Daarna via een omweg naar huis gegaan. Het had al een beetje geregend onderweg, en thuis aangekomen was het idd al nat geweest. Heerlijk, de hele tuin was te ruiken, zo lekker fris

Vervolgens maar de stal uitgemest, de dames hadden er weer een mooi zootje van gemaakt. "Hou de baas van de straat", onder dat motto. Harry stond in de keuken, ons eten te bereiden. Komt ie ineens gillend naar buiten "[naam verwijderd]!...[naam verwijderd]!'. Alarmfase 1. Ik snel naar buiten, en zie [naam verwijderd] liggen op het land. Meteen er op af (ik kan nog steeds de 100m. sprint onder de minuut

Naar de box toegehinkt, ze kon nog wel iets lopen, maar alleen met de toon aan de grond, niet meer de hoef plat. De gewrichten lijken nog gaaf. [naam verwijderd] had liggen rollen, en is bij het opstaan uitgegleden met linksachter. Harry heeft het gezien.
We hebben haar been meteen maar 15 minuten afgespoeld met koud water, maar echt veel beter is ze er niet van geworden. Ook niet slechter. Ik heb sterke vermoedens dat ze haar pees heeft geblesseerd, die achterste. De voorste was nog duidelijk te zien, maar die achterste niet, terwijl [naam verwijderd] ultradroog beenwerk heeft. Mooi snert dus. Verklaart wel waarom ze de voet niet meer plat aan de grond wil zetten.

Maar goed, dit is nu de 3e keer pech met de merrie en het veulen. Ik weet eigenlijk niet wat ik voor [naam verwijderd] kan doen, anders dan even afspuiten een paar keer per dag. Ik zou normaal Arnica druppels voeren, maar ik kan niet overzien of dat het veulen kwaad kan, dus doe ik dat maar niet. Stappen lukt vandaag niet, en dat zal morgen wel grenzen aan diermishandeling. Met veulen mee op de trailer naar een kliniek is ook zielig, dat arme paard heeft het al moeilijk genoeg op 3 benen, en het bijna 4 weken oude veulen meteen een paar uur achterlaten is ook niet echt een optie.
ik zal vanavond maar Liniment op de pees smeren, de coolgeltest lezen in de BIT, en morgen maar richting Divoza...die hadden toch al aanbiedingsweek

Als iemand nog tips voor me heeft, graag. En alle anderen, duimen voor [naam verwijderd]!