Hij is er dan eindelijk het hengstveulen van Distelzar v. Gribaldi
De moeder is een ster merrie van de hengst T.C.N. Partout. En komt uit dezelfde moeder als de gribaldi hengst van sjuimpje. Elana Keur van Sultan x Wielana Keur Pref van Porter x Oelana Keur Pref van Watteau xx X Hulana Keur Pref, dus uit de bekende Hulana-stam (stamm 242 van Joost), die naast de goedgekeurde hengst Turijn vele keuringstoppers heeft gebracht.
Hij is vannacht geboren. Tenmisnte toch nog een beetje onverwacht. Het was de eerste keer voor de merrie en alles is vanzelf gegaan. Want s'morgens stond meneer al in de stal eigenwijs rond te kijken. Hij is bruin net als triuph, orvelle (zijn moeder) en elana (zijn oma). Zwarte benen staart en manen en weinig aftekeningen. Tot nu toe gaat alles prima en is orvelle een prima moeder. (dat is toch altijd even afwachten niet waar)
Orvelle is een ontzettend goede merrie, iets wat verschillende bokkers kunnen bevestigen. Ik heb dan ook ontzettend hoge verwachtigen van dit hengstveulen. Veel bekende mensen uit de paardenwereld hebben al met een schuin oog de merrie in de gaten gehouden. En ik denk dat als mensen de hengst van Sjuim iets vinden ze zeker interesse hebben in dit hengstje!. Dus als je een topper zoekt moet je er snel bij zijn, want na mijn weten issie te koop. (we zijn nu op zoek naar een kwpn hengst voor dit jaar om de merrie mee te dekken maar nog niets geschikts gevonden dus ideeen zijn van harte welkom!) Overigens heeft merrie Elana (zie verhaal boven) ook een veulen geworpen. Een merrie van de hengst Oklund v. Holland) Deze komt dus ook uit de bekende Hulana stam.
Ik hoop binnenkort foto's te kunnen plaasten van deze veulens. Mocht je intersse hebben in de stam, de veulens of eventueel andere nakomelingen kun je altijd bij mij terecht via pb.
Maar ik ga nu eerst maar eens mijn beschuit met muisjes op eten

Overigens verwachten we dit jaar op stal ( bij mijn oom ) nog 2 veulens uit 2 ontzettend goede predicaatrijke stammen. Als die geboren zijn zal ik daarvan ook weer foto's proberen te plaasten voor de mensen die benieuwd zijn naar de veulens:D
Voor mensen die Distelzar niet kennen dit issie:
Distelzar is a noble 16H bay Trakehner stallion, who is also approved for .Trakehner, Hanoverian, Oldenburg, Rheinlander, Westphalian (hopelijk blijft het KWPN niet achter) The compact, muscular stallion impressed buyers at the Elite-Auction with his powerful, lofty movements and natural lightness under saddle. He sold for 600,000 DM. Gribaldi, his sire, is famous in Germany and in Holland for superb offspring. Distelzar was 2001 Trakehner Champion with a score of 9, and ranked 4th at the Bundeschampionate for Riding Horses. At his Stallion Performance Test, Distelzar achieved a score of 8.77 with a '10' for rideability

zie hier een hengstveulen van distelzar geboren in duitsland
Volgens mij is dit overigens het enigste of een van de enigste veulens van distelzar in nederland dus toch een uniek veulen!