus we moesten van paardrijles af (ik mocht eerst nog doorrijden omdat m'n ouders dat wat veiliger vonden).
Als het bij je ouders niet aan het geld ligt, waaraan dan wel? dat je hem niet goed verzorgt? dat je hem zat wordt? of dat je dan niet meer genoeg tijd hebt voor je school?
Die dingen kun je allemaal goed bewijzen met een verzorgpony

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:36

Ik mocht eerst ook geen paard. Ik ben gestopt met het VWO terwijl ik eigenlijk over was naar de 6e. Mijn vader zei toen dat als ik het VWO af zou maken dat ik een paard kreeg. Ik heb toen wel even getwijfeld, maar ben toch paardenhouderij gaan doen. Toen mijn ouders zagen dat ik alles voor paarden over had zeiden ze dat ik als we gingen verhuizen een eigen paard mocht, want in die omgeving is de stalling een stuk goedkoper. Toen ik in de kerstvakantie naar de Sandy Road Ranch ging stond daar echt een geweldig paard. Ik liep naar binnen en zei: ' zo ik heb al een paard gevonden. ' En toen zeiden mn ouders zomaar: ' nou, dan moet je maar onderhandelen. ' En nu heb ik dan een eigen paardje. Mijn ouders hebben de helft betaald, maar dat moet ik nog wel terug betalen. Zei beatel de stalling, de hoefsmod en de DA en ik koop verder de spullen die ik nodig heb.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:01

Ik heb het geluk dat mijn ouders er wel het geld voor hebben, en het er voor over wouden.
Maar de hoofdreden dat ik een pony kreeg was omdat ik graag later iets met paarden wou doen (en verder geen enkel idee heb of had). Dus om meer zekerheid te krijgen over of ik daar mijn toekomst van te maken kreeg ik een eigen pony, ik weet nu trouwens dat ik geen toekomst in de paarden heb.
Maar goed als ik jou was zou ik een baantje zoeken en al je geld opsparen, verder een verzorgpony zoeken (al is het alleen voor poetsen en tutten, dan kun je kijken of je daadwerkelijk het doorzettingsvermogen ervoor hebt)
Hoe oud ben je trouwens?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:41

ik heb er eigenlijk weinig moeite voor hoeven doen.
Ik zal even vertellen hoe het ongveveer bij mij ging:

We woonden 4 jaar geleden nog gewoon in een 2 onder 1 kap en hadden geen plaats voor een paard, toen we verhuisplannen hadden om naar mijn vaders ouderlijk huis te verhuizen hadden we wel genoeg ruimte, maar ik hoorde nog niks over een eigen paard (maakte me toen ook maar weinig uit want ik mocht alles met het paardje van mijn opa doen)
maar die had daar ook verzorgmeisjes voor. Dus elke keer als ik m'n nest uit kwam stonden die meidjes er weer, ik kon niks doen want helpen ofzo mocht niet (t waren nogal trutjes) dus elke keer als ik vrolijk de stal in liep en ik kwam er een seconde later weer met een sip gezicht uit wist ons pap dus dat die meisjes er weer waren. Dat vonden mijn ouders ook weer zo sneu, kon ik eindelijk elke dag met een pony bezig zijn stonden zij op de stoep!
eigenlijk was het ponytje van opa ook wel een beetje te klein voor me geworden maar die verzorgsters waren nog veel groter en ouder dan mij!
Ik kwam toen zaterdags weer op de manege en ik hoorde ons pap zeggen dat hij een leuke pony voor me zocht!
Zo heb ik ze dus overgehaald, gewoon lekker zielig doen..

Ook nu hoef ik maar weinig moeite te doen om er een nieuwe pony bij te krijgen, we zijn nu ook van plan om een leuk paardje voor mijn zusje te zoeken.(ze heeft nu een shet) en misschien een nieuw paard voor mij... en misschien mag het kleine ponytje van opa ook wel gedekt worden...wat dat betreft heb ik gewoon een beetje geluk denk ik. Haha!

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:50

Ik heb pas op mijn vierentwintigste mijn eigen paard gekocht.
Ook ik heb wel gezeurd bij mijn ouders, maar dat heeft nooit geholpen. En het is waar, een paard kost ook enorm veel geld. Vooral als je ook nog wat wilt met het paard zoals lessen of wedstrijden rijden.
Ik denk dat ik (zonder de aanschaf van paard, trailer en zadel e.d.) 3000 euro in het jaar kwijt ben aan vaste kosten. Dat is natuurlijk niet niks en ik kan me goed voorstellen dat ouders dat wat teveel van het goede vinden.