favoriete muziek tijdens paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge_aryn

favoriete muziek tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 11:31

Tijdens het rijden moet ik van mijn instructrice opletten dat mijn tempo gelijkmatig blijft. Tijdens oefeningen wil het tempo weleens versnellen of langzamer gaan. Een trucje is dus dat ik met de passen mee tel. Nu is het alleen zo dat ik sneller ga tellen als Aryn versneld en langzamer ga tellen als zij dus langzamer gaat. Dit gaat ongemerkt, omdat het niet al te grote tempowisselingen zijn.

Sinds kort heb ik dus maar zo'n handige mp3 speler bij de Aldi gekocht, zodat ik het ritme van de muziek kan aanhouden. Vroeger op de manege reden we altijd de parade op de Radetsky Mars. Dit jaar was ik op de hengstenkeuring van de Friezen en daar hadden ze ook onwijs goede muziek om op te draven (waarvan ik helaas de naam dus niet ken).

Gisteren heb ik oa gereden op de Mojito-song en ik moet zeggen dat dat een heerlijk nummer is om op te rijden (tenminste voor ons).

Wat zijn jullie favoriete nummers om op te rijden?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:35

Geen mp3 in je oren in ieder geval.

Als ik aan het rijden ben, concentreer ik mij op mijn paard en de omgeving en wil ik dus ook de volledige controle over mijn gehoor hebben.

Verder ben ik geen fan van harde muziek tijdens het rijden, een zacht achtergrondmuziekje vind ik prima, maar tempo en takt leer ik door te tellen in mijn hoofd, niet door muziek.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:39

Geen muziek tijdens het rijden in ieder geval bij mij. Zowel niet als mp 3 als op achtergrond. Ik wil me gewoon concentreren en bezig zijn met mijn paard en dat gaat niet met muziek erbij.

Ik ken ook wel mensen die een radio in de bak willen omdat ze het rijden anders saai vinden. Daar kan ik helemaal niet met mijn hoofd bij :n .

Zafinne

Re: favoriete muziek tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:44

Ik heb geen muziek als ikvrij rijd, ik wil het wel, maar nu ik deze reacties lees, bedenk ik me nog een keer

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:08

ik heb eigenlijk altijd de radio aanstaan, maar moet zeggen dat ik met rijden er nooit naar luister, gaat altijd langs mee heen omdat ik me op mijn paard concentreer.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:49

ik rij vaak met muziek van mn telefoon gwn hardop,juist omdat ik me niet zoveel moet concentreren,ik ben een pietje precies dus als ik op alles ga letten en aan alle kleine dingen een half uur moet gaan werken gaat het fout,beetje ritme en afleiding als dat nodig is helpt bij mij wel,ik neem dan wel muziek met een passend ritme natuurlijk ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:51

Ik zou echt nooit met MP3 rijden. Wij hebben een buitenbak die aan een (redelijk drukke) camping grenst met langs één lange zijde een wandel/fietsweg waar redelijk wat volk passeert. Paard is nog vrij schrikkerig dus ik wil altijd kunnen horen als er een auto/fietser/bromfiets/luidruchtig kind aankomt, zodat ik kan anticiperen en zorgen dat m'n paard niet gelijk aan de andere kant van de bak staat.

Radio staat bij ons wel op, maar daar let ik eigenlijk helemaal niet meer op eens ik aan het rijden ben.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:33

Mijn vraag was niet het wel of niet rijden met muziek op. Ik wilde graag een aantal lekkere nummers om op te rijden van jullie horen.

Ik vind het juist lekker om af en toe met muziek op te rijden. Het ligt er wel aan wat mijn doel van het rijden die dag is. Wanneer ik me moet concentreren op iets nieuws dan heb ik geen muziek op. Vooral op de dagen nadat ik met haar gelest heb vind ik het fijn om ontspannen op het ritme van de muziek te rijden.

Ik vind het ook prima dat andere mensen het niet fijn vinden om op muziek te rijden.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:43

Ik rijd ook graag met muziek op. Ik denk té veel wanneer ik rijd, en dan ga ik al snel teveel doen. Met muziek rijd ik meer op gevoel.

Michael Jackson vind ik fijn om op te rijden, duidelijk ritme. Enya en Era zijn ook aanraders, maar daar moet je maar net van houden :)
Nog een paar die me te binnen schieten:
Nobody's wife - Anouk
Can't hold us down - Christina Aguilera
Mad about you - Hooverphonic
Streetgirls - Tocadisco

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:22

Ik rijd ook wel eens met muziek op, heerlijke controle of je paard wel écht aan de hulp staat. :D

Muziek van lord of the dance is altijd erg mooi om op te rijden. :j

Ook nightwish vind ik er mooi (last of the wilds en moondance) ik heb op youtube ook een instrumentale versie van Ever dream gevonden, dat is nu mijn favoriet. :) http://www.youtube.com/watch?v=itG2zJGVaMI

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:30

Ik rij graag met muziek, maar dan rustige nummers of klassiek. daar word ik zelf relaxt van. Normaal hou ik niet van klassiek.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:14

Ik rijd zelf ook niet met muziek op maar misschien;
Cidinho & Doca - Rap das armas?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:02

GEEN_ZIN schreef:
Ik rijd zelf ook niet met muziek op maar misschien;
Cidinho & Doca - Rap das armas?

Dat is wel een heel snel nummer, kan ook wel goed zijn.
Maar ik zouz elf voor een iets langzamere gaan.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:18

tjonge, kom ik aanzetten! Hardcore, (geen snelle hardcore hoor, das ook weer niet de bedoeling ;) )
Zit een superritme in en ben er helemaal verslaafd aan!!!

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:21

Ukje112 schreef:
tjonge, kom ik aanzetten! Hardcore, (geen snelle hardcore hoor, das ook weer niet de bedoeling ;) )
Zit een superritme in en ben er helemaal verslaafd aan!!!

idemdito, i love hardcore! wel het juiste soort dan waar een beetje klank in zit, niet het keiharde saaie gebonk, maar moet wel beetje lekker deuntje in zitten, of trance is ook vaak afwisselend met leuke deuntjes en soms hard soms weer heel zacht en rustig zodat je even kan stappen, zit vaak ook een heel lekker ritme in, vaak ook stoppauzes dat een paar seconden stil is zeg maar, heb daar heelg oed op geleerd mn paard vanuit draf stil te zetten en weer weg te draven.
verder ben ik mega fan van within temptation, hoewel ik me er geen kur op zie rijden is het wel leuk om er bij te hebben als ik rijd.

ik rijd verder dolgraag met muziek! op de een of andere manier gaan de moeilijke oefeningen dan vanzelf zoals uitgestrekte draf enzo op een pittig muziekje lukt altijd wel, als ik het gewoon wil doen let ik veelste veel op wat ik allemaal doe en dan lukt het niet, ik moet gewoon zitten vooruit kijken en gaan, dan lukt het allemaal wel, en dat gaat het lekkerst me een stevig stukje muziek moet ook niet te zacht anders hoor ik het niet :D , wil wel in alle hoeken van de bak geluid hebben, als ik eens hier mn eigen rijbakje heb wil ik zeker een muziek instalatie, weet nog niet hoe want moet wel waterbestendig zijn of in een doos ofzo die dan open kan, en wil dan 4 boxen i.p.v. 2 in elke hoek 1. zodat waar de wind ook waait de muziek niet weg waait eg maar had ik vroeger vaak last van. maar dat is nog toekomstmuziek :D